Google+ Followers

Saturday, July 1, 2017

INI AGAKNYA NEGARA HURUHARA KALAU PH MEMERINTAH

1) ke arah sifar gst
2) pembatalan akta cukai perlancongan pindaan 2017
3) mengheret mereka ke mahkamah yang terlibat dan subahat besar dalam skandal 1mdb
4) mendapatkan semula wang 1mdb tersembunyi dan disembunyi
+
5) siasatan forex diteruskan
6) laporan audit negara dibuka






Betul ke? 

35 comments:

  1. 5) mengembalikan semula USD100 billions duit Rakyat yang disonglap oleh MahaKUTTY & Keluarga & Kroni semasa MahaKUTTY menjadi PM!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyaknyaaaaa...boleh tunjukkan tak paling kurang..carta aliran duit datang dari mana..masuk akaun mana..macam carta aliran 1MDB yang jelas dan terang tu...plzzzzzzzzzzz

      Delete
    2. Ya, kutip semua. Tapi yg pasti mestilah disegerakan bukti yg masih segar dari ladang. Bukti yg masih panas lebih mudah utk diambil tindakan cepat. Yg perlu, semua pengundi perlu bersatu untuk mengundi parti yg ingin kalahkan bn, bukannya parti yg ingin bersubahat dengan umno.

      Delete
    3. Mo1 rompak sangat jelas.
      Tun M hanya dongeng puak Ameno saja

      Delete
    4. Bonggok punya Ameno,mana ada zaman Mahathir kita dengar DOJ,WSJ &. Sarawak Report dan tiada bank di Singapore kena tutup di zaman Mahathir. Jangan ingat rakyat semua bonggok hoi......

      Delete
    5. Paul, tunjukkan lah dng bukti seperti yg diminta 09:18. Pada ramalan patek sesiapa yg tak tahu berdebat dng bukti yg jujur tu alamatnya dia berbapak sepuloh. Jawab lah silakan Paul B..LOL

      Delete
    6. Kalau dah penjilat jubur..x jilat pun dpt cium pun jdlah..

      Delete
    7. Hek aleh buat buat tak tahu pulak mangkok2 Pakatun Hopeless no.... Nak bukti pulak! Berapa umur korang? Bunyi macam take sunat her.. Bodo sangat ke nak cari dalam Internet? Cuba Tanya pemimpin2 tersohor PKR &DAPig kenapa Madey amat terkenal dengan gelaran MajaZalim, MahaFiraun.....
      Muahahahahahahahaha... Ramai sungguh Bebal dalam Pakatun Hopeless no.... Hahhahahahah

      Delete
    8. kebanyakan yg pro pembangkang ni tak beranak lagi pun masa Tun madey tua kutok jadi PM dulu.... kalu dah beranak pun masih kecik ..lagi pakai pampers...sunat pun belum..hingus meleleh..sembang je kencang...otak kosong...phuiii..

      Delete
    9. Sebab masih kecik lar minta tlg carikan kat internet...dari org yg lebih pandai...tlg carikan..plzzz...plzzzzzz

      Delete
    10. Bahaslah gunakan fakta dan bukti. Ini minta bukti cakap ko masih pakai pampers lah, belum sunat lah, belum beranak lah. Hai kalau tua cuma habiskan boreh tu jangan masuk berbahas dng yang muda punuh pengetahuan. Berguni guni boreh habis pon tua menyokong perompak harta benda negara buat apa. Tu tua tak sadar diri. Mantan pengerusi 1MDB tu pon tak mahu bersubahat. Tangkap dan saman lah dia. Berani kerana benar. Hai tua2 kutok semua! Nanti kalau ada cucu namakan lah dia Najib ya.

      Delete
    11. Cakap jer Pakatun Hopeless penuh dengan Pemalas! semua nak kena suap dengan DAPigs & MahaKUTTY!

      Nak tanya PAN Imayam, apa jadi dengan target nak curi suku juta Ahli PAS? Tak cukup duit nak buat borang ker? minta jer dengan Azmin kalau tak tahu malu! kalau dah tak malu menggemis jawatan exco, takkan tak berani minta Fulus kot!

      Delete
  2. http://www.suara.tv/2015/09/03/pemuda-cina-peluk-najib-bangga-dapat-jumpa-pm/

    ReplyDelete
  3. BN still the best
    Tak sanggup tengok Malaysia diperintah oleh Boboboy

    ReplyDelete
  4. Memang Malaysia akan jadi huruhara kalau Pakatan Hapraq memerintah sebab arah kiblat mereka semuanya berlainan. "Kau tak boleh nak nak tunjuk hero, kami cara kami sendiri. Keputusan kau bukan keputusan kami. Kami tak semestinya ikut cara kau." Itu lah antara lain yg akan berlaku kalau PH memerintah, mereka akan bergaduh bertengkar sampai habis 5 tahun. Rakyat yg akan jadi mangsa, tiada pembangunan, Cina DAP akan lebih tunjuk belang.

