Tuesday, March 29, 2016

SUDAH TUA...JADIKAN USIA ITU EMAS...

Simple tapi bernas dan pedas...
Sekaligus menolak fitnah perjuangan peribadi, no wonder generasi Y walaupun bukan di era Tun masih menghormatinya...

No wonder Lim Kit Siang, Ambiga. Marina dan ramai lagi yang  "kepala batu"  pun mendapat hidayah dan akur kepentingan Deklarasi Rakyat Tun.

Orang orang seperti Ku Li, Shahrir, Zahid, Mubarak, Pak Lah, Musa Hitam, Rais Yatim, Haron Din, Hadi Awang dan sewaktunya, apa lagi yang kamu kejar dunia ini, bercakap benarlah....besok lusa mungkin kamu yang mati lebih awal dari Tun..




Dan Najib, sanggah dan samanlah kenyataan Tun itu.

Jika tidak, jika tiada, hujah penyokong kamu  sepanjang manapun, nilainya seperti tin kosong...

49 comments:

  1. KD,
    Teringat saya kata kata hikmah bung HAMKA -
    "Ketika kau lahir kau menangis tapi orang semua tertawa gembira,tetapi berjuang lah sehingga sampai saat mati mu,kerana kau akan senyum tetapi orang lain meratapi pemergian dan kematian mu "-petikan tulisan daripada buku "Falsafah hidup" karya bung Hamka dlm hidup satu perjuangan.
    Itu lah bezanya negarawan dgn pemimpin biasa,negarawan akan berjuang demi perjuangan dan kepercayaan yg ia pegang sehingga akhir hayat selagi perjuangan belum selesai,pemimpin biasa akan besara terus mengikut waktu dan keadaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perjuangan untuk golongan agama..glongan politik terlampau banyak busuk meliputi

      Delete
    2. Anon 4.05 , di malaysia ini golongan agama yang main politik hanya jual agama untuk dunia ,dulu mereka la yang pandai mengkafir orang orang umno sekarang mereka mula jilat kerana dedak ,malu la allah laknat orang macam ini.

      Delete
    3. dah tua nak mampus pun masih nak anak jd PM.. cukup2 la tu

      Delete
  2. KD,
    Teringat saya kata kata hikmah bung HAMKA -
    "Ketika kau lahir kau menangis tapi orang semua tertawa gembira,tetapi berjuang lah sehingga sampai saat mati mu,kerana kau akan senyum tetapi orang lain meratapi pemergian dan kematian mu "-petikan tulisan daripada buku "Falsafah hidup" karya bung Hamka dlm hidup satu perjuangan.
    Itu lah bezanya negarawan dgn pemimpin biasa,negarawan akan berjuang demi perjuangan dan kepercayaan yg ia pegang sehingga akhir hayat selagi perjuangan belum selesai,pemimpin biasa akan besara terus mengikut waktu dan keadaan.

    ReplyDelete
  3. Cakap lah apa pun.....saya dah hilang habis rasa hormat pada Tun.

    Saperti kat orang tua....Amboi tak kan la hang sampai jilat ludah sendiri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu hang la..

      Tapi berjuta lagi bukan saja hilang hormat...tapi dah benci lagi meluat dengan najip.

      Still deny?

      Delete
    2. MAKIN TUA MAKIN JAHAT... MAHATHIR LAKNATULLAH!

      ko ingat Mahathir tu spt yg disangka ke? jahatnya Allah shj yang tahu dn boleh fikir mcm mana semua timbalannya di gagalkan olehnya

      Belum kira pembunuhan kejam Memamli 1985. Mahathir Laknatullah BISU MENIKUS tak bernai jawab.. dia di China atau di KL? Kalau dia di KL maka kuasa memberikan arahan tertinggi pada AGP ialah dia. Dan Kedah ialah negeri dia berpolitik.

      Musa Hitam dah jelaskan tangan ghaib mahajahat itu yang mengarahkan pembunuhan kejam tersebut.

      Kalau nyawa manusia pun xde nilai bagi Mahathir Laknatullah. apalah sgt setakat 110billion lesap atau nk fitnah Najib sampai tertonggeng?



