Tuesday, March 1, 2016

TAKKAN TAK RASA BERSALAH...

Hubungan kita dengan Allah dan hubungan kita sesama manusia...

Bersalah dengan Allah, mohon ampun dan maaf, InsyaAllah.... selesai.

Sesama manusia, tiada maaf bagimu selagi tidak memohon maaf atau dimaafkan...

Bagaimana dengan pemimpin, sikap dan perbuatan mereka secara langsung atau tidak langsung terhadap rakyat.

Amanah dan tanggungjawab...

Apakah dosa kepada orang bawahan dan  rakyat boleh selesai dan terampun kalau sekadar umrah setiap minggu....




21 comments:

  1. Bila di padang masyar semua akan diadili samada pemimpin atau hamba.

    Bagi rakyat biasa jika terus bermain fitnah tentulah neraka jawapannya.
    Bagi pemimpin beliau akan diadili dgn adil di mahkamah Allah daripada mahkamah rakyat.
    Mahkamah rakyat hanya berdasarkan persepsi dan berita dari barat.
    Mahkamah padang masyar segala2nya ADIL kerana diadili oelh Allah.

    Kepada sahbat2 yg dah ada bukti 42B lesap malaysia bankrap anda tak perlu gundah gulana kerana kelak bawa buktinya di padang masyar dan balasan setimpal akan dikenakan kepada pesalah.

    Walaupun mahkamah dunia menidakkan 42B lesap dan dikatakan fitnah percayalah jgn risau siapkan buktikan tunjukkan didepan Allah kelak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada najis dan cacai sila kemukan bukti dari mana 2.6B dtg.
      juga kenapa syarikat modal 1juta boleh hutang smp 42B pun kena jwb jgk. Invest spttnya tmbh untung, tp 1mdb tmbh hutang.
      Sorg mngaku derma sorg mngaku pelaburan. Salah sorg menipu
      Sorg mngaku abes blanje sorg mngaku dh pulangkan blk. Salah sorg menipu atau kedua2nya.
      Yg mnyokong xguna otak pun kena jawab jgk.
      Yg mnyokong kerana duit pun kena jwb jgk

      Delete
    2. Baca laporan AG bkn WSJ..
      Baca laporan audit negara bkn SR
      Baca laporan kedutaan saudi bkn Tun M
      Baca laporan SPRM bkn blogger protun
      BAca laporan Bank Negara bkn komen2 di malaysiakini

      Delete
    3. Baca laporan AG bkn WSJ...
      1. Laporan AG kata najib taktau duit SRC masuk akaun. Sabit tu Najib tak salah, taktau duit masuk tp belanja ratus juta. Ko ada ada baca?

      Baca laporan audit negara bkn SR
      2. Laporan audit negara belum dibentangkan. Dijangka dibentang bersama laporan PAC. Kat mana ko baca laporan audit ni?

      Baca laporan kedutaan saudi bkn Tun M
      3. Laporan kedutaan arab terbaharu ialah dari Foreign Minister Adel al-Jubeir saudi arabaia yg percaya idnya bukan donation tp investmet pd 6/2/2016. Ko ada baca translation arabnews? Ko tau apa org arab maki najib kat sana? Ko taktau kan...hahaha


      Baca laporan SPRM bkn blogger protun
      4. Kalau laporan SPRM memihak najib, kenapa perlu SPRM merayu? Kalau AG bersetuju cadangan SPRM tidak mendakwa najib? Kenapa AG perlu keluar arahan tutup kes kpd SPRM?


      BAca laporan Bank Negara bkn komen2 di malaysiakini
      5. Ko tak baca laporan cadangan pendakwaan kepda 1mdb dari BNM? Slalu sgt aku jumpa macai najib ni lemah.

      Delete
    4. Kau baca laporan komen malaysiakini ya..Itu masalah enkau..tapi jgn risau brader ingat ya akhirat dah dekat ..esok kau mati mesti ngadap Allah tau...

      Tak perlu risau kita semua perlu mengadap Allah di padang masyar..aku dah muak dgn puak2 fitnah ini...Yang paling CELAKA bila Tun M selamber ja kata dia takda bukti..kecelakaan apakah negarawan ini?

      Setelah fitnah tersebar 42B dikatakan lesap dan malaysia bankrap.

      Apa2 hal pun Alhamdulillah sehingga kini kami berjaya mematahkan semua fitnah...Ingat ya esok masa pru jgn plak bawa isu 42B klesap dah tak laku tau..org kg dah menyampah...

      Allah bersama dgn kebenaran..Korang boleh terus fitnah yg pastinya alhamdulillah di Saudi Najib mendapat layanan kelas TERBAIK...takda plak aku dengar kerajaan saudi angin psal najib tipu 2.6B.


      Kepada kaki fitnah jgn lupa baca WSJ ya...ingat minggu depan WSJ akan keluarkan bom hidrogen lagi power...takut la aku..

      Delete
    5. Ko x dpt jwb kan? Kat atas tu beriya2 suh baca hahaha.

      First time aku tgk, org yg rasuah kuasa ni guna agama nak lepas diri. Abes kalau dh duit rakyat standby kredit RM950juta kabinet lulus utk byr hutang 1mdb tu nak kira mcm mana? Agak2 kene sebat tak dlm kubur? nnti kalau dia kene 80 sebatan, ko mintak le 5 sebatan, kongsi2...

      Delete
    6. Bkn tak nak menjawab dah menyampah...dulu kemain kata 42B kami ada bukti dalaman...akhirnya yg korang bwa justro yg kaki kencing...Ingat ya itu lah bermulanya celaka fitnah terbesar..

      Bila fitnah celaka 42B dah tersebar mudah lah langkah seterusnya..celakalah mereka yg fitnah 42B moga2 dilaknat oleh Allah mereka-mereka yg tak bertaubat.

      Kepada korang yg baru nak sembang kat sini..Ingat ya kami mempertahankan institusi kerajaan antaranya PDRM,AG,Bank Negara ,SPRM,Audit Negara dan lain2 bkn smalam tapi semenjak UMNO ditubuhkan..Kena ingat ya UMNO menjaga Institusi Negara.

      Jadfi korang percaya laporan malaysiakini..WSJ..SR..analisis blogger dan tukang komen ..ya teruskan dan beriman ya..esok dipadang masyar jgn lupa tu bgtahu terang2 bukti yg ada..Bgtahu peguan negara korang abu bakar...

      Abu Bakar mana..aku nak sekeh kaki fitnah ini....

      Delete
    7. Itu je angka yg ko tahu, RM42b? Angka derma RM2.6b mcm mana? Angka payment RM1.4b pada IPIC mana? Ok la since knowledge ko setakat RM42b, cuba ko cerita mcm mana 1mdb beli dua IPP yg nk hampir tamat konsesi pada harga yg sgt tinggi dari pasaran, beserta RM6b liabiliti. Ingt angka ni sebahagian dari RM42b....

      Delete
    8. Kahkahkah..
      Cacai najis marah kalau baca WSJ dan SR..

      kahkahkah..
      Kalau xbetul saman la. Tunggu apa lg? Xberani saman sebab laporannya benar..

      Kahkahkah..
      Toksah sembang la pertahankan instituai kerajaan.. cacai pertahankan najib sorg ja..

      Kahkahkah..
      Setakat tu je cacai najis mampu berhujah..

      Soalan mudah pun xle jawab.
      2.6B dlm akaun najis fitnah ke fakta?
      Kahkahkahkahkah...

      Delete
    9. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Kalau asyik nak tunggu padang masyar, tak perlu lah nak bazir duit jutaan ringgit setiap bulan untuk bayar gaji polis, mahkamah dan penjara. Tunggu je lah pesalah tu dipadang masyar...
    Nak berpolitik pun biarlah bertempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joe kau org islam ke?

      Kami org islam beriman kpd hari akhirat,,Untuk pengetahuan engkau dah tk guna mahkamah krn protun dah tk percaya..Jadi tkpa la aku nak tengok kat padang masyar bukti apa kau bawa...

