Google+ Followers

Wednesday, July 4, 2018

SEMUA WAKIL RAKYAT SILA BEREBUT UNTUK BEKERJA KEPADA RAKYAT...

Jangan siang malam masih membebel pasal tak dapat jawatan,  yang kecewa adalah individu tetapi janji datangnya dari pemimpin utama kamu dan parti. 

Yang dilantik bukan sampai kiamat. Cukuplah dua tahun,  rombak semula,  buang yang busuk. 

Sudah jadi kerajaan jangan cakap lagi tentang mahu lebih, hak bangsa dan ugama jelas dalam perlembagaan. 

Melayu juga,  tiada simpati kalau kamu malas, tidak berakhlak,  tidak amanah. 

Islam itu sudah cukup sempurna seluruh alam,  yang kalutnya sikap orang Islam yang menyempitkannya. 

Selepas diberi kepercayaan menjadi kerajaan,  lakukanlah yang terbaik.  

Rakyat sudah tiada lagi tolak ansur dan memberi peluang kamu berpuluh tahun seperti sebelum ini. 

Selepas 100 hari,  tiada lagi alasan menyesuaikan diri,  tiada alasan kami kerajaan baru.

Sekarang kerajaan diharapkan.. 
Besok jangan kena tendang. 





Dulu berlagak sombong dengan Melayu,  now they cry for malay..
Dulu kata,  tanpa umno melayu akan jadi bangsat,  rupanya umno jadi bangsat,  murahan dan low clas,  haprak bila melayu tak sokong. 







22 comments:

  1. Video di atas satu bukti bahawa bahasa Melayu dibangsatkan.........kenapa hanya UMNO saja mengamuk??? Mana parti maelayu lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tegak bangsa atau bahasa ada budayanya, nak ambil kesempatan memperalat bahasa dan bangsa ketika tersepit itu bangsat namanya.

      Delete
    2. Setuju dengan bro KD.

      UmNo benar-benar dah jadi bangsat.

      ڤرتوبوهن كبعساتن ملايو برساتو

      Tulisan di atas pernah menjadi kecoh satu ketika dulu semasa PAU (masa itu saya menjadi pemerhati khas dari Pemuda UMNO pusat) disebabkan sabotaj ataupun kejahilan orang yang mencetak kad perwakilan dan pemerhati. Siapa sangka selepas beberapa belas tahun ia benar-benar berlaku.

      UmNo benar-benar sedang membangsatkan diri mereka sendiri sama seperti apa yang digembar-gemburkan oleh Najib sebelum PRU bahawa 'Melayu akan terbangsat sekiranya UmNo kalah PRU'.

      Memang terbangsat pun tapi bukanlah kesemua orang Melayu, sebaliknya hanya mereka yang masih buta mata dan hati mengekalkan sokongan kepada UmNo yang telah menjadi pengkhianat sebenar kepada kaum Melayu.

      Contoh perangai bangsat adalah terjerit-jerit di mahkamah sama seperti video di atas. Ia benar-benar menggambarkan manusia-manusia yang hilang pedoman apatah lagi pelakuan tidak beradab dibuat ke atas isu yang amat jelas membuktikan mereka adalah hipokrit (rujuk komen saya di 11:25 di bawah). Sungguh rendah sekali adab dan maruah perempuan Melayu di bawah kepimpinan Ketua Wanita UmNo tersebut.

      Hanya dengan lenyapnya UmNo, Melayu akan kembali beradab dan bermaruah.

      Delete
    3. Melayu umno dah bangsat...kucar kacir...bukan yg jantan sahaja...yg betina pon teruk jugak..

      Delete
    4. Terlupa ker kepada melayu2... yang sanggup berbaring di jalan hanya kerana nak sokong bersih yang kotor?.... mcm biasalah.... mana ingat pun.

      Delete
  2. Salam. Isu bangsa, Bahasa, Agama, hak orang Melayu Dan Raja Melayu sekiranya dijentik bakal jadi "api" yang akan membakar negara INI. Apa yg terjadi hanya "permulaan".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu najib dan umno talkinkan dulu, haramkan umno terlebih dahulu.

      Sekarang modal mereka bahasa, bangsa, raja melayu dan ugama sekadar alat untuk mereka dekati semula melayu.

      Siapa² mereka yang bersuara tu, 80% muka lama, pendukung najib - ikhlas ke mereka tentang Melayu dan Islam????

      Di mana mereka dulu, apakah bangsa yang dijulang? RUU355 TAK BERANI BENTANG KERANA MCA MIC BANTAH!!!!

      Hapuskan dulu para hipokrik sebelum kita bangun secara ikhlas tentang ugama bangsa dan bahasa.

      Delete
    2. Saya setuju dengan sdr Cahaya Al-Majid bahawa kita sedang menuju ke arah penyatuan Melayu, tapi saya berbeza pendapat dengan sdr AlMajid pada isu siapa 'pencetus' kepada penyatuan ini.

