Monday, July 9, 2018

RAKYAT BIMBANG ADA DUIT KE NAJIB UNTUK BELANJA PASAR, AYAM IKAN SAYUR SERBA MAHAL ERA PH



Era PH deposit Jaminan Mahkamah boleh bayar ansur tangguh,  tak perlulah lari macam Jamal salahaham cari duit jaminan sampai perlu ke indon... Terima kasih PH. 


# Ingatan buat rakyat marhaen,  boleh minta tangguh sebahagian wang jaminan deposit mahkamah in future,  contoh kes dah ada. 

11 comments:

  1. Nasib najib patut dipikir oleh ahli aumno....ade yg sanggup bagi barang kemas dan najib kata ahli umno masih sayangkan beliau....

    Memang ahli umno masih sayang najib walo dikincin...

    Kalo najib menang pru sape tak mampu bayar ikat jamin tido lokap laa...

    Jamal tido penjara kerana buat onar...jaguh lari jarak jauh..

    Lokman adam dah risau nak cari duit untuk bayar kos lawyer plak...lokman boleh runding dgn shafeei kerana najib sudah berjasa besar kpd shafeei...bayar dakwa anwar najib kluar duit poket sendiri 9 juta...mungkin shafeei bagi free of charge....

    Anak najib boleh jumpa amoi celia lagi di Taipei..

    ReplyDelete
  2. Tuan KD (Keldai DAP),

    Tak sian ker...Kera Bapuk Bodo meraban sorang diri kat blog ko nih...

    Ost John pemuja Bg Non pun tak datang bantu...

    Ki ki kik...
    Khaarrkk...ptuiihhh...hanciinngg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajin la pulak melawat kt sini, kumpul kahak tu dlm gelas, dah penuh, harap telan balik..kah.kah.kah..

      Delete
    2. Dia datang nak lepaskan geram kebodohan kena kincin dgn anak najib...hihihihi...

      Delete
  3. Pada lokman adam dan macai² najib, pernah nampak ke bukit runtuh asbab salakan anjing² kurap.



    ReplyDelete
  4. Setuju dengan sdr KD, apabila anjing menyalak bukit, bukit takkan runtuh sebaliknya anjing yang semakin penat. Boleh jadi sewel anjing-anjing yang terus-menerus menyalak ke bukit sedangkan bukit tetap teguh berdiri.

    Wanita UmNo kumpulkan hampir suku juta untuk didermakan kepada Najib bertujuan membayar wang ikat jamin.

    Hebat betul wanita UmNo di bawah Dato Noraini.

    Mungkin depa juga perlu mulakan kumpulkan wang dan derma kepada Najib Razak untuk maintain life style dia termasuklah makan quinoa dan bukan beras. Tak cukup dengan itu mungkin boleh dipertimbangkan life style isteri dan anak-anak Najib, dan malahan anak tirinya juga.

    Lihatlah bagaimana di akhir zaman ini wujud sekumpulan manusia yang memang sudah hilang pertimbangan akal yang waras dan tidak dapat menilai bagaimana mereka sedang dipermainkan dan diperbodohkan.

    Sebelum Dato Noraini, DS Shahrizat juga begitu wala sampaikan wanita UmNo di bawahnya mahu terus membayar GST sekalipun kerajaan PH dah batalkannya.

    Semua perkara yang sedang berlaku ini menunjukkan bahawa UmNo benar-benar perlu dilenyapkan sama sekali supaya kebodohan melampau ini dapat diubati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing2 najib kebuluran sebab tuan dah bangsat... 5 tahun lama tuu...

      Delete
    2. Harap sabar Ost John.
      Dah lama lagi dah Bg Non pujaan awak tu nak jadi PM...

      Delete
  5. Najib saman Tommy thomas supaya di kluarkan dari pasukan pendakwaan...najib dah kurang waras kerana ketakutan...Tommy Tjomas bukan ade kuasa memutuskan najib bersalah...najib ingat AG ade power?...

    ReplyDelete
  6. Najib jangan 'berlakon' jadi mangsa, kata Latheefa
    Alyaa Alhadjri
    9 Jul 2018, 5:58 petang (Dikemaskini 9 Jul 2018, 6:05 petang)

    A A
    Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak perlu berhenti 'berlakon seolah-olah' menjadi mangsa' dalam perbicaraan kes SRC International, kata Anggota Majlis Tertinggi PKR, Latheefa Koya.

    "Hello Najib, ini bukan seperti zaman kamu dulu yang mana kamu boleh pilih Peguam Negara (AG) yang akan membersihkan kamu.

    "Hentikanlah berlakon seolah-olah menjadi mangsa," katanya pada hantaran Twitter bagi mengulas akuan bersumpah yang difailkan Najib terhadap Peguam Negara Tommy Thomas.

    Najib dalam samannya terhadap Thomas memetik artikel yang ditulis AG, terbit di Malaysiakini dua tahun lalu sebagai sebab beliau percaya Thomas akan bersikap prejudis jika terus mengetuai pendakwaan terhadap kes rasuah bekas perdana menteri itu.

    Najib berkata artikel berjudul "Grand Larceny in 1MDB" itu merumuskan wang telah masuk ke akaunnya.

    Kata putus penghakiman

    "Pendirian Thomas jelas tidak menyukai saya dalam artikel itu dan melahirkan kebimbangan kepada saya Thomas tetap akan mencari jalan mengenakan satu pertuduhan ke atas saya dengan apa alasan sekalipun," kata Najib.

    Ketika dihubungi, Latheefa bagaimanapun memaklumkan tindakan Thomas mengetuai pendakwaan dalam kes ini tidak akan memberi kata putus penghakiman dan oleh demikian isu prejudis yang didakwa Najib tidak wujud.

    "Keadaannya bukanlah AG akan memutuskan Najib bersalah atau tidak. Beliau (Thomas) masih perlu mengemukakan kesemua bukti, menunjukkan dokumen (dalam mahkamah) dan lain-lain lagi.

    ReplyDelete
  7. Tuntutan UmnoBnPas.

    Pendakwaan bagi semua kes2 baru dlm malaysia, perlu dibawa oleh kenalan2 dan rakan kpd tertuduh.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...