      MAKIN TUA MAKIN JAHAT... MAHATHIR LAKNATULLAH!

      Delete
    3. i just want to say Astaghfirullah al-'Azeem

      Delete
    4. Bekalan dedak hari ni lewat sampai ke, habis kerbau-kerbau dalam kandang menympah seranah manjang ni? Mwahahaha. 3:38:00, sabar, tak malam ni esok sampai la lori dedak tu. Mat Maslan tengah sibuk sikit goreng nasi bagi anak makan.

      Delete
    5. Anon 3.38 ,
      Sebenar kes memali sepatut dan wajib dipersalahkan Hj hadi awang dan pemimpin PAS ,mereka membenarkan hj Hadi mengeluarkan fatwa Amanat Hj Hadi di bukit punggol pada awal 80 han dengan mengkafirkan orang orang UMNO serta melayu lain yang tak sokong mereka sehinggakan darah melayu islam umno halal dibunuh amanat ini telah membuat melayu pecah teruk sehingga sembahyang 2 imam dan keduri kendara di pulau, Ibrahim libya ketua penganas yang di bunuh di memali pun wajib dipersalah beliau mernerima ajaran di pakistan dan timur tengah yang fanatik ugama sehingga boleh bunuh dan kafir umat muslim lain yang tak sama dengan mereka jadi ini lah punca utama ,Punca utama berlaku tembak menembak dari polis adalah apabila pihak polis cuba serbu dan menahan mereka yang memberontak ini tetapi berlaku tetak menetak parang terhadap pihak polis maka polis terpaksa melepaskan tembakan dan berlaku kematian ini semua fakta sebab saya ada ditempat kejadian jadi taubat la jangan kamu laknat orang orang tak bersalah.

      Delete
  4. Cakap lah apa pun.....saya dah hilang habis rasa hormat pada Tun.

    Saperti kat orang tua....Amboi tak kan la hang sampai jilat ludah sendiri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esok kalau UMNO terlingkup dalam PRU 14 ,jangan salahkan orang lain salahkan pemimpin dedak dalam umno dan ahli umno kerana membiarkan penjenayah rasuah memerintah negara dengan bebas sehingga rakyat yang akan turun mengundi dah naik meluat.

      Delete
    2. " Esok kalau UMNO terlingkup dalam PRU 14 ,jangan salahkan orang lain "

      Woi bongok.. ayat haramjadah ni ler yg geng dedak mamak suka ugut pakai. Sekarang ni UMNO dirosakkan oleh siapa? Siapa yg ajak org UMNO jatuhkan PM? kemudian serang pemimpin UMNO dan skrg join DAPiG dan Pakatan Haram supaya jatuhkan UMNO.

      lepas tu kunun2 ckp 'esok kalau UMNO lingkup Najib lah yang salah.." Cilaka mainan haram apa mcm tu.. ingt rakyat bodoh sgt ke..skrg lihat jelas siapa pengkhianat. Jika betul UMNO terlingkup PRU14 bukan salah Najib tp 100% krn Mahathir Laknatullah!



      MAKIN TUA MAKIN JAHAT... MAHATHIR LAKNATULLAH!

      Delete
    3. i just want to say Astaghfirullah al-'Azeem

      Delete
    4. Memanglah Tun M yang ajak rakyat tukar PM Najib, tukar Najib bukan bermakna tukar kerajaan BONGOK!!...Najib buat hutang tk tahu dia beli apa, lepas tu guna duit negara bayar hutang. apa benda yang dia beli? Endra dia beli dengan harga 12 billion dan jual hanya 9 billion, TRX pun dia jual dan masih hutang tidak selesai, ada ku ambil kisah?..Bangang....!