      Sdr AlMajid cuba menggambarkan pencetusnya adalah kaum bukan Melayu yang digambarkan sedang mencabar kaum Melayu sedang saya melihat kaum Melayu sendirilah khususnya UmNo yang akan menjadi pencetus kepada penyatuan ini.

      UmNo yang telah kalah PRU masih belum berlapang dada dengan kekalahan itu dan bermuhasabah diri sebaliknya mereka sedang membawa pertempuran ini ke arah klimaks. Merekalah pencetusnya.

      Pemilihan Zahid sebagai Presiden UmNo yang merupakan klon Najib di dalam menipu dan khianat adalah salah satu langkah UmNo membawa pertempuran ini ke klimaks, dan video Ketua Wanita UmNo terjerit-jerit di atas juga adalah salah satu di antara langkah-langkah itu.

      Daripada bacaan saya, pertempuran klimaks yang akan berlaku di akhir zaman bukanlah di antara kaum Muslim dengan kaum bukan Muslim, sebaliknya ia adalah pertempuran di antara sesama kaum Muslimin di antara dua golongan.

      Golongan pertama ialah kaum Muslimin yang berada di atas petunjuk daripada Tuhan mereka dan diberi nikmat berjuang di atas kebenaran dan mereka inilah golongan yang akan diberikan kemenangan.

      Satu golongan lagi ialah kaum Muslimin yang berada di jalan yang bathil, iaitu jalan orang-orang yang dimurkai oleh Allah dan jalan orang-orang yang sesat. Mereka inilah yang akan diberikan kekalahan supaya kaum Melayu Muslimin ini dapat benar-benar bersatu kembali.

      Hanya dengan kalah dan lenyapnya pasukan-pasukan yang bathil, maka golongan orang-orang yang bingung dapat melihat kebenaran.

      Banyak dalilnya yang membuat saya percaya bahawa pertempuran besar di akhir zaman adalah di antara sesama kaum Muslimin, dan salah satunya ialah hadith popular mengenai terbitnya panji hitam dari arah Timur di mana Baginda Rasulullah saw telah menggunakan terma seperti berikut:-

      ثم تقبل الرايات السود من قبل المشرق ، فيقتلونكم قتلا لم يقتله قوم

      "Kemudian akan muncullah panji-panji hitam dari arah Timur, maka mereka akan membunuh kamu dengan pembunuhan yang tidak pernah dilakukan oleh kaum lain (sebelum itu) ".

      Daripada bacaan saya, 'membunuh' adalah bermaksud 'menewaskan' dan disebut tidak pernah dilakukan oleh kaum lain sebelumnya ialah pihak yang bathil itu tidak akan ditewaskan dengan senjata melainkan dengan kebijaksaan berhujah dan meyakinkan khalayak teramai.

      Kesemua 3 khilafah monarki yang memerintah umat ini telah memperolehi kekhalifahan melalui senjata, dan pasukan panji hitam dari arah Timur adalah berbeza kerana mereka bertempur tidak menggunakan senjata. Ini selari dengan hadith Nabi tentang penawanan semula kota Constantinople (sekarang Istanbul) di akhir zaman yang akan diperolehi tanpa penggunaan senjata melainkan hanya melalui lafaz kalimah 'lailahaillallah' dan 'Allahu akbar'.

      Kenapa saya katakan pertempuran besar akhir zaman (al-malhamah al-kubro) adalah di antara sesama kaum Muslimin? Sebab di dalam hadith di atas baginda Rasulullah menggunakan terma 'mereka akan membunuh (menewaskan) kamu'.

      'Kamu' yang digunakan di dalam hadith sudah disepakati maksudnya adalah 'kaum Muslimin'.

      'Mereka' di dalam hadith pula jelas digunakan untuk merujuk kepada orang-orang yang membawa kepada munculnya panji-panji hitam, dan tak mungkin 'mereka' ini adalah orang-orang yang bukan Islam.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Sedikit penjelasan kepada komen saya bahawa "kesemua 3 khilafah monarki yang memerintah umat ini telah memperolehi kekhalifahan melalui senjata."

      Perpindahan takhta khalifah daripada khulafa ar-rasyidin kepada Bani Umayyah sememangnya berlaku secara aman apabila Saiyidina Hasan Bin Ali sebagai khalifah yang sah memutuskan untuk menyerahkan kuasanya secara rasmi kepada Saiyidina Muawiyah Bin Abi Sufyan iaitu khalifah tandingan (pencabar).

      Walaubagaimanapun penyerahan secara aman ini tidaklah berlaku melainkan sebelum itu ketika bapa kepada Saiyidina Hasan bin Ali, iaitu khalifah Ali Bin Abi Talib menjadi khalifah, telah berlakunya peperangan bersenjata dengan askar-askar khalifah yang sah dengan askar-askar gabenor Sham iaitu Muawiyah bin Abi Sufyan.

      Ada pula perpindahan takhta dari Bani Umayyah kepada Bani Abbasiyyah sememangnya berlaku melalui senjata apabila khailfah Bani Umayyah yang terakhir ditewaskan melalui pemberontakan bersenjata yang diketuai oleh Bani Abbasiyyah.

      Begitu juga perpindahan takhta daripada Bani Abbasiyyah kepada Uthmaniyyah berlaku selepas kerajaan Mamluk Mesir yang menaungi khalifah Abbasiyyah ditumpaskan oleh askar-askar Turki Uthmaniyyah pimpinan Sultan Selim 1 di dalam pertempuran bersenjata.

      Kesimpulannya kesemua khilafah monarki terdahulu telah sememangnya telah memperolehi kekhalifahan daripada penyandang sebelumnya melalui penggunaan senjata.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Macai-macai UmNo yang bertempik isu bahasa adalah sebenarnya hipokrit yang nyata.

    Di mana mereka semua apabila peguam Najib TS Shafie memberi sidang akhbar di dalam Bahasa Inggeris di dalam bangunan yang sama?

    Di mana mereka apabila placard2 yang dibawa oleh penyokong-penyokong Najib hampir kesemuanya ditulis di dalam Bahasa Inggeris dan bahasa Cina? Lebih teruk lagi placard2 ini mereka buang bersepah selepas selesai tunjuk kebodohan.

    Lebih lawak lagi ialah nama UmNo itu sendiri pun adalah singkatan di dalam Bahasa Inggeris, dan tiada sebarang usaha dari mereka untuk menukar nama utama parti mereka daripada UmNo menjadi Pekembar.

    Malah seingat saya hanya Tun M yang selalu menyebut Pekembar semasa ia menjadi Presiden parti ini terutama ketika perhimpunan agungnya.

    Dua orang Presiden yang datang selepasnya tidak pun menyebut nama Pekembar ini.

    Rujuk balik kepada video Dato Noraini Ahmad terjerit-jerit tu. Ia membuktikan kata-kata saya selama ini bahawa UmNo akan dilenyapkan sama sekali tidak lama saja lagi dan segala peristiwa yang berlaku di antara tempoh UmNo tewas PRU14 dan hari ia benar-benar dilenyapkan akan memberi justifikasi untuk UmNo dilenyapkan dan membuktikan bahawa lenyapnya UmNo untuk selama-lamanya adalah demi kebaikan umat Melayu sebenarnya.

    Tengok saja bagaimana wanita2 UmNo diketuai oleh ketua wanitanya sendiri terjerit-jerit tanpa adab sopan untuk menyatakan sokongan kepada seorang yang dituduh di dalam mahkamah.

    UmNo sememangnya dah lingkup dan jahanam serta tak boleh diperbaiki lagi.

    ReplyDelete
  4. Salam.
    Tidak kisah apa jua pandangan saudara AL Majid @ Jon die dan lain², semuanya tetap sepakat bahawa 'jalan² sdg dibuka’ oleh Sang Pencipta untuk satu tujuan yg sama tetapi datang dengan pelbagai arah, asbab dan puncanya (maka apa jua pendapat mereka boleh diterima sbb mereka tidak mampu menulis semua benda atau clue dlm satu masa, maka ada clue clue berpecah² di tempat lain ikut selera selera penulis hdk taburkan di mana).

    Cth paling nyata Allah tunjukkan, TDM. PM ke 4 kemudian ke 7, menundukkan raja² melayu yg katanya raja² tanah melayu, padahal TDM itupun 'raja' dgn kehendak iradat Allah diangkatNya (dilantik), bukan biasa² susur galur keturunannya dari Kerala Yaman tetapi saya tidak tahu adakah TDM menyedari atau tidak kenapa dia diangkat semula (diberi kuasa) oleh Allah pada tahun 2018 ini.

    'Masa'nya adalah urusan Allah, cepat @ lambat bukan hitungan kita & sementara menunggu 'masa' tepat itu, Allah dtgkn beberapa benda untuk manusia berfikir dan seterusnya cepat² merapatkan saf. Tetapi mana ada sekelompok orang yang bersetuju semua benda yang Allah tunjukkan, maka pasti ada perbalahan dan pertentangan.

    Maka peganglah pada saat harijadi kejadian itu, satu jalan yg lurus sahaja, kuatkan hati kita & jiwa kita, hanya kerana Agamaku agamaku agamaku. Jangan melencong² lagi sebab masa sudah semakin dekat dan tamat.

    Rugilah orang² yg masih lalai dan berbalah dan yg sedang mengikut jalan yg bersimpang siur sesat dan orang yg masih berkiblatkan duit dan kuasa sebagai Tuhan mereka, apabila maut menjemput mereka. Allah telah menekankan banