Monday, October 6, 2014

Tingkat 4 Masih Berfungsi..tolong semak dan sahkan..

Minta maaf kawan-kawan semua yang datang blog ini, minta maaf sebab dah tak ada isu yang nak diulas, tak ada benda nak di spin, tak ada cerita nak ulang tayang berkali-kali, mungkin di blog lain ada..

Minta Najib berundur dah jadi cerita kartun..siapa kita.(?)
Mahathir menjerit pun dia buat pekak...
Keputusan dia buat buat darah menyelinap...lepas,tu suruh rakyat percaya pada dia...Apa dia ingat rakyat tak sekolah ke (?)...dia ingat rakyat pass periksa sebab saolan bocor ke (?)...
Belum aku pernah terjumpa terbaca kesah PM mana-mana negara minta rakyat bermimpi, berkhayal dengan cakapannya...Najib tak sedar sendiri, " suatu masa nanti"...apa dia ingat dia akan jadi PM berpuluh tahun lagi...

You want to be PM, jadi PM yang berfungsi sekarang bukan PM for the future...jangan temberang dengan rakyat. Rakyat boleh menilai samada awak on the rite track atau sebenarnya terkeluar landasan menjunam..hak rakyat untuk menilai.

Kalau tanggapan itu dibuat oleh sorang dua rakyat, ok lah juga...sekarang majoriti mempunyai tanggapan yang sama...kalau tak percaya, turun padang, menyamar jadi orang biasa..buatlah survey secara jujur..kalau PM bercakap di TV, berapa ekor lalat yang tunggu tengok (?) Face the reality..bukan syok sendiri...bukan dengar dari mulut tak berinsuran mat maslan atau hassan ayam..

Bila dibandingkan Najib dengan Mahathir, bukan tujuan nak bodek, nak puji, nak angkat Mahathir....Mahathir pun dah tak perlu semua itu, dah lalui semua itu...cuma untuk memberi Najib kesedaran bahawa dia ada peluang dan ruang untuk lebih baik dari itu...

Blogg ini sokong pembangkang ke dan serang Najib..sorry..blog ini berpihak kepada yang difikirkan benar, tiada ketaksuban...kalau nak fokus pada keburukan dan kejahatan pembangkang pun bukannya boleh membantu Najib jadi the best PM...kenapa sekadar nak bandingkan Najib dengan Hadi atau dengan Anwar..itu escapism...

Kalau siapapun buat bagus, kenalah sokong..blogg ini tiada pengaruh, bukan serang Najib tapi bercerita dari situasi di sekitar telinga yang mendengar..

Tajuk sebenar hari ini ialah " susoh benor ke jadi PM"..sehinggakan puak pecacai kata dah tak ada orang lain yang layak.. Kalau tengok kepada cara Najib jadi PM aku rasa ramai yang layak..cuma soal diberi peluang atau tidak... Untuk jadi PM macam Mahathir, pemikirannya mendahului penasihat, tindakannya mendahului rakyat tanpa slogan, jawapannya sudah siap sebelum saolan,  aku anggap susah..

Tapi sekadar macam paklah, macam najib..rasanya paling senang..sekarang pun yang memerintah rasanya masih dari "tingkat empat"..kena periksa kena sahkan..

konsetan khabarnya dibayar 7B...satu angka ribuan kali lebih tinggi dari gaji PM..sebab tu kot mereka lebih berkuasa..kena periksa dan sahkan juga..

Sekali lagi nak tanya..susah sangat ke nak jadi PM macam Najib (?)



# Baca blogg chedet terbaru - berdesyuummmm

11 comments:

  1. UMNO Boddoh kerana masih depand on Najib bangang lagi bebal.

    UMNO BN akan hilang majoriti Melayu..Ini Fakta kalau Najib Masih Memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah, Selamatkanlah negara ini dari tangan-tangan yang membawa kebinasaan.Ya Allah peliharalah hak dan kehidupan umat Islam di Malaysia ini. Hanya padaMu sahaja hamba berharapkan bantuan dan hanya padaMu jualah hamba memohon pertolongan. Amin.

      Delete
    2. Umno bodoh kerana masih depad pada Najib,parti kau orang nak depand pada siapa lak?

      Delete
  2. Please step down Najib al-Bebali and convert to chinese

    ReplyDelete
  3. BBM - Busy Bebenor Mama.

    ReplyDelete
  4. His not pm.of Malaysia but rm ask teh rakyat..that all

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye le Obama yg datang lawat Malaysia dulu pun tak jumpa Najib sebab Najib bukan PM of Malaysia,dia hanya jumpa PM Malaysia je,siap agaknyanya?.

      Delete
  5. Yang komen kat sini tak suka Najib hanya 7 org setakat ni, macam mana nak jatuhkan Najib ?.Piliharaya lalu Umno menambah pengusaan kerusinya,Najib menang tanpa bertanding dalam Umno,Muhyiddin yg kononnya boleh ganti Najib pun sokong Najib.Obama dan dunia pun dah beri good sign puji cara Najib,banyak indikator menunjukan prestasi negara improve,ekonomi negara terus meningkat,orang Cina terus bekerja tanpa banyak bicara,GST ke kurangkan subsidi ke,mereka tak banyak berbunyi.mereka terus bekerja.Mat Bangla dan Mat Indon pun sama terus bekerja mengaut duit di projek-pembangunan negara sehingga ada yg mati terhempap runtuhan pun mereka tak serik.

    & anon yg tolak PM Najib tu buat apa agaknya?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "cina terus bekerja tanpa banyak bicara"
      Sah..kau ni pekak..

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...