Saturday, March 26, 2016

KU LI MOVE



PUTRAJAYA: Veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah didakwa adalah dalang sebenar bagi menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak.

Dakwaan itu dibuat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang turut mendakwa bahawa beliau didatangi Tengku Razaleigh atau Ku Li sebelum ini dan memberikan idea menggulingkan Perdana Menteri menerusi usul undi tidak percaya di Parlimen.

“Kemudian akan beliau menguar-uarkan usul undi tak percaya dalam kalangan anggota Parlimen dan walaupun beliau mengatakan boleh mendapat undi majoriti anggota Dewan Rakyat, tetapi beliau tidak dapat sebenarnya.

“Beliau tidak buat apa-apa pun. Beliau hanya minta orang lain buat untuk beliau. Beliau suruh saya jumpa orang Sarawak dan saya buat. Saya ikut suruhan dia,” katanya.

Dr Mahathir berkata demikian pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Ku Li dan beberapa pemimpin UMNO menandatangani Deklarasi Kelantan bagi menyuarakan sokongan terhadap Perdana Menteri.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, Ku Li pernah mencadangkan Perdana Menteri diturunkan, namun kini beliau berpaling dan menyokong Najib.

Katanya, perubahan pendirian Ku Li mungkin disebabkan beliau merasakan seorang pemimpin negara hilang RM42 bilion bukanlah satu isu yang besar.

“Saya takkan sokong orang yang macam itu. Tapi saya rasa beliau (Ku Li) sokong.

Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata, pengkhianatan Ku Li itu bukan sesuatu yang luar biasa kerana beliau pernah berbuat demikian beberapa kali terhadapnya sebelum ini.

“Apabila beliau kalah pemilihan, beliau menyaman parti (UMNO) dan keputusannya parti diharamkan. Saya terpaksa ambil masa membina semula parti yang berkecai dan beliau pula pergi dan tubuhkan parti lain.

“Apa yang kita boleh harapkan daripada orang yang macam ini?” katanya.
View comments itu. Tapi saya rasa beliau (Ku Li) sokong.

Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata, pengkhianatan Ku Li itu bukan sesuatu yang luar biasa kerana beliau pernah berbuat demikian beberapa kali terhadapnya sebelum ini.

“Apabila beliau kalah pemilihan, beliau menyaman parti (UMNO) dan keputusannya parti diharamkan. Saya terpaksa ambil masa membina semula parti yang berkecai dan beliau pula pergi dan tubuhkan parti lain.

“Apa yang kita boleh harapkan daripada orang yang macam ini?” katanya.

sumber wassap GKCM

27 comments:

  1. kenyataan politikus ... gagal dan gagal ;-))

    ReplyDelete
  2. Sudah sudah la tu TDM.....Kena Kelentong lagi
    Sarawak Report kelentong.....setuju
    SWJ Kelentong.......setuju
    TSMY.....Kelentong .....ikut
    Bloggers hilang kaut duit atas angin kelentong......anggukx ya
    La ini TR ......kelentong.....very confident setuju
    Untuk KD....Aambil info dari GKCM......kesian gp ini,dulu bukan main nak rak dan Poyo dari TDM jadi Penaung,tapi selepas Deklarasi Raayat TDM sekongkol dgn DAP dan gp anti esbliment lain,langsong tak dengar GKCM.malah muka ketua dia pun tak ada masa deklarasi Rakyat diadakan.
    Ini lah dipanggil Bodoh Sombong.La ni langsong tak dengar ujudnya gp ini.Not to be seen and to be heard