    ReplyDelete
  5. Apabila para. Musibat pro MO1 menyalak seperti anjing liar.

    ReplyDelete
  6. 1) ke arah sifar gst
    cerita katun baru oleh kd. baru beberapa bulan lepas pemimpin ph kata gst bagus untuk tampung kekurangan hasil negara akibat merosotnya harga komoditi dan petroleum. nak naikkan sendiri harga minyak nak jual kat siapa kd, tun mahathir nak beli ke? satu dunia mengalami situasi sama, jangan nak jadi pandir menyalahkan kerajaan shj.
    2) pembatalan akta cukai perlancongan pindaan 2017
    bagus jugak tu. batalkan sekali cukai katil yang mana pulau pinang buat dulu. yang mula tu pulau pinang, jadi nak hapuskan pulau pinanglah yang hapuskan dulu.
    3) mengheret mereka ke mahkamah yang terlibat dan subahat besar dalam skandal 1mdb
    kalau tak silap blog ni dan blog2 anti najib yang lain berulangkali menyebut benda ni. jho low yang dikaitkan dengan skandal mencuri duit 1mdb tak pulak ditangkap. bila nak ditangkap dan diadili? jika jho low dapat ditangkap dan dibicarakan, mungkin juga dia akan sebut yang dialah yang curi duit 1mdb dan diserahkan sebahagiannya kpd najib! kenapa tak tangkap? adakah jho low ada kuasa sakti sehingga boleh ghaib bila ada yang datang nak menangkapnya? DoJ yang korang sangkakan hebat tu tak boleh keluar waran tangkap kepada jho low ke? osama ben laden boleh shj amerika setelkan, jho low si mata sepet kenapa bermasalah sgt untuk dicekup?
    4) mendapatkan semula wang 1mdb tersembunyi dan disembunyi
    ye, dapatkan balik mana2 duit 1mdb yang korang kata tersembunyi dan disembunyi kalau ada. nyatakan jumlah sebenar supaya seluruh rakyat malaysia tahu berapa bilion duit rakyat yang hilang. semoga lepas ini kemerosotan ekonomi akan pulih dan jumlah kereta di jalanraya tidaklah banyak sgt seperti sekarang. sekarang ni zaman rakyat takde duit, sebab itu setiap kali raya, jalanraya sesak sehingga jem gila. maklumlah kereta kan keperluan, mana mungkin setiap rakyat tidak memilikinya.
    5) siasatan forex diteruskan
    betul. teruskan siasatan forex, jangan diberhentikan. skandal berpuluh bilion duit negara hilang walaupun sudah berpuluh tahun berlalu kena juga diselesaikan. jangan ingat benda dah lama rakyat lupa. kalau ada kaitannya dengan kerajaan sekarang setelah tun mahathir keluar umnopun, apa salahnya diteruskan. duit rakyat bukan duit pm, ye tak.
    6) laporan audit negara dibuka
    boleh sahaja dibuka bila mencapai syarat. dalam pac ada wakil pemimpin dap, jadi dia boleh untuk menjawab persoalan dalam siasatan 1mdb. soalnya ialah, tiada siapa sudi bertanya beliau kerana jawapan yang diberi nanti tidak seperti yang diharapkan. golongan2 pembangkang bukan hendak mencari kebenaran, tetapi mencari idea bagaimana untuk menjatuhkan kerajaan. tujuan mereka adalah mereka diberi peluang menjadi kerajaan walau dengan apa cara dan berapa kos sekalipun. ketua armada ppbm dah pecah tembelangpun, ada bayaran untuk aktiviti DoJ. eloknya diluku sahaja kepala ketua armada ppbm tersebut, tak reti zip mulut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh kenapa 1MDB tiada audit tahunan kewangan? Audit yg lepas pon dibatalkan oleh auditor. Syarikat apa nie? Akta syarikat pon dilanggar. Mana integriti? Malaysia harus membayar IPIC US$1.2 billion dan bayaran pertama mesti dibayar di hujung bulan ini. Kenapa tiada tindakan terhadap orang yg bertanggung jawab membayar pada syarikat aabar pjs tiputipu inc. Dengan bersetuju membayar IPIC diluar mahkamah bukan kah kerajaan bersetuju bahawa memang ada penipuan telah berlaku? Bukan kah Malaysia yang harus lebih proaktif mencari semua haram jadah yang merompak wang berbilion ini? Tidak kah sebagai rakyat Malaysia kamu juga mengharapkan agar wang berbilion milik Malaysia dapat dirampas dari haram jadah nie semua? Apakah panggilan yang lebih baik boleh dipanggil kepada perompak perompak wang negara ini selain haram jadah?