      Delete
  5. Anon 1.34 ,kamu kena faham masalah sebenar datang dari mana , bila Tun M rayu pada ahli UMNO semua buat bodoh dan sokong penjenayah yg menyeleweng ,bila dia nak jumpa ahli ahli umno ,ku nan ( freedy kruger)tahan dan ugut ahli dan tahan sana sini ,bila Tun M nak buat ceramah semua dewan ada bau kerajaan diharamkan utk Tun ,dan dewan dewan yang kepunyaan persedirian pun takut nak bag nanti kena gam,kemudian pemimpin umno semua dah jadi pemakan dedak dan ahli umno dah jadi bodoh ,jadi seorang negararawan mana boleh tengok penjenayah rasuah dibiar bebas memerintah negara ditambah pula isteri jenis mengada ngada tak mahu suami melepaskan jawatan ,ada kah Tun M harus dok diam dan goyang kote saja ,ini kalau pemimpin macam pak lah boleh la ,jadi perjuangan wajib diselesaikan tapi Tun tak boleh bersendirian ,demi kebenaran dia kena lakukan dalam apacara sekali pun hatta dengan pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bongok.. ko ni gile ke sawan ke?

      negarawan? nak paksa Najib lepas jawatan? tuduh pulak Rosmah.. woii ko ni sasau tahap kronik ke ape.. tuduh Najib itu ini lepas tu ajak jatuhkan Najib.. konon nk selamatkan UMNO..tp berkerjasama dgn DAPig PR, negarawan apa mcm itu SYAITAN namanya.

      Sapa nak dengan layan si tua mamak gila tu ajak jatuhkan NAjib. Bila org tolak jatuhkan najib dia ckp org UMNO bodoh..pekak tuli.. itu pun sudah gambarkan dia niat jahat pd Najib. Sebab itu mereka2 itu tolak mamak Mahathir Laknatullah ni dr jatuhkan Najib.

      Anak beranak dia dah billionaire rompak negara 22 tahun, tiba2 dia masih belum puas skrg nak rompak lagi. Masih memaksa Krjn mebela taukeh2 cina jahat yg sedut duit rakyat.


      MAKIN TUA MAKIN JAHAT... MAHATHIR LAKNATULLAH!

      Delete
    2. Minta sahabat tidak menggunakan atas nama UMNO utk mempertahankan hujah kpd Tun M.sudah jelas ahli2 akar umbi bersama-sama NAjib.Harap maklum.

      Delete
    3. Minta sahabat tidak menggunakan atas nama UMNO utk mempertahankan hujah kpd najis. Sudah jelas akar umbi tidak ada pemilihan lg. Najis tidak pernah menang pemilihan UMNO sbg presiden. Harap maklum

      Delete
  6. Orang yang berjuang demi agama bangsa dan negara tidal pernah minta dihormati disanjungi.
    Orang yang berjuang untuk kepentingan peribadi untuk tembolok sendiri itu yang selalu minta dipuji disanjung dibodek dan dilaknati

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam anwar ibrahim je ko punye tuju tu..

      Delete
    2. Siapa makan cili dia akan terasa pedasnya.
      Tapi ada sorang tu makan cili padi lagi tapi dia bolih buat dek saja

      Delete
  7. mamaktun munafik ni pandai sungguh berlakon. Macam kes Memali dulu dia berlakon 'innocent' lah sangat.. Musa Hitam jadi kambing hitam.. cerita di belakang dia yang beri arahan tembak.

    MAKIN TUA MAKIN JAHAT .. Mahathir Laknatullah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. i just want to say Astaghfirullah al-'Azeem

      Delete
    2. i just want to say Astaghfirullah al-'Azeem

      Delete
  8. "kasihan lah masa depan anak-anak anda semua dan Malaysia"

    rasa nak termuntah pulak bila dengar mamak kerala ni keluarkan ayat sebegitu.

    Kesihan masa depan anak-anak... tapi zaman dia la paling banyak buat perjanjian konsesi berat sebelah yang hanya menguntungkan kroni. Yang menanggung akibatnya adalah anak-anak yang lahir lepas mamak ni bersara... kos barangan naik sekarang ni bukan pasal rasuah semata-mata, tapi bersangkut paut dengan kenaikan harga tol, pengangkutan, utiliti... tu semua tak naik juga ke??

    Pergi tanya tauke kilang, kenapa harga barang naik. ooo.. nak bayar duit tol, nak bayar bil elektrik tinggi... tanya tauke, ada nak bayar rasuah juga ke pasal tu harga kos naik tinggi?? Aku yakin tu tak masuk senarai pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya tuan. saya membesar di zaman 'gelap' ini kunun majulah lah sangat.