    ReplyDelete
  3. Saya mengenali istri saya yg berkhidmat di jabatan perbendaharaan di Wisma Persekutuan Jln Duta pd awal 1980an. Ketika itu Kuli @ coolie menjawat menteri kewangan & bendahari UMNO pusat. Dia memang bercita-cita untuk menjadi PM & beranggapan hanya kerabat di raja & puak bangsawan layak menerajui pemerintahan negara seperti Tunku, Tun Razak & Tun Hussein. Akan tetapi Tun Hussein memilih Tun Mahathir sebagai Timbalannya bagi memenuhi wasiat Tun Razak. Kemarahan si kuli memuncak bila Tun Mahathir melantik Tun Musa sebagai timbalannya. Si kuli ini terus membara dendam terhadap Tun Mahathir kerana bersikap berkecuali ketika kuli & Tun Musa bertanding bagi kerusi Timbalan President UMNO. Sesudah kalah, kuli sebenarnya sudah tidak ada apa2 jawatan di peringkat pusat. Tapi atas kebijaksanaan Tun Mahathir & demi perpaduan, si kuli dipungut & dilantik semula sebagai Bendahari & Nenteri Kewangan. Sejak itulah politik duit/suap bermula dgn si kuli menyogok perwakilan bagi meraih undi untuk mengalahkan Tun Musa dlm episode berikutnya bagi perebutan jawatan Timb Presiden UMNO.

    ReplyDelete
  4. Coolie memang besar punya haram......tapi ada baiknya kerana kita dapat tahu mana pemimpin yang benar dengan mana pemimpin yang kipas lipas. Senang nak memulihkan parti nanti.

    ReplyDelete
  5. Yang hairan maanusia bijak macam TDM mudah dimain mainkan Ku Li...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TDM sentiasa bersangka baik dgn semua org. Hati org yg busuk je yg buat semacam tu pada TDM...

      Delete
    2. Sebenarnya ada hikmah di sebalik permainan Kotor si Kuli @ Coolie.

      Ianya menyerlahkan keikhlasan & kelurusan hati nurani Tun Mahathir. Hanya orang buta hati & pekak badak saja yg tidak mampu memahami serta menghayati hikmah yg Allah SWT telah singkapkan tentang kemunafikan manusia jenis Kuli @ coolie.

      Delete
    3. itu hikmah yg kau nampak othman bagi kami lain plak...
      Semua geng penentang Najib Allah hinakan..bkn sahaja kalah tetapi bergaduh sesaman sendiri..

      kau ingat KULI geng najib la ya....baca balik selama ni KULI belah mana....masalah engkorang jenis pelupa dan tak kuat membaca..

      Delete
  6. Jangan ikut seuan atau sihir Mahathir agar melayu akui mudah lupa... Banyak fakta Mahathir beri amat licik dan tidak benar..hanya untuk tunjuk dia sorong mangsa...pada hal dia pemangsa politik.... Ku tidak saman Umno...Tapi saman agar pemilihan itu dibatalkan sebab tipuan... Peguam UMNO lah bertindak .. hingga Hakuim membatalkan pendaftaran UMNO..sbb... jika pemilihan dibatalkan maka pemilihan semula..Mahathir akan kalah... keduanya...makna Mahathir dah hilang akal hingga ikut arahan KuLi kesana kemari saperti didakwanya sendiri..Maka.. apalah yg bolih kita harapkan dari orang sebegini...yg menampakan kerosakan kewarasan hidup. DS Naji patut di pertahankan olih kita ... dari kacauan Rasputin Rasputin Melayu... dewasa ini..termasuk Mahathir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5:50 AM Tanpa Nama & Asal Usul Keturunannya...

      Walau kamu menyamar apapun watak, bau hapak mu tetap menyerlah hangit.

      Kamu masih berhutang tidak menjawab soalan2 saya terdahuhulu. Nah saya paoarkan semula sekiranya kamu terlupa.

      Sila jawab:-

      1. Anak Rosmah (si Reza) mana dapat dapat duit ratusan juta US$ bikin filem lucah & beli apartment mewah di kawasan elit Los Angeles.
      2. Dua penyangak SRC belaan Najib & Rosmah kenapa dilindungi & dibiarkan calibut luar negara?
      3. Kenapa Si Jho Low pula tidak disoal siasat oleh KP & AG terhadap si Tembam itu berpesta joli dgn duit 1mdb tapi rakyat menanggung beban gst & tanah pusaka reserve Melayu digadai jual buat langsai hutang riba haram tajaan yahudi Goldman Sachs.

