Saturday, March 5, 2016

BERUNDUR JUGA SATU TANGGUNGJAWAB

Tun Abdullah dan Tun Dr Mahathir telah menunjukkan contoh yang terbaik, berundur secara sukarela.

Tidak perlu tunggu PRU, tidak perlu tunggu mati, tidak perlu hilangupaya kekal, tidak perlu disabitkan kesalahan jenayah.

Terpaksa atau ikhlas, ia tetap sesuatu yang lebih terhormat. Lebih penting ia untuk kepentingan dan kesinambungan parti.




41 comments:

  1. hmm tak abis lagi ke KD..citer berundur ni..Tun Mahathir la patut berundur..jgn kacau la UMNO ini KD..kami akan pertahankan institusi penting ya..

    maaf la ya KD hang kalau nak buat satu negara lagi dipersilakan...cari lah tanah kosong kat mana2 duni buat negara cacarmerba.


    KD saja nak tanya Jhlow itu kes tang mana? 1MDB ka atau 2.6B?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki....nmpak cam komen ahmad bashah...jenis x skolah punya komen....hahaha

      Delete
    2. jawapan standard menghina pemimpin UMNO...sudahlah jawab dulu tu...aku nak tengok tang mana kau fitnah..jawab ya...kan korang hebat2..aku nak tanya soalan seterusnya cincin 24 juta gurau atau bangang?

      Delete
    3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
    4. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Atau

      KLIK DISINI 4d 5d 6d






      Delete
  2. BETOI BRO. KALU BERUNDUR PUN ORANG HORMAT JUGA..TAKTAU LA KOT TAK MAU TURUN SEBAB TAKOT APA APA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kpd geng Tun M tak pyah sembang lagi bab takut ini ya...kalau dulu kau kata pemimpin kami pondan..nak tunjuk hebat tunggu la PRU aku nak tengok agak Mukris boleh menang tak?


      La ni baru kau tahu ya siapa panglima Bugis...ini baru anak jantan..Korang boleh gabungkan sekali dgn media yahudi antrabangsa ..korang boleh buruk2an dalam negara dan luar negara tapi ingat ya Allah telah beri kemenangan kpd kami.

      Korang boleh terus berpolitik longkang maki hamun tetapi Kami UMNO akan tetap TERUS kan perkhidmatan menjaga rakyat.

      Delete
    2. ..anon 409..

      Kalo ngko nak tengok mukriz kalah ker menang.. berdoa lah ngko di panjangkan umur..
      Kuasa tengah ada, duit tengah ada ..itu ngko panggil panglima??!!.. 15-9 pun fail jawab..sesi soal jawab dgn wartawan pun kena tapis, berdebat jauh sekali lah.. panglima atas katil bole lahh..
      Korang bole tutup blog blog yg tak menyokong si penyamun tu.. tak HERAN LAH.. rakyat da buat keputusan..

      p/s:..err ..terus betkhidmat ker atau terus menyamun...

      Delete
    3. Yg cakap pondan tu korang apahal tak guna terus ? aku cuma nak mengingatkan shj ada faham...La ni kau sendiri akui Najib dah kuasai semua institusi bukan? jadi memang panglima la...

      Apahal2 jgn ingat gabungan korang kami takut ...alahai zaman anwar lagi hebat la...anwar kalau demo cikai 10 ribu..agak2 la Tun mahathir keluar brapa orang ya? Mukris kena terajang brapa org demo?

      Anwar pun bungkus dgn najib....Tun M dah brapa kali bungkus?

      Apa2 hal tak payah citer penyamun la...najib dah disiasat oleh sprm tau..Tun M zamanya BPR takda kuasa tau? Ini panglima bugis..nak siasat takda msalah...cuma bawa bukti la..jgn asyik2 WSJ dan fail justro..malu la wei nak muntah...


      apa2 hal kau jgn takut bersuara tau ni zaman najib bkn tun m..zaman Tun M orang macam engkau dah masuk ISA kena minum air kencing ada faham....

