Sunday, September 14, 2014

Idris Jala Nasihat Najib Secara Terbuka Dan Kurang Ajar

Peringatan idris jala (kapir) terhadap Peguam Negara secara terbuka  berhubung pendakwaan Azmi Shahrom tidak wajar dilakukan atas alasan akademik sesuatu yang tidak di alu-alukan kerana atas statusnya sebagai Menteri di JPM @ Penadihat PM dan  ia bersifat memihak kepada individu dan bukannya peringatan secara am.

Pendakwaan sudah dibuat dan sebarang flip flop sekadar mencerminkan sesuatu tindakan Pejabat Peguam Negara yang tidak stabil, macam orang mabuk todi dua kole...malam cakap lain siang cakap lain...

Biar mahkamah menentukannya kecuali Idris cuba mendahului kerana perasan berpengaruh di dalam semua tempat dan kepada semua perkara atas kapasiti kedudukannya sekarang.

Apa kaitan Azmi dengan Idris? Atau ada pihak ketiga yang minta Idris berbunyi,  kerana suaranya ada nilai sebagai Tuan Penasihat kepada PM..

Yang lebih menarik..kenapa dia gelojoh dan  berani bersuara dalam isu ini pada masa dan ketika, majoriti Ketua Bahagian UMNO sedang mendesak Najib kekalkan Akta Hasutan dan kembalikan ISA...

Adakah Najib sudah hilang kawalan keatas Penasihat dan Menteri kabinetnya (?)
Adakah ini suara hati Najib (?) yang gemar menggunakan panglimanya untuk menjawab mempertahankannya...(?)
Atau Idris Jala menasihati secara langsung Peguam Negara dan secara tidak langsung PM secara terbuka (untuk merendahkan martabat mereka (?)) dan secara kurang ajar kerana tidak lagi menghormati bossnya sedangkan dia boleh menggunakan saluran yang lebih sesuai...

Setakat ini Pejabat PM belum mengesahkan samada pandangan Idris itu berautoriti atau sekadar pandangan peribadi !!






# Idris Jala dibawa masuk semasa era Paklah dan diperingkat awal Paklah tidak sedari dia bukan Islam lalu tersasul memberi salam.
Idris jala tidak berparti dan bukan orang politik.. (?)
Idris Jala lebih dikenali sebagai pakar jual bangunan untuk menutup kerugian...

5 comments:

  1. najib super power...super playsafe .ketua umno bahagian semua kecut bila ajib menegur..lagi pun ajib jadi presiden umno menang tanpa ditandingkan atas endorsement ahli mkt bukan undi ahli umno semua bahagian.. apa dia nak takut dengan desakan ahli umno..

    ReplyDelete
  2. Strategi Najib nak tengok orang2 dia kot.

    ReplyDelete
  3. Najib, kalau org sendiripun dh main ketuk kepala, tunjuk bontot nk perlekeh kerajaan takkan nk diamkan. Kau bayar gaji deris jala utk kondem kau ke apa? Pantang betul aku kalau bela anjing tp gigit tangan tuan, baik tembak aje anjing yg tak membawa keuntungan begini...

    ReplyDelete
  4. Keputusannya ialah.... najib sendiri bercakap melalui lidah kapir tersebut... full stop

    ReplyDelete
  5. Tak de siapa yang hormat kat Najib termasuklan bini dia. AG,CEO Petronas,MCA,MIC dan sekarang Pemandu pun memperlekehkan Najib. Najib memang INCOMPETENT. Dia tak layak tadbir negara. Dia hanya layak duduk rumah dan jadi suri rumah kepada Rosmah.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...