      Harap semua pembaca blog ini beri perhatian & bersama saya tunggu jawapan dari cybertrooper Najib yg berlagak macam bagus.

      T. Kasih & selamat menjawab.

      Delete
    2. Saudara Othaman bagi soalan objektif.Dedak dah tepu kat otak tu mana bolih fikir lagi.Nanti tah apa2 jawapan yang dibagi kita pula yang jadi biul.

      Delete
    3. soalan othman itu kau kata power..Rafizi pun bo layan tau...Takda la ahli2 parlimen asyik nak putar kaset lama ja?

      Masalah korang jenis dok bawah tempurung rasa cerdik tapi sebenarnya bodoh...Dah jawab kata tidak..Macamnilah tak payah gaduh2 kita tunggu PRU sarawak BN atau DAP yg menang.

      Delete
    4. Aduhai Anon 6:45 Tanpa Nama yg tidak diketahui Asal Usulnya..

      Tak usahlah berlagu sumbang lari dari keynote. Adakah kamu juga persis macam Najib bila ditanya "apa nama kamu"..kamu beri jawapan bengap.."saya dari Pekan dan isteri saya orang Negeri Sembilan".

      Nahh..sekarang sila jawab...

      1. Anak Rosmah (si Reza) mana dapat dapat duit ratusan juta US$ bikin filem lucah & beli apartment mewah di kawasan elit Los Angeles.
      2. Dua penyangak SRC belaan Najib & Rosmah kenapa dilindungi & dibiarkan calibut luar negara?
      3. Kenapa Si Jho Low pula tidak disoal siasat oleh KP & AG terhadap si Tembam itu berpesta joli dgn duit 1mdb tapi rakyat menanggung beban gst & tanah pusaka reserve Melayu digadai jual buat langsai hutang riba haram tajaan yahudi Goldman Sachs.

      Harap semua pembaca blog ini beri perhatian & bersama saya tunggu jawapan dari cybertrooper Najib yg berlagak macam bagus. T. Kasih.

      Delete
    5. Macam nilah memandangkan kau hebat sangat apa kata tunggu PRU sarawak kau bawa ke perhatian pengundi..boleh menang DAP kalau macam ni punya soalan..

      Othman kita duduk dimalaysia bkn negara whassup pinang sebatang..kalau negara whatssup tak payah polis,hakim dan mahkamah.

      RAkyat dah boriing la..asyik2 citer atas angin...bawa bukti pi report..takda bukti duduk diam2 jadilah rakyat yg baik

      Delete
    6. Kau dah kena sampuk kat mana ni asyik pru serawak aja.Hang tau ka pru serawak punya hal tak pasal2 Kak mah dapat payung emas.

      Delete
    7. kau tau tak kenapa aku sebut PRU sarawak? psal itu la pru terdekat..korang kan tak abis2 klau sembang asyik kata kalau pru abis najib pelingkup..la ni dah dekat sangat kita sama2 la tengok Najib kasi menang sarawak atau DAP lim guan eng..

      Delete
    8. Habis tu kau tak nak ka ajak najib pindah keserawak duduk rumah Bini muda dia. Pujuk la najib pindah empangan bakun tu kalau digadai juta2 juga tu

      Delete
  7. En Othaman Ahmad, saya sokong hujjahan tuan seperti diatas. Penyokong Najib semua tu sebenarnya otak mereka dilutut tak boleh menilai keadaan sebenar, main ikut2. Tun Mahathir cuma nak suruh ganti PM bukan tukar kerajaan, apa yang peliknya? Dulu Najib naik jadi PM bukan ke selepas Dollah Badawi diminta meletakkan jawatan, tak jatuh pun kerajaan BN. Kenapa kena giliran Najib pula dikatakan nak tukar kerajaan....Najib adalah PM yang terlalu banyak perbuatannya yang banyak rakyat pertikaikan, takut nanti kalau dia masih menjadi PM semasa PRU14, BN tersungkur. Kan ke baik daripda BN kalah kita minta PM ditukarkan dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawan institusi negara kira bijak la ya...