      Delete
    4. 550 pemakan dedak bugis penyamun..

      Kalo panglima, apehal tambah bodyguard berpuluh puluh??!!.. pondan la tu ..
      Kalo panglima, nape dgn org tua umur 90 tahun tak berani berdepan??!!.. jgn nak buat buat lupa majlis nothing to hide..pondan la tu..

      Di mulut dan di jari memang la tak takut.. di hati goyanggg bebbb..ngko pikir TDM baru 2 bulan masuk gelanggang politik??!!..ooh yer .. najib yg ngko panggil panglima tu, dapat jawatan Presiden Umno melalui pertandingan ker??!!..Pak Lah setuju turun tu pasal 'panglima' ngko tu ker??!!..
      Najib dapat jadi timbalan perdana menteri atas mulut siapa??!!..

      Memang betul lah najib penyamun tu di siasat sprm.. dan ader kes tapi 'panglima' ngko tu da tukar AG pak pandir..

      Woii mangkok.. bukti da dikemukakan kpd AG, apesal tiada tindakan??!!.. kalo ngko nak muntah..itu pasal ngko overdose dedak..

      Yg panglima ngko tutup blog dan website tu aper citer??!!..ngko ni patut di mandi air kencing, ada paham..

      p/s: kalo setakat ubun ubun tu lembut lagi.. tak paya la nak gagah sembang politik..

      Delete
    5. Ini panglima bugis ada faham...Tak guna ISA tau..esok ada berani turun Kl..ada brapa ratus ribu mahu turun?

      Kalau zaman reformasi anwar buat demo kecut Tun M....pastu penjara Anwar bkn atas kesalahan liwat tapi fitnah...apa dia fitnahnya?.... dikatakan rasuah polis agar menyisat kes..

      jgn lupa brader..itu zaman Tun M ...anwar tak sampai sebulan dah kena tangkap masuk penjara...Tapi ini panglima Bugis...korang boleh buat apa yg korang suka...Panglima Bugis takkan tangkap punya...

      Msalah institusi negara diam2 boleh tak...selama ini kami lah pejuang kerajaan mempertahan institusi negara...korang semua pengkhianat negara...kutuk polis anjibg kerajaan...bila susah call polis gak...sudah lah...nak citer AG tapi bodoh suruhanjaya perkhidmnatan awam.


      Zaman panglima najib semua kena ikut peraturan ada faham...kalau salah memang la kena tutup..setakat blog tutup pun nak meroyan..itu belum kena masuk ISA minum air kencing...gamaknya kalau kena minum air kencing mahu melalak sampai ke beijing...

      Delete
    6. Berkenaan najib dapat laluan mudah...bodoh piang betul kau ini..Najib naib presiden no 1 tau..paling tinggi undinya..pak lah no3..tun M memang camtu bg paklah psal dia ingat boleh makan ...

      Delete
    7. Kalau Najib dapat byk undi... kenapa tunda Pemilihan Umno? Kenapa takut bagi orang lain berucap di PAU?

      Ko cakap perkara yang sejarah...poorah.

      Najib dan pwmimpin umno yg jadi lembu Najib akan kecundang dengan sehina-hinanya....insyaAllah.

      UMNO = Untuk Mohd Najib Only

      Delete
    8. kau ni bodoh piang ..kalau nak ikut aku ...malas nak fahamkan kau bab UMNO ini...

      aiii harap tak bodoh terus ya...Pemilihan UMNO memang la kena buat 2 tahun sekali..itu undang2 UMNO ada faham..tetapi UMNO boleh tangguhkan ada faham,...yg tangguhkan bkn Najib la bodoh piang betul..tapi Majlis Tertinggi ada faham...


      p/s...kalau kau kata MT pemakan dedak itu stail org dah kalah ada faham..UMNO dibawah Najib semua bersatu ada faham....Semenjak Tun M keluar cuba jawab berapa orang UMNO keluar? khairudin jgn kau kira dia kena pecat ada faham...jgn tanya plak knapa UMNO pecat..baca lah undang UMNO ada faham...

      aku harap sapa2 nak sembang UMNO sila bgtahu masih ahli UMNO atau dah jadi pakatoon...senang sikit aku belasah..ingat ya kalau UMNO aku tetap layan dgn baik cuma jgn bengap sangat.

