Sunday, July 5, 2015

SERUAN SUPAYA BERTENANG.. UIKSSS SEBELUM BUKAN MAIN RANCAK TIBAI

TERKINI:

ATAS NASIHAT PEGUAMNYA NAJIB BERKEMUNGKINAN (POSSIBLE) MENGAMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG KE ATAS MEREKA YANG DIDAKWA MEMFITNAHNYA.


# Kenapa guna "possible"..

Semua orang tahu, janin dalam kandungan pun tahu isu 1MDB, sebab merekalah pewaris sah untuk menanggung hutang negara.

Seruan bertenang !!!
Uikssss...hari tu bukan main lagi cai belasah kiri kanan, sekarang seru bertenang pula.... @ dah nak alih kiblat kot.

Siapa yang patut tenang, siapa yang patut tidak risau, siapa yang boleh tidor lena saban malam...
Hanya yang bercuti sahaja boleh dianggap relax dan tenang...

Selagi masih nak bekerja, genggam erat jawatan walaupun "dipertikaikan"..itu bukan tenang namanya.. itu risau, gundah gulana, serba tak kena..

Walaupun berbeza pendapat, kita berharap yang dituduh dapat selesaikan isu ini sebaik mungkin.

Berundur bukan bererti kalah.

Isu sudah sampai ke tahap permulaan di hujung.
Sudah ada campurtangan pihak berkuasa tempatan termasuk AG yang mendapat liputan antarabangsa.
Sudah tentu ketelusan dan tahap profesional dan maruah negara kena dijaga, jangan sampai dicap ayam.

Oleh kerana ini sudah sampai ke kes profile tinggi, eloklah kita berhenti membuat ulasan "merapu" yang sekadar mempamirkan "tidak cerdik".


13 comments:

  1. Mintak I.s bom Putrajaya boleh x?? hadiah terbaik kepada rakyat sempena idulfitri yang bakal menjelang tidak lama lagi ni!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi bom rumah kau, kau duduk dalam rumah dulu, lepas tu suruh pengganas IS tu bom kau, bodoh punya komen.

      Delete
  2. Proo00tTtTtt!! Arghh leganya

    ReplyDelete
  3. Bercukurlah mlysia masih aman

    ReplyDelete
  4. Ucapan selamat ari raya sya tujukan kpd i lap penipu mesia. Harap anda bahagia berhari raya tahun ni...

    Wat penyokong2nya harap jaga makan jgn sampai tercekik tulang bila dengar berita2 mengenai palawan bugis mereka nanti...

    Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Najib nak saman Sarawak Report, Wall Street Journal serta Tun Dr. Mahathir yang Najib tuduh berkonspirasi nak menjatuhkan Najib serta memfitnah Najib?

      Kita berikan tempoh hingga hujung minggu ini kepada Najib, jika tiada tindakan saman, sah Najib telah menyamun wang hutang 1MDB, patutlah 1MDB ni teruk dan nazak, ada penyamun menyonglap wangnya.

      Sedarlah semua.

      Delete
  5. Sekarang ni Najib hanya perlu tunjukkan penyata bank dan membuat pengakuan berkanun menyatakan dirinya tidak menyonglap wang berjumlah RM 2.63 bilion itu serta menyaman Sarawak Report, Wall Street Journal, serta Tun Dr. Mahathir yang Najib tuduh pihak-pihak itu berkonspirasi menjatuhkannya dan memfitnahnya.

    Malahan AmBank juga perlu buat kenyataan rasmi dan pengakuan berkanun bahawa tiada sebarang dana berjumlah RM 2.63 bilion atau dalam nilai matawang yang setara dengannya dimasukkan ke dalam akaun Najib.

    Jika ini dibuat oleh Najib dan AmBank, maka kes ini akan disiasat dengan menangkap pihak Sarawak Report, Wall Street Journal, serta Tun Dr. Mahathir untuk dibicarakan di mahkamah untuk mendapatkan kepastian sebenar, maka orang pun tak buat andaian itu dan ini.

    Tetapi tindakan Najib dan AmBank tak berbuat apa-apa menyebabkan integriti mereka berada pada tahap tidak boleh dipercayai, memang Najib ada menafikan, tetapi penafian yang tidak konkrit, dia perlu tunjukkan penyata bank, serta membuat pengakuan berkanun, serta menyaman pihak yang dia tuduh fitnah dan berkonspirasi nak jatuhkannya itu.

    Jangan pusing sana sini lagi, pihak berkuasa pun patut bertegas, jangan hanya tau goyang telor dan goyang tetek di pejabat sahaja.

    ReplyDelete
  6. kerajaan bn ni terlalu korup, pemimpin berbelanja melebihi kerabat diraja sedangkan rakyat yang memilih mereka di zalimi dengan berbagai cukai dan kenaikan.mereka ingat semua rakyat macam umnu bodoh dan tolol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tada beza dgn parti lain broo .....2x5 jee ....bkn parti bermasalah....yg bermasalah ialah individu tertentu .....

      Delete
    2. UMNO dan Barisan Nasional tak bersalah dalam hal ini, yang menjadi petualang adalah Najib dan kuncu-kuncunya, jadi sila jaga bahasa anda yang begitu tak sopan menuduh UMNO dengan tuduhan yang tidak sepatutnya.

      Tengoklah Najib dan kuncu-kuncu serta 154 Ketua Bahagian UMNO terutama Shahrir Samad, Salleh Keruak, dan kuncu-kuncu Najib seperti Zamil KITA serta Tunku Aziz, kerana korang punya angkara, korang berak ditengah jalan, UMNO pula yang jadi mangsa.

      Selamatkan UMNO, Tumbangkan Najib!

      Bertindaklah segera demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Lantaklah korang nak tuduh saya apa-apa pun, yang penting UMNO dan Barisan Nasional perlu dipulihkan untuk menang dengan lebih besar dalam PRU 14, kelangsungan kekuasaan politik UMNO dan Barisan Nasional di negara ini adalah jauh lebih penting dari nafsu serakah Najib dan kuncu-kuncunya itu.

      Delete
    3. Selamatkan maruah UMNO dan Barisan Nasional, rekod cemerlang UMNO dan Barisan Nasional sebagai parti paling berjaya di negara ini samada dari segi politik, pembangunan serta wawasan dilingkupkan oleh Najib sebab nak puaskan nafsu serakahnya.

      Najib kalau kau tidak pihak yang salah, sila saman pihak yang kau tuduh berkonspirasi dan memfitnah kau tu, jangan putar belit lagi, aku dah tak ada rasa hormat kepada Najib yang masih mendakwa dirinya Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional, kerana Najib sekarang ini tak lebih dari pengkhianat parti yang menjahanamkan parti untuk agenda peribadinya, tapi dia tuduh Tun Dr. Mahathir pula yang ada agenda peribadi, sebenarnya Najib yang ada agenda peribadi, sampai lingkup parti dikerjakan oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Selamatkan UMNO, Selamatkan Barisan Nasional, Selamatkan Malaysia, Demi Agama, Bangsa dan Tanah Air.

      Tumbangkan Najib!
      Tumbangkan Najib!
      Tumbangkan Najib!

      Pulihkan dan selamatkan UMNO dan Barisan Nasional demi kesejahteraan Malaysia dan rakyat.

      Delete
  7. sejak rakyat serawak membuatkan ahjibgor tido lena, wsj pulak buat ahjibgor terganggu tido. sapa pulak nak kasi ahjibgor tido lena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ksk rosmah mansurrrrr...dia pandai dodoikan najib..hinggakan najib bagi segalanya pada dia walaupun tengkok terjerut

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...