      Lawan polis ...otak bijak
      Lawan AG..prinsip bijak
      LAwan SPRM..Cerdik akal

      Bagus lah camtu...

      Tak payah sembang panjang kita tunggu PRU Sarawak..DAP atau BN yg menang..Moga yg kalah boleh terima kenyataan.

      Delete
    2. Wahai Anon Kejora Liberal 6:42 AM yg Tanpa Nama & Tidak Diketahui Asal Usulnya.....

      Mana boleh tunggu lagi... Kami rakyat jelata dah tak tertahan menanggung derita beban cukai GST yg begitu mencengkam sedang puak gerombolan Najib & isteri serta Lembaga 'Penjarah' 1MDB meratah sakan seenaknya harta negara. Sekarang nie pun tanah rizab Melayu dah hampir habis terjual, Felda dah habis di 'fail dah', bunga riba hutang 1 emdebik senakin membengkak kembung & maruah bangsa & negara dipandang hina seantero dunia sebagai Negara Paling Korup dgn Pemimpinnya juga mendapat anugerah dunia Pemimpin Pertama dalam abad 21 Paling Korup.

      Nahh..sekarang sila jawab...

      1. Anak Rosmah (si Reza) mana dapat dapat duit ratusan juta US$ bikin filem lucah & beli apartment mewah di kawasan elit Los Angeles.
      2. Dua penyangak SRC belaan Najib & Rosmah kenapa dilindungi & dibiarkan calibut luar negara?
      3. Kenapa Si Jho Low pula tidak disoal siasat oleh KP & AG terhadap si Tembam itu berpesta joli dgn duit 1mdb tapi rakyat menanggung beban gst & tanah pusaka reserve Melayu digadai jual buat langsai hutang riba haram tajaan yahudi Goldman Sachs.

      Harap semua pembaca blog ini beri perhatian & bersama saya tunggu jawapan dari cybertrooper Najib yg berlagak macam bagus. T. Kasih.

      Delete
    3. dah tak sabar la ya..hidup susah nak makan.... takda duit la...hang nak duit pi belajar dgn bangla..depa potong rumput pun boleh kaut cikai 3 ribu sebulan..tak percaya hang beli mesin rumput pi rumah ke rumah..cukup sebulan mai sembang brapa banyak hang kaut...

      Delete
  8. Kah kah mamak serang ku li... bagus ssgt dua dua dah nak mampos dah... yg penting jsngan....jangan...jangan berhenti... teruskan kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukannya nak jawab terjahan maut saya, malah tersampuk kesurupan macam anak polong sesat tak bertuan.

      Memang nyata sekali budak hingusan ini masih tak mampu menjawab soalan2 saya.

      Delete
    2. bkn tk nk jawap dah menyampah bila jawap kornar baring....lebih baik hang menang ja abis citer..menang pun tak guna PRU sarawak boleh kan DAP ka?

      othman tahun ni bkn tahun hang lagi ..tahun2 lepas boleh Najib diserang bertubi2 ni tahun lim guan eng serabut dan jadi nyanyok.

      Delete
    3. Aiikkkk...dah 'menurun' jadi orang utara plak....!!!!

      Itulah... ikut pepatah pantun lama.....

      Tabgkap ikan haruan
      Dapat si ikan keli
      Kalau salah haluan
      Jumpa tok guru belajarlah lagi

      Delete
    4. Sabar man.jgn gopoh nanti pancut awal kahkahkah.

      Delete
    5. Poor silly boy, looks like the game is over after being knocked out by me.

      Delete