      Delete
    9. 654 pemakan dedak bugis penyamun..

      Woii mangkok.. pemilihan umno 3 tahun sekali..yg 2 tahun sekali tu pilih pemakan pemakan dedak mcm ngko ( bengap, ader hati nak panggil org lain bodoh )..

      Yg tangguh bukan najib??!!.. yg buta kayu mcm ngko jer yg percaya!!..
      Umno ader 3.4 juta ahli ( bila last update tak tau la ).. pengundi ader lebih 13 juta.. ngko ingat bila PRU nnti, yg mengundi ahli umno sajer ker??!!.. pemilihan di tangguh perlukan asas penangguhan.. so ape asas penangguhan?? ..di zaman najib ni mmg semua pemakan dedak bersatu memakan dedak memgikut waktu!!.. ngko dgn najib nak bolot umno..bolotlah.. dunia tak berputar di sekeliling umno..

      p/s: YES.. MT adalah pemakan dedak..so??!!
      Ngko nak belasah??!!.. ngko bukak spender pun bergulung ader hati belasah orang!!.. belasah pondan bole la..

      Delete
    10. Walaupun aku ahli umno seumor hidup tetapi aku dan keluarga telah bersumpah tidak akan mengundi BN sekiranya najib masih pm

      Delete
    11. jgn kelentong boleh tak?
      ahli UMNO seumur hidup tapi bodoh semacam...aku harap sapa2 lepas ni jgn sesekali tulis ahli UMNO seumur hidup tapi perangai macam setan PKR..jgn rosakkkan UMNO ada faham

      Delete
    12. pandai pun 3 tahun sekali..aku ingat bodoh semacam....baca palk apa tugas Majlis Tertinggi dan undang2 UMNo jgn bodoh semacam ada faham..

      Delete
    13. 244 pemakan dedak bugis penyamun

      ..nak cover dia punya bodoh.. dia suruh org membaca.. aper tak ngko pegi sekolah dulu..nak bodohkan org diri sendiri tu yg benak tak bole di ajar..ini akibat mentekedarah dedak..ngko ni bukan lg bodoh semacam..da BANGANG tahap dewa, ada faham

      Delete
  3. nak buat macam mana. pemimpin umno tak ada. kalu najib letak jawatan, mati la umno. najib belum lagi ada pemimpin yang dipilih untuk menggantinya. belum ada barisan pemimpin pelapis, yang ada hanya penjilat sahaja. kalu hari ni najib letak jawatan, bermakna malaysia akan kehilangan pemimpin dan akan terlingkup, itu yang ada dalam kepala mtk, kbu, pemuda, wanita, puteri dan cai. tu yang dok pertahan sampai tak terfikir fakta logik atau tidak. masuk akaun peribadi pun boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh sejarah...kau ingat UMNO baru tubuh smalam ya...boleh tutup mulut busuk engkau tak?

      UMNO semenjak merdeka perintah negara malaysia tau..ini confirm cina DAP bodoh sejarah

      Delete
  4. Kalau aku protun tk tau nk letak muka kt mne..skrang nih kluarje berita pasal tun kutty orang mencemik..malu malu wei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat da lama menahan malu dengan perangai najib dan gelagat rosmah

      Delete
    2. salah tu...kena sebut camni rakyat yg undi pakatoon baru betul...korang jenis lembu...rafizi dah kata cincin 24 juta yg dia fitnah rosmah adalah gurauan tapi korang dah jenis lembu tetap lembu...kena la taat ada faham,.

      Delete
  5. KD, sebenarnya semua PM sebelum ini, kecuali Tun Razak, berundur dengan sukarela. Semuanya tak mau ' overstay their welcome', mungkin kerana tidak ada apa yang nak ditakutkan dengan berundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah sembang sejarah boleh tak?

