Wednesday, September 3, 2014

Kejayaan Najib sedikit sangat...tak berbaloi ( SAYA KHUATIR TUN RAZAK TIDAK MAAFKAN NAJIB - TUN ABDUL HAMID Seksyen 31 (1) (f) Akta Hasutan )

Suasana persekitaran negara yang sedikit kecoh di PP, Selangor, Malaysia Timor dengan politik yang tidak stabil, keselamatan tergugat samada Najib lepas tangan atau hilang kawalan dengan sikap membisunya.

PM seolah tidak ada idea atau maklumat untuk bercakap, mungkin menunggu selepas nasi menjadi bubur..

Mungkin setakat yang berlaku sekarang belum cukup standard untuk najib bercakap atau campurtangan..seperti kata sesetengah pihak..takkan semua Najib nak buat...dia kan ada menteri dan budak-budaknya...

Mujur kita ada seorang KPN Khalid Abu Bakar yang masih boleh digantung harap untuk mengawal keadaan dalam negara..jika mantan KPN yang lalu, Ismsil Omar masih KPN dan Hishamuddin Menteri KDN - Malaysia dah lama dikuasai samseng.

Keselamatan Negara dari ancaman luar juga banyak bergantung sejauh mana bijaksananya Panglima Tentera TS Zulkeifli...kita bimbang ada Menteri di situ yang jenis apologetik...

Orang Islam dan Melayu serta rakyat yang cintakan keamanan masih boleh rasa selamat jika kedudukan Sultan dan Raja Melayu tidak digugat dan kepimpinan serta halatuju PDRM dan ATM di landasan yang betul.

Kerajaan tanpa dua pertiga majoriti di Parlimen dengan ber-PM-kan seseorang seperti Najib yang sedikit sangat kejayaannya (banyaknya lebih kepada gagal) sudah tidak boleh dipercayai berkeupayaan mengawal negara.

Pembangkang yang sepatutnya bersabar menunggu PRU14 wajar berperanan check and balance terhadap kerajaan yang sedia ada juga gagal 200%.
Mereka lebih rakus dan tamak menyamun di negeri-negeri yang mereka kuasai. Mengejar dan berebut pangkat dan kuasa sesama mereka tidak lebih umpama beruk dapat bunga.

Satu kerja gila yang sedang dibuat oleh lim guan eng di PP ialah penubuhan PPS tidak lain tidak bukan dengan agenda besar politik untuk menyaingi kuasa polis dan mempertahankan diri secara kekerasan.

Diikuti bapanya yang cuba menghasut perpisahan Malaysia Timor dengan Malaysia Barat dengan harapan melemahkan kuasa UMNO di Semenanjung adalah satu lagi ciri-ciri komunis yang cuba dipamirkannya sebelum dia mampus.

Dengan akhlak dan nepotisme Anwar and the gang yang merudum serta PAS bagai kapal karam - tidak ada satu kemungkinan pun mereka akan jadi lebih baik dari kerajaan sekarang - mereka lebih sesuai dipanggil pakatan haprak yang menjalankan aktiviti sekadar menyusahkan rakyat dan merosak perpaduan.

So, what is the moral of the story ?

13 comments:

  1. banyak sangat yang gagal...

    ReplyDelete
  2. Saya kata DS Najib Tun Razak adalah PM yang paling hebat mentadbir negara kala ini. PM-PM lain belum tentu dapat menangani masalah yang ditimbulkan oleh generasi mudah yang diDAKYAHkan otak mereka oleh anasir generasi middle to old age yang mabuk kuasa. Kita pernah menyaksikan Tun Dr Mahathir meletak jawatan kerana kecewa dengan "Melayu mudah lupa". Beliau tidak boleh tahan dengan asakan oleh anasir generasi middle to old age yang mabuk kuasa di sokong oleh generasi muda yang dah hilang arah pedoman hidup mereka. komunis yang dulu dikata penderhaka negara, sekarang disanjung jadi hero negara oleh???? Mat Sabu dan pengikut beliau. Pengorbanan Leftenan Adnan pula dipertikaikan. Rakyat marhaen semakin 'konfius'.

    Tetapi...... dengan sikap moderation dan tegas PM DS Najib, negara kita masih AMAN, boleh keluar bila2 masa tanpa ketakutan, dan yang paling penting masih boleh berniaga dan menghasilkan keuntungan serta kemakmuran negara. Maaf, JANGAN SESEKALI KITA MEMPERLEKEHKAN KEAMANAN SEBAGAI ASET NEGARA. DS Najib telah sangat2 berjaya di aspek ini. Generasi muda yang sesetengahnya telah diracuni minda mereka melalui media sosial sanggup berarak menghina bendera negara, menghina lagu kebangsaan, memecah kereta polis yang menjaga keamanan negara dan bermacam lagi kerenah yang pada pendapat saya tidak bertamaddun dan tidak bersyukur dengan nikmat yang telah diberi oleh Allah SWT.

    DS Najib memang hebat. Tetapi kehebatan ini tidak terserlah kerana kita tidak melihat intangible asset negara iaitu keamanan negara yang telah dipupuk dengan sabar oleh PM kita ini.

