Wednesday, March 30, 2016

Kemasukan Ku Li Dalam Team Najib Mengubah Lansdkap Dalaman UMNO.

Deklarasi Ku Li sokong Najib tidak banyak membawa pengaruh atau impak.

Peninggalan Ku Seman Ku Hussain dari Utusan Melayu dan khabarnya ada sorang dua lagi orang penting dan kanan yang ikut jejak.  lebih impak dalam jangkamasa panjang dan akhirnya Utusan Melayu akan jadi seperti Harakah, Suara Keadilan atau The Roket yang dibaca oleh ahli totok sahaja.

Ku Li yang selalu mengharap bola datang bergolek di kakinya telah di manafaatkan sepenuhnya oleh Najib melalui Anuar Musa.
Walau otai tapi Najib lebih "smart" mengendalikan orang seperti Ku Li yang sudah tentu peluang terbaik menyaingi Tun Dr Mahathir.

Apa yang lebih penting selepas ini ialah Ku Li wajar dilantik dalam kedudukan lebih penting seperti TPM2 atau Menteri Kewangan.
Jika dilantik sebagai Gabenor Bank Negara sudah tentu cara terbaik menamatkan riwayat politik Ku Li.
Tanpa kuasa dan pengaruh politik, sudah tentu 200% ku li perlu bergantung ehsan kepada Najib.

Perlu diingat, saban hari u-turn ku li dikecam hebat oleh pro Tun dan ini menguntungkan Najib.
GKCM sendiri sudah mengarahkan kecaman ku li dihentikan sebaliknya terus fokus kepada pengunduran Najib...

Kemasukan ku Li dalam team Najib sedikit sebanyak menggugat Zahid (?) Wait and see...

18 comments:

  1. Biar power ranger sekali pun masuk team najib nawaitu untuk turunkan najib tak akan berubah.
    Apabila najib hilang kuasa cai2 sebelah mata pun orang tak akan pandang.Itulah hakikatnya biar masa yang menentukan.
    Sesungguhnya yang haq akan muncul menghapuskan yang batil.
    Hukum karma tetap berjalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hukum karma skrg tengah jatuh pada TDM atas pemerintahan diktatorian dia selama 22 tahun mengkayakan kroni dan anak2 dia ;-))

      Delete
    2. Untuk pengetahuan pembaca blog sekelian, perkataan 'karma' adalah istilah bahasa kuno Sanskrit yg berasal dari benua India pegangan umat Budha & Hindu. Haruskah kita mengimani kepercayaan tersebut sebagaimana yg didakwahkan oleh si Tanpa Nama yg kita hingga saat ini tidak ketahui siapa ayahnya, asal usulnya & tahap pendidikannya.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    3. Minta maaf bahasa melayu ada memakai beberapa istilah asing yang membawa maksud hampir sana atau berbeza.
      Sefaham saya hukum karma dalam istilah melayu membawa maksud hukuman diatas perbuatan kita atau lebih tepat lagi hukum yang kita sendiri cari.
      Wallahhualam.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin merakamkan setinggi-tinggi "tahniah* kpd Coolie & Persetubuhan UMNO Najib. Sampai juga akhirnya hajat Coolie yg bakal memangku kerusi presiden persetubuhan itu &
      pm.

      Delete
    2. jgn sampaikan hajat LKS dan TDM nyanyuk sudah ler... tak payah menyibuk pasal rezeki Ku Li ;-))

      Delete
    3. Sempat ke cita2 KuLi tu...?

      Delete
  3. merepek dan meraban je lah korang ni jadi reporter cabuk... layan lah Tun yg dah nyanyuk tu... korang pun jadi nyanyuk sama... alahai labu oh labu ;-))

    ReplyDelete
  4. IGP
    (The Star) – Police have rubbished the allegations made by the Australian Broadcasting Corporation against Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Inspector General of Police Tan Sri Khalid Abu Bakar (pic) described the allegations in ABC’s Four Corners programme as “vengeful and trying to shame Malaysia in the eyes of the world.”

    “Their journalists have a vendetta against the country’s leader after they were detained in Sarawak.”

    “There is no connection linking the Prime Minister with the deaths of several people as claimed by Four Corners,” Khalid told reporters after officiating a meeting of the police union held here.

    He was asked to comment on the programme, which was aired recently and has since gone viral on social networking sites.

    Four Corners made several allegation linking Najib to several high profile deaths including Malaysian Anti Corruption Commission (MACC) prosecution officer Kevin Morais, Ambank founder Hussain Najadi, and Mongolian Altantuya Shaariibuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kredibiliti Najib & Rosmah amat buruk di mainstream media seluruh dunia & laporan demi laporan saban hari terpapar. Kita kini di alaf dunia tanpa sempadan bukan sekor'Tanpa Nama' yang berlagak bijak tapi pengecut menyembunyikan identiti & fakta sebenar, sailing tak tumpah macam Najib.

      Delete
  5. yang korang sibuk sgt buat liputan dan spekulasi pasal Ku Li dlm UMNO tu apa hal?

    pikir la kalau Ku Li pun tak support TDM... apa lagi yg TDM nak harapkan... yg lain bersama TDM skrg mana ada kredibiliti ... semua pak turut TDM jer atau pemakan dedak jer .. kah kah kah !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketiadaan si Coolie amat melegakan kami dan sekali lagi ingin merakamkan kesyukuran di atas lompatan terjun botol beliau ke pihak di sana. Biarkan..biarkan..begitulah menurut hikayat si Luncai.
      .

      Delete
  6. kuli patutnya stand on its own..orang perantaraan, pendamai dan tunjuk karisma pemimpin yang baik, boleh disebut sebut neutral dan elok jadi PM.

    Bila dah duduk sekandang, makan dedak le jawabnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ku Li mmg ahli UMNO... mmg dah sekandang... yg kat luar kandang tu kuat tabor dedak... ;-))

      Delete
    2. Sebelum PRU ni memang ada sedikit nak menyebok cerita pasal UMNO sebab lepas tu memang dah tak ada cerita lagi, UMNO dah berkubur.

      Delete
    3. Yang dikatakan manusia itu tinggal di rumah, nakan nasi atau gandum/roti. Hanya haiwan ternakan saja tinggal di kandang & makan dedak. Oleh itu, biarkanlah Coolie tinggal sekandang dgn UMNO (Untuk Mohd Najib Only) adanya.

      Delete
    4. Dlm bahasa Fiji perkataan kandang disebut usmen

      Delete