      Nak memandai citer psal UMNO plak..oiii sudahlah kau ingat senang2 kau nak fitnah psal UMNO ya...langkah mayat kamu dulu tau.

      p/s malas la nak sembang sejarah UMNO psal kau dah geng DAP..jadi ada berani sembang DAP?

      Delete
    2. 644.. ngko ni terlupa makan ubat ker terlupa makan dedak..komen ngko mcm budak darjah 6!!..

      Delete
    3. Kalau darjah 1 jawab la..jawapan standard bila dah meroyan...jawabnya tidak ..sepatutnya kalau darjah 1 senang la jawab nya...

      Aku nak bg kau solan 1 bji limau mandarin campur dengan 1 buah durian kerala dapat brapa?

      Delete
    4. 301...krik.krik..krik..krik..krik..

      Delete
  6. TDM berundur sebab dah tua
    Dollah berundur sebab telah dipaksa.....tanya la MOO
    Apahal lak Najib nak berundur,umur baru awal 60an,badan sehat,sokongan parti masih kuat,segala tuduhan tidak ada bukti...ini bukan saya cakap,ini diakui TDM sendiri
    Terlalu banyak makan dedak merapu la kau ni JD

    ReplyDelete
  7. KD amacam siapa meroyan...Aku tengok geng2 kau meroyan ada la..Bagus betul Tun M keluar UMNO.

    Ni baru perang ..kalau tak payah lah bila kena serang terus pakai baju UMNO payah la nak belasah...Dah keluar UMNO mudah lah sepak terajang...


    KD kalau keluar agak masuk parti mana ya?
    TSMY comfirm jadi balaci terus takkan PKR nak serahkan jawatan presiden .

    mukris plak nak masuk parti mana..DAP? kalau DAP confirm balaci ada standard.

    Untuk pengetahuan korang TSMY dan Mukris bila keluar UMNO kau ingat kami takut ...alahai teruk sangat analisisnya...

    ReplyDelete
  8. Umno ada jentera parti disetiap cawangan. Apa kata dalam masa sekarang ini umno buat bancian sokongan. Kalau masih dapat sokongan majoriti, tak apalah, teruskan lah dengan kepimpinan yang ada hingga pru yang akan datang. Tetapi jika sokongan merosot, maka pandai2lah bawa diri..
    PRU umpama "break" pada kenderaan (kerajaan) yang bergerak (berkuasa).
    Jika rakyat hanya dibenarkan memilih satu parti untuk selama2nya, maka itu bukan demokrasi. Setiap parti mesti menunjukan kemampuan dan biar rakyat yang memilih mengikut apa yang dia faham.
    Indonesia contohnya, memberi peluang pada setiap parti untuk berkempen ditv. Sering bertukar kerajaan tetapi hingga hari ini masih juga rakyat indonesia yang perintah dan bukannya kuasa asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. joe boleh tak jgn sembang isu UMNO?

      Kau ingat UMNO baru perintah smalam ka...baca balik buku sejarah bermula dari kemerdekaan sapa yg bangunkan malaysia?

      Isu pengurusan UMNO jgn nak masuk campur...UMNO semakin kukuh ada faham...pi jaga PAKATOON..kau ingat PKR kukuh ya...bila mesyuarat baling kerusi ada faham... Kau ingat DAP bagus sangat?....PAS dah pecah 2 tau..baca PAN...

      UMNO la ni aku nak tanya bertambah kukuh atau tidak? Kami tahu la camna nak urus UMNO..kau diam2 ja..