    Kita akan hargai kesemua ini jika negara kita diturunkan bala oleh Allah SWT seperti di negara2 Arab ketika ini. Oleh itu marilah kita memanjatkan doa kita supaya negara Malaysia sentiasa diberi rahmat dan keamanan oleh Allah SWT. Ameen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mabuk ketum atau mabuk ketumbar. dulu lebih aman sebab ada ISA. polis senang buat kerja. menteri dalam negeri ada kuasa. tak payah mahkamah buang masa. orang biasa tak kisah pun ISA. orang tak salah tak takut polis pun. orang tak berdosa memang suka ISA. yang takut ISA orang yang buat salah dan berniat nak buat salah. pandai mana pun cover, kena cekup, simpan 2 tahun. itu kuasa menteri dalam negeri.

      sekarang ISA najib mansuh. lepas tu kelam kabut bentang SOSMA. zahid hamidi jadi balaci najib berdiri sampai tengah malam dalam parlimen. semua penahanan kena bawa ke mahkamah. kena dapat persetujuan hakim baru boleh simpan. adil untuk penjenayah. yang mencegah jenayah terpinga-pinga. kuasa dah hilang.

      yang mudah diserabutkan. itulah najib razak. kalau nak harap pada bekas supol dia, zahid atau sepupu dia hisham lepas ini, alamat terlungkup negara. nak harap pada menteri kesayangan dia, khairy, lagilah punah. siapa selepas najib, syed hussein alattas tak mahu ramal ke? laku buku tu nanti.

      Delete
  3. Rujukan:
    http://www.youtube.com/watch?v=qrdMEg0XmCY (Mat Sabu Kata Komunis Melayu Mat Indra Pejuang Negara !!!)

    http://www.youtube.com/watch?v=pfP2SAItho4

    ReplyDelete
  4. Rujukan:
    Mat Sabu Kata Komunis Melayu Mat Indra Pejuang Negara !!! (http://www.youtube.com/watch?v=qrdMEg0XmCY)

    ReplyDelete
  5. Ada sekor yang mabuk ketum kat sini, kita layanzzzzzzzzzzz je, asal dia bahagia.

    ReplyDelete
  6. Sesiapa yang ingin mengampu Najib, ini lah masa nye !!! heee heeeeh

    ReplyDelete
  7. Alhamdullilah. Masih ada org Melayu yg bolih merasa dan melihat kelemahan Najib dlm pentadbiran negara. Dari 2009 hingga sekarang corak pentadbiran Najib saperti auto pilot....tidak mahu pantas dlm memberi kata dua dlm isu2 sensitif terutama isu kaum,agama,raja dan perlembagaan. Adakah harapan utk Najib berubah....maaf saya sudah tidak yakin.....saperti kata mendiang Karpal...Najib tidak ada uummphh......malah Lim Kit Siang semalam berkata kerajaan Najib auto pilot dan paling huru hara.....
    Mungkin sudah tiba masa kita tanya Najib ......bagaimana nak moderate dlm isu2 sensitif......
    Tegas dan adil adalah teras pemerintahan yg lepas kecuali sewaktu Tunku Abdul Rahman.
    Saya amat rasa kecewa terhadap Najib yg cuba memperkenal corak kepimpinan elegant silence dlm keadaan politik negara yg masih belum berubah sejak merdeka. Tidakkah Najib tahu....to understand the future you have to understand history.....
    Najib telah jauh menyimpang dari asas falsafah perjuangan UMNO........
    Dulu saya mempunyai harapan yg tinggi kpd Najib.....hari ini saya tidak akan ada sedikit pun simpati jika beliau diturunkan.
    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga sama macam tuan, malah kawan2 yang saya jumpa mengeluh perkara yang sama. Puak pembodek najib macam anon kat atas tu sangat naif dan rendah akal dalam menilai seseorang PM. Orang macam ni sekarang banyak menjadi ahli dan penyokong umno akar umbi. mereka seperti anak2 burung yang kelaparan menunggu disuapkan makanan tanpa perlu berfikir.
      Saya juga sama... tidak akan ada sekelumit simpati kepada Najib dan beberapa menteri liberal lain, sekiranya umno jatuh dan mereka menjadi pembangkang.!! sya dah terlalu kecewa dengan PM kita dan menteri kabinet yang ada sekarang... mukin telah mencapai maksud hadis bahawa "diakhir zaman, manusia yang bodoh dan berperangai hina menjadi pemimpin kepada mereka yang cerdik" (lebih kurang maksudnya).

      Delete
  8. MCM PEKAK BADAK , BUEK DUN NOO JO , HELLON INI HGAL NOGARO JIB , HAL MELAYU , HAL ISA
    HAL KEDAULATAN
    YOU BUAT SESETENGAH ORANG JADI SASAU
    YG DAH TERAMAT SASAU NUAR ,JIAH AND THE GANGS

    ReplyDelete
  9. Kak Mah adalah PM yang sebenar kot.....Najib ikot arahan je

    ReplyDelete
  10. Najib oh Najib kenapa boleh jadi macam ni , banyak sangat harap konsultan belajar-belajar la fikir sendiri , kalau tak selalu buat salah kena main . Harapkan kris mudin dia cuma minat jadi pemberi penerangan dan soal jawab bersama wartawan saja boleh la itu saja dia punya ukuran standard boleh mampos kalau nak jadi PM dulu asyik-sayik amaran sampai lekat title amaran . Zahid ini gempak boleh la untuk publicity , ini semua salah ahli -ahli bahagian umno yang pilih bukan kerana perjuangan melayu islam , tapi kerna nak jadi pengikut tegar untuk cari makan , pembangkang boleh gadai negara apatah lagi kalau Anu-ar , lim guan eng babi dan kit sial yang berkuasa , malayu islam mampos.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...