Google+ Followers

Wednesday, July 4, 2018

JADI PEMIMPIN BIARLAH JANTAN


Masa ada duit berkepok dalam akaun,  masa ada kuasa,  cakap macam guruh.. Panglima,  pahlawan semua mengaku.. 

Bila sikit kena dakwa,  telor macam kena clamp.. 
Saya dianiaya... 
Konspirasi.. 
Persepsi.. 

Poodah.. 
Wei... Bangun lawan,  cakap biar semangat. 
Penyokong pun kena disiplin.. Perkarangan mahkamah bukan zoo,  sarkas,  karaoke.. 

Beradab sikit,  jangan lagak samseng.. 
Samseng idola pun dah kena cekup. 

19 comments:

  1. Tulah..
    Punya sedih ayat najib. Mcm2 alasan dibagi. Difitnah, dianiaya, tidak diberi ruang utk mempertahankan diri.

    Kah kah kah..
    Tapi bila tgk blk video masa dia jdk perdana menteri punyalah bongkak.
    Masa ada kuasa xde pun usaha nk bersihkan nama. Laporan audit negara lagikn diOSA.
    Selepas hilang kuasa pun masih banyak interview eksklusifnya dgn media dlm dan luar negara. Xcampur lagi cerpen karanganya difacebook. Tang mana tiada ruang mempertahankan diri?

    Kah kah kah..
    Tapi masih ramai percaya temberang murahan najib kleptokrat lahanat ni.

    Kah kah kah..
    Aku xtau nk gelak ke sedih sebab masih ada melayu bkn shj bodoh, tak mau berfikir malah tiada harga diri.

    Oh ya.. mana si pelacur suharli masrop. Lama menyepi

    ReplyDelete
  2. Bukan senang tentang mahafiraun. Tu yg kena buat Mika sedih tu.

    ReplyDelete
  3. Bila telor bos terclamping, macai pun menyepi. Masing2 menjaga telor sendiri.
    Kahkahkah....

    ReplyDelete
  4. Udah2 le tu... biar perbicaraan berjalan ikut sewajarnya. Dah memerintah dah pun. Sekarang masa bekerja utk bangunkan negara dan terus mainkan peranan masing2 utk ke arah malaysia baharu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau ingat kerajaan ph sekarang asyik pegang telor mcm najib ke?

      Delete
    2. Mmg pun org tgh bekerja. Macai je yg tak ada kerja. Akaun dah beku.

      Delete
    3. Anom 5.21 ketakutan...tak mampu nak melawan hujjah lagi...dah tersepit...hihihi....cian dia.

      Delete
  5. tak sangka clamping jadi viral pulak.. kah kah kah.. konci clamping atokdah cuba cuba mintak kat top dog ka blom....???
    kah kah kah kah... kah kah..

    ReplyDelete
  6. Apa motif ketua wanita umno menjerit2 tadii..dh mcm org xsiuman saja..mmg susah umno nk bangkit semula..

    ReplyDelete
  7. ayoyoyooo pa ayoyoyooo ma... silap ari bolan ini AG pun tamil punya launguage pun fail jugak... ayoyoyoyoo..

    kah kah kah kah... belom ada dalam sejarah di dooooonia alam maya ini sorang AG tak faham bahasa kebangsan sindri kecuali di Malaysia...

    ayoyoyoyooo ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah nak mampos, bahasa pun jadi isu..

      Ajaklah najib karaoke di mahkamah... Lalalala dlm bi beb.. Panggil ali hamsa jadi back dancer..

      Delete
    2. Pertahankan bahasa! Pertahankan bahasa! Masa berkuasa berbuih mulut cakap omputih. Tak cukup dgn tu, import Bangla, Myanmar, Vietnam, Nepal, Afrika bla bla bla sampai dunia masuk Malaysia. Ini yg dikatakan syg bahasa dan bangsa?
      Puihhhhh....

      Delete
  8. Masalah nya Bangla,Myanmar, Vietnam yg diimport tu lebih pandai ckp melayu drp Tok Sami peguam negara lantikan kutty tu.
    Bodoh PUNYA KERAjaan PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia dah keluar kenyataan pun tentang isu tu.. ko tak baca utusan ke? eh bijan buat ritual apa tu?

      Delete
  9. aku setuju bahasa melayu digunakan dgn meluas dan dlm urusan rasmi...tapi kalo ade pihak yg nak gunakan bahasa inggeris tidak sepatutnye disekat...orang melayu rendah diri kerana tak boleh berbahasa inggeris...bila cina dan india berkomunikasi dlm bahasa inggeris melayu terlopong...jadi kita mesti galakkan anak2,melayu belajar inggeris tapi bukan untuk tunjuk aksyen...isu bahasa AG isu kecik....Jangan guna bahasa cina india dan lain2..

    ReplyDelete
  10. sapa pulak nk tunjuk eksyen nih... mintak marina gereja dan zeti cakap melayu pulak... amacam...

    kah kah kah kah zeti dan marina tak krna clamping cuma atok nyawa dihujung waktu kena clamp ngan top dog... kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好孩子。。骗蝼?好想好想 najib和你。?2:6billion上课。。。kerisberayon很有趣睛。?

      Delete
  11. APA KECOH2 NI? FUCCCKKKKK NAJIB..KIKIKI

    ReplyDelete