      Delete
  9. Najib sebenarnya risau dengan kebangkitan rakyat ajar umbi. Dia sendiri tahu sentimen rakyat terhadap regim dia dan dia hanya dapat sokongan ketua-ketua bahagian yang dia tahu tidak kekal sebab menyokong atas dasar "cash is king". Sekarang najib perlukan sokongan ahli parlimen bn bila lihat Rakyat 1Malaysia menandatangani Deklarasi Rakyat. Komponen bn sekarang amat lemah untuk memenangkan bn jika pru diadakan waktu terdekat. Akar umbi tidak melihat umno, dap, pkr, pan menentang bn tapi melihat rakyat berbilang kaum mahu najib undur melihatkan keadaan pengurusan buruk negara oleh najib. Itu hakikat realitinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tahu sokong lihat yg terkini PRK..tempohari...Kemenangan selesa di rompin dan langsung tak selesa utk PKR dikawsan kuatnya tau permatang pauh..

      Mulai dari sekarang kalau nak sembang menang atau kalah tunggu PRU ada faham...Jangan tahu nak bermain politik longkang asyik nak main belakang..Ikut peraturan ada faham..kami org UMNO akan terus mempertahankan Institusi Negara antaranya SPR ada faham..

      Takpuas hati tunggu PRU ada faham.

      Delete
    2. Berkenaan ekonomi malaysia bankrap seperti dikatan pejuang hebat korang Tun M 42B malaysia lesap...

      Baca data2 ekonomi yg dianalisa oleh pakar2 ekonomi dunia..bkn macai2 di malaysiakini...ada faham?

      Nak faham KDNK baca sapa? komen blogger protun ya?
      Nak baca FDI(pelaburan) baca tang mana? komen2 macai ke?
      Nak baca rakyat kebuluran tang mana plak? weechat ya?

      Delete
  10. Kepada geng protun tak pyah nak analisis isu pertemuan ahli parlimen BN...Najib adalah panglima tahu la dia camna nak alwan bali..Yg dia lawan bkn rakyat tapi perangai2 ahli politik setan yg jenis nak jatuh pakai pintu belakang..

    Kau jgn plak buat bangang isu undi tak percaya...korang boleh tak tunggu PRU...kenapa takut kalah ya..psal bangla 42 juta akan tolong UMNO la ya.bodoh bangang dan piang...itu belum lagi aku kata eletrik nanti padam masa perkiraan..semua nak percaya bodoh dan biul itu la pakatooon.

    ReplyDelete
  11. Ada satu jawapan bangang dan bodoh dari ketuakorang Tun M...

    Dr Mahathir ketika ditanya apakah beliau sedia sertai kempen untuk bebaskan Anwar dari penjara mengelak dan menjawab : 'Kita hanya tumpu untuk singkir Najib.'

    Nampak tak bodohnya...ditanya lain dijawab lain..apa kejadahnya kalau macam ni cara gabungan..ini namanya gabungan nak buat murtabak special ada faham...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu namanya Tun M bijak! Kerana deklarasi utk smua rakyat Malaysia. Tiada motif gabungan politik pon! Menjemput sesiapa saja dari rakyat Malaysia sama ada politician atau rakyat biasa utk sama sama menandatangani dklarasi undur najib! Tapi malangnya pemakan dedak dok spin cakap tun M khianat melayu la , sekongkol ngan Dap lah! But rakyat x bodoh! Rakyat tahu apa yg tersirat dan tersurat.. Org yg jadikan moto hidup cash is King , mmg x layak jdi pemimpin !

      Delete
  12. Aku nak komen satu je. Geng anti najib dah kalah. Bila mahathir bersekongkol dengan dap dan pkr, adakah moral mahathir meningkat? Itu ibarat gali lubang kubur dan sendiri terjun. Najib nampak 'slow' tapi cengkamannya ibarat ular. Geng anti najib sebenarnya yang bodoh dalam mengkaji strategi politik anak didik mahathir ini. Tok guru yang tewas kepada anak didiknya sendiri. Sangat kasihan nasib mahathir akhir2 ini. Dah terlalu tua barangkali.

    ReplyDelete
  13. Assalam Bro,bermusahabahlah masing-masing.Kutuk mengutuk,caci mencaci tidak perlu untuk memberi komen.Berikanlah komen-komen yang berilmiah.Tak perlu sentuh peribadi.Ingat,Allah Maha Mengetahui..........

    ReplyDelete