      Mari kita tunggu dan lihat haram jadah mana pula akan membela perompak2 yang terbukti menyelewengkan wang rakyat.

      Delete
    2. syarikat yang dibangga-banggakan oleh dedakian malaysia...teringat dulu malaysia boleh tapi sekarang malacai asal boleh.

      Delete
    3. Zaman sebelum Najib tak pernah wujud pon gst...

      Kononnya GST mengganti 2 cukai... PEMBOHONG BESAR. Kalau mengganti kenapa harga barang sebelum GST tidak berubah langsung?... Yang ada cuma pertambahan cukai sebanyak 6%.

      Agak2 siapa yang songlap nilai 2 cukai sebelum ni?

      Delete
  7. Setuju sangat2 dg Anon 12:40 am. Motif utama mereka adalah menjatuhkan kerajaan BUKAN nak cari kebenaran sangat pun. DAP masih mempunyai agenda tersembunyi untuk menjatuhkan bangsa Melayu, sekarang strateginya telah mengena bila Tun M dan lain-lain pemimpin Melayu dalam Pakatan telah termakan umpan nya.
    Suruh la DAP dan LKS komen pasal tragedi 13 Mei....mana berani komen dari dahulu hingga sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa Melayu tidak boleh dijatuhkan sampai bila2 pun jika pemimpin Melayu terus amanah, jujur, berintegriti dan tidak menjadi penyamun.....

      Delete
  8. Sebahagian drp pemimpin dalam PH memang bukan penyamun tapi perangai kalahkan lanun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2Julai.. 3:00 am...Yg macam curi duit rakyat melalui 1MDB kan kan kan...

      Delete
    2. Lebih baik aku dan family undi PH yg mungkin lebih baik daripada undi BN yang dah tentu kaki penyamun.

      Delete
  9. Orang kata penyamun,kita pun tanpa usul periksa kata orang itu, orang ini penyamun. Kita dah tengok ke segala bukti nyata dengan mata kepala kita sendiri.
    Bila kita tak dapat apa yg kita hajatkan, maka kita pun bersekonkol lah dg sesiapa sahaja yg berjanji dapat menunaikan hajat kita walaupun setakat janji dengan air liur dan lidah.

    ReplyDelete
  10. menipu dgn mengatakan derma tok arab boleh pulak percaya bulat2 tanpa periksa ada bukti ke tidak,jadah betul ar puak munafik ni.

    ReplyDelete
  11. Ape le yang bangang sangat, perbezaan antara derma, sumbangan, menyamun, merompak dan melanun pun tak tahu ni.
    Yang jelasnya dengki iri hati.

    ReplyDelete
  12. macam yang bongok kan, tak tahu beza kaya dgn berniaga dgn kaya dgn magic.contohnya tak tahu dari mana wang juta2 boleh magic masuk dalam akaun peribadi dan suri rumah yang tak da pendapatan tahu2 ada juta-juta you dalam akaun.magic kan kan kan....

    ReplyDelete
  13. Tak ada yang nak komen ke apa yang didedahkan oleh mantan Pengerusi 1mdb.

    Berita auta ke fakta..

    ReplyDelete
  14. alahai kd fa terang dan nyata fakta pun nanti puak2 munafik ni akan ckp ni fitnah,malu lah dgn Allah walaupun tak de rasa malu sesama manusia.

    ReplyDelete
  15. siksa dlm kubur takde sape dengar..yg penting dedak masyukkk...dlm kubur hal masing2..

    ReplyDelete
  16. Kasihani lah upahan2 siber perompak harta negara. Di panggil haram jadah berbapak sepuloh pon terpaksa terima. Ini lah tentera upahan perompak negara yang hebat yang dapat diupah kesian hujah2 tak bernilai langsung dan mudah dimatikan.

    ReplyDelete
  17. Adakah anda yakin MahaKUTTY boleh berhujah dengan Malaikat dalam kubur nanti,? skandal BMF, FOREX, MAS, Maminco, Perwaja, IPP (tipu TNB), PKFZ, pembunuhan umat Islam Memali dan banyak lagi!

    ReplyDelete