      Siap la korang klau bwa bukti WSJ..SR..Tun m ... komen2 di malaysiakini dan blogger tahap lembu protun.

      Delete
    2. Bawak je la najib ke mahkamah kalau nk tau rakyat percaya atau tidak. Apa kebal sgt ke najib dari undang? Undang2 dunia blh la lepas, undang2 akhirat kena sebat le kalau x dtg.

      Delete
    3. Malaysia adalah negara yg berdaulat. Mempunyai institusi yg menjaga keutuhan negara.Dalam soal jenayah ia berkait dgn PDRM,SPRM dan AG.

      Sekiranya anda ada bukti bawa ke pihak berwajib. Yg pastinya Tun Mahathir dh bgtahu takda bukti.

      Delete
    4. Kalau AG Swiss dah kluar kenyataan psl duit hilang dari 1mdb. AG singpore dah bekukan akaun 1mdb kat sana, bila la agaknya AG malaysia ni nk nampak jenayah tu?

      Yg pastinya najib x pernah berani disoal. Bila suh ckp dlm parlimen dia kata x blh sbb dlm siasatan tp najib berckp dlm TV dan PAU 2015 punya berkobar2...hahaha...yg dtg org umno jenis x reti pikir, selamat le dia.

      Delete
    5. Najib tak berani disoal? yg najib pi kat ngadap SPRM tu amenda?

      Bgtahu kat AG Swiss dan singapura dah boleh proceed bwa ke mahkamah...tk pyah main tepi2 ...tunjukkan kejatanan..Bawa ke mahkamah.

      Delete
    6. Najib mengadap ke, SPRM yg dtg? Ko punya cerita fakta ke laut..hahaha. Tu je ko berani ckp, takkan takde fakta backing yg gempak2 mcm rm2.6b tu mcm mana masuk akaun, 1mdb byr IPIC tp duit IPIC tak dpt, 1mdb beli IPP yg hampir expired pada harga premium yg sgt tinggi dari harga pasaran. Takkan takbleh jwb yg tu, kalau najib xblh jwb, takkan korang xblh jwb jugak kut. Bukan ke peneranga dh berkali2 diberikan oleh najib sebelum ni?

      Delete
  3. Kalau asyik nak tunggu padang masyar, tak perlu lah nak bazir duit jutaan ringgit setiap bulan untuk bayar gaji polis, mahkamah dan penjara. Tunggu je lah pesalah tu dipadang masyar...
    Nak berpolitik pun biarlah bertempat...

    ReplyDelete
  4. Kepada semua kaki fitnah momentum korang dah berakhir...tiada lagi komen berjela2..hampir semua blog protun turun mendadak ratingnya kenapa?

    Malah keluarnya Tun M tidak menjadi berita ganas..tiada lagi tangisan..tiada lagi demonstrasi.
    Malah paling teruk dan tidak disangka TSMY tiada pengikut...Kalau setakat pagoh amenda tu...Ingat ya TSMY adalah timbalan presiden..mana pengikut2nya....

    Malah sama ada suka atau tidak terkeluarnya geng anti najib dari UMNO telah mengukuhkan Najib dan UMNO..

    Untuk makluman Najib dan Pak Lah tersenyum riang bila mendengar Tun M terkeluar...

    Kpd geng2 kaki fitnah jgn terlampau harapkan berita fitnah dari WSJ dan SR..tak guna dan bodoh politik..Orang2 Melayu pantang menerima berita dari akhbar YAHUDI..Faham tak?
    Bgtahu geng Tun M kalau bangang ambil akhbar WSJ jemur buat teh,...minum setiap pagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah..
      Itu je cacai najis mampu tulis.

      Cai dulu dalam PAU 2012 najis kata adlh salah terima dana politik masuk akaun peribadi.
      2013 dia sendr yg buat..
      Kahkahkahkah

      Delete
  5. GST, tol tarak naik, minyak sulah tulun...apa pasat barang tarak tulun? ini isu lakyat maaa...

    ReplyDelete