      Dn skrg baru kita sedar rupanya 'majunya' zaman Mahathir Laknatullah ini ialah dengan menindas rakyat dengan pelbagai macam bentuk projek dan perjanjian. Dia tak bising2 dlm media tiba2 perkara tu terus di laksanakan.

      Kena pulak zaman itu UMNO jd lubuk kroni dan kontraktor cari duit..inilah cara Mahathir Laknatullah mahu rosakkan Melayu dan terus sokong jilat tapak kakinya. Sebab itu dia langsung tak pedulikan ketinggalan kemajuan di Sabah Sarawak.

      Mahathir Laknatullah boleh habiskan berbillion utk bina KLCC, SRC Sepang tapi penduduk Sarawak seperti di pedalaman Kudat hidup sangat susah dr jalan dan komunikasi. Harga barang atas mereka amat tinggi. Hak mereka dirompak melalui minyak tapi tidak dikembalikan.

      Zaman Pak Lah dan Najib baru kita nampak jelas wang mengalir ke semua negeri dengan adil saksama terutama Sarawak yang luas tapi amat jauh di abaikan.

      Inilah penipuan2 Mahathir Laknatullah..dengan sektul dua monumen.. dia mengajar org Melayu 'menyembahnya'.

      MAKIN TUA MAKIN JAHAT... MAHATHIR LAKNATULLAH!

      Delete
    2. Dizaman Tun M berkuasa UMNO dikenali sbg parti kroni.Ramai golongan profesional tidak mahu bersama UMNO.
      UMNO dikenali parti rasuah...parti anak beranak..parti menggunakan melayu(terbukti benar bilamana peratus equity melayu tak bertambah pun)

      Delete
    3. i just want to say Astaghfirullah al-'Azeem

      Delete
  9. MUNAFIKNYA SIFAT MAHATHIR LAKNATULLAH INI DENGAN WATAK 'MALAIKAT YANG TIDAK DIKENALI'

    (http://theflyingkick.blogspot.my/)


    Mahathir dengan penuh bangga mendabik dada - sesuatu yang dia tidak pernah lakukan sebelum berbaik dengan Lim Kit Siang - kononnya, pada zamannya tidak ada sebarang masalah, dia juga tidak ditentang dan diminta meletakkan jawatan, malah katanya juga, segala-galanya berjalan lancar tanpa sebarang bantuan dari luar, terutama sekali yang membabitkan Universiti Islam Antarabangsa selain tiada skandal kewangan yang besar.

    Sedangkan sesiapa sahaja yang dewasa atau yang mukallaf pada tahun 1981, sudah tentu tahu skandal kewangan pada zaman Mahathir terlalu besar dan tiada satu pun dijawab oleh Mahathir walaupun ianya membabitkan syarikat-syarikat anaknya.

    Dasar penswastaan negara sendiri pun dilihat sebagai dasar membesarkan perut kroni, syarikat yang hidup segan mati tidak mahu atau bersaiz kecil seperti YTL, akibat dasar penswastaan terus menjadi pemain dan pemodal utama di Malaysia sedangkan projek-projek mereka adalah projek-projek Kerajaan Malaysia. Syarikat-syarikat berkonsepkan konsesi tumbuh bagaikan cendawan dan hampir kesemua menjalankan aktiviti perniagaan utama mereka di Malaysia, berbanding membawa masuk duit dari luar, serta sangat bergantung kepada projek-projek kerajaan.

    Semalam juga, Mahathir berceramah tentang 'wang curi'. Seolah-olah Mahathir terlupa bahawa 'bantuan' yang mencurah-curah masuk ke Malaysia menerusi Perang Bosnia, Perang Selatan Thailand mahupun Perang Selatan Mindanao kekal sebagai rahsia yang tidak boleh diperkatakan. Begitu juga dengan pembangunan negara yang memerlukan pinjaman dari luar, termasuklah bagaimana Malaysia memperolehi kepentingan dalam lembaga pelabuhan Arab Saudi, selain yang paling banyak diperkatakan adalah pembayaran untuk bertemu dan bersemuka dengan George Bush.

    Wang derma politik masuk ke akaun Presiden UMNO, bukan cerita zaman Najib sahaja. Dari zaman Mahathir lagi, sudah terlalu banyak cerita tentang hal itu diperkatakan. Kecuali Mahathir terselamat kerana pada waktu itu, tiada Facebook, Sarawak Report, Wall Street Journal atau penyibuk seperti Tony Pua dan Rafizi Ramli yang cuba melindungi wang derma politik untuk parti mereka dengan mengorek rahsia derma politik untuk UMNO.

    Zaman Perang Bosnia, beberapa laporan oleh media barat tentang pengepaman berbilion-bilion wang dari Arab Saudi kepada Malaysia (baca: Mahathir) telah dilaporkan secara intensif. Wang itulah yang digunakan oleh Malaysia untuk membantu Bosnia berperang dan mempertahankan diri daripada ancaman pengganas Serb. Begitu juga dengan Yasser Arafat, bahkan Nelson Mandela untuk Palestin dan Afrika Selatan.

    Semua itu kekal menjadi rahsia yang kurang diperkatakan, dan kurang dikenangkan kerana ianya membabitkan kerahsiaan UMNO dan Kerajaan Malaysia di bawah Mahathir.


    Yang pasti, setiap kali Mahathir bersuara memperkatakan tentang keburukan Najib, setiap kali itulah juga kita seperti melihat Mahathir sedang berdiri di hadapan cermin besar, bercakap dan mengutuk dirinya sendiri!


    ReplyDelete
  10. Wah wah...pemakan dedak najip dan amat maslan dok maki hamun tak habis2. Baru dapat dedak ke? Berkat ke bagi makan anak bini?

    ReplyDelete
  11. KD..semangat dan percaya betul kau kpd Tun M.

    Tun M mengamalkan politik tiada kawan.Tun M menggunakan sesiapa demi kepentingan politiknya.

    Yg pasti Tun M tiada kawan pun. Generasi Y yg dikatakan menyokong Tun M pun bkn lah seramai jutaan org hanya segelintir sahaja..Sebagai PM 22 tahun sepatutnya tiada masalah menggerakkan massa tetapi apa kan daya politik tikam belakang menjauhkankan kawan.

    Kalau ditinjau DS Anwar ketika ditendang kehebatannya sukar ditandingi..Tun M sukar dan tidak mampu menggerakkan massa yg ada hanyalah mengharapkan gabungan pakatan yg semakin lesu.



    Ingat KD Najib berjaya dlm ibu segala PRU..95% cina menolak BN tetapi UMNO tetap kukuh malah memberi paradigma baru politik malaysia.Siapa sangka dizaman Tun M mengharapkan undi cina sbg tunjamg dizxaman Najib cina boleh blah .

    Kekuatan Tun M bknlah melayu tetapi DAP.Tun M bakal tersungkur lebih teruk lagi..tunggu ja KD..masa akan tiba ...Ingat KD Tun M menggerakkan fitnah terhadap Najib bkn semalam tetapi sudah mencecah 3 tahun..berjaya? atau sebenarnya semakin jauh dan rakyat semakin sedar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku boleh tukar sokong Najib 200% kalau pemakan dedak berhenti dari maki hamun Tun.

      Macam mana aku nak sokong Najib kalau penyokongnya macam binatang.

      Delete
    2. Tak boleh buat apa KD....Akhlak bkn dari parti tetapi diri sendiri...Sendiri mahu ingat..Parti UMNO memang bagus tetapi ahlinya yg menjiwai perjuangan...

      Cuma buat masa ni akademi UMNO menjalankan tugas dgn baik tiada lagi makian kpd Tun M..

      Aku mudah ja semua berpegang kpd undang2..aku hanya sekadar ahli maka sbg ahli aku berpegang kpd undang2 UMNO dan negara..Kalau ditinjau negara2 luar terutama negara islam di timur tengah semuanya hancur walaupun pada mulanya berdegar-degar membawa arus perubahan terbaik hakikatnya rosak dan musnah.

      KD aku sudah menyokong Tengku RAzaleigh aku gagal..aku sokong Anwar aku gagal...buat masa ni terbukti aku berjaya menggunakan kaedah UMNO lama..semangat kesetian UMNO la terbukti benar. siapa sangka kesetiaan cara UMNO lama masih menebal dikalangan ahli2 UMNO...kagum betul aku..

      Dan sebagai balasan dari kesetiaan ni insyallah sarawak sbg permulaan bonus kemenagan pertama.

      Delete
  12. i just want to say Astaghfirullah al-'Azeem

    ReplyDelete
  13. Kalau berkawan dgn kafir LKS dan Ambiga terpalit lah jadi kafir. Kafir2 ni ada agenda dorang sendiri...berhati2lah berkawan dgn mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg terpalit akhlaknya ...aqidah tidak. walaubagaimanapun tetap tak bagus keran terikut-ikut rentak dan cara kafir..islam ada kaedah politiknya.

      Delete
    2. Ooo. Macam Najib dan anak tiri Najib kawan baik dengan muallaf Jho Low tu yeeee. Mwahahaha. Bodoh. Tak ke kena batang hidung sendiri tu bahlol.

      Delete
  14. Makin garang nampaknya geng dedak, mencarut tu dah biasa kita dengar tapi sekarang dah start menyumpah seranah pulak. Mwahaha. Oooo Mat Maslan. Hang taruk pe dalam dedak baru ni. Mwahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata-kata yg bodoh tentu dari org yg bodoh juga. Perkara yg haram takkan boleh jadi halal. Daging yg tumbuh dari duit haram takkan menghasilkan benda yg baik.

      Delete
    2. 2016 tak sama dgn 2013..masa 2013 boleh lah kena buli masa itu isu 1MDB belum disiasat sekarang semuanya sudah terhidang cuma bagaimana menghadapi persepsi fitnah dgn fakta yg benar sahaja.

      Mujahid hang gelak la sampai pru sarawak..bkn psal apa bila diumukan keputusan PRU sarawak akn terkatuplah mulut hang dan gigi pun tinggal 2.

      Delete
    3. Kalau BN menang kat PRU Sarawak pun pasal apa aku nak terkatup mulut sambil hilang gigi? Nenek hang lain lah, memang gigi tak de. Mwahaha.

      Delete
  15. Code name 'Mr.X'.

    Hahaha

    ReplyDelete
  16. Woww.. cacai najis panas punkoq baca ayat tu..
    Kasihanilah anak anak dan masa depan malaysia..
    Kasihanilah para pelajar dipotong biasiswa.
    Kasihani jet utk najis blanja berpuluh juta setahun..opppsss

    ReplyDelete
  17. Kesihan juga pada kau yang tak putus2 menabur fitnah.Kecewa agaknya kerana walau berjuta panah fitnah menuju najib tapi dia tetap cool dan masih mampu melaksanakan t/jawab sebagai PM.Yang lebeh menakjubkan Najib tetap mendapat sokongan hampir sebulat suara pemimpin dan ahli parti dan kompenan BN.Hal ini sangat berbeza dengan suasana perpecahan tahun1987 dan 1998 dimana parti Umno hampir tebahagi dua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno pecah dua dulu, tapi undi tetap maintain 2/3. Sekarang Umno bersatu pun nak buat apa, syok sendiri je. Hari tu dah merosot ke 48 peratus. Lepas ni? Ramai sangat ke rakyat berbangsa BN ni? Mwahahaha. Bodoh sombong, memang nahas la jawabnya. Takat PRU Sarawak menang, tak heran mana sangat. Cma kita berminat nak tengok, hari tu kawasan bandar semua dah kena sapu belaka. PRU yang kali ni camne agaknya. Kalau tak dapat 2/3 konfem Najib basah ketiak isi gas kapalterbang.

      Tak gitu Mat Maslan. Sedap bau nasi goreng hang. Taruk bawang lebih eh.

      Delete
  18. Hidayah? penyokong LGBT hidayah????Penolak hudud hidayah?..itu bukan hidayah..itu BALA..faham ko dok faham

    ReplyDelete
  19. Zaman pemerentahan tun M dah berlalu jadi buat apa bersusah payah nak korek apa yang berlaku dulu Ia takkan mengubah apa2 pun.
    Korek apa yang berlaku dizaman pemerentahan sekarang kerana ia akan mengubah hala tuju negara ini.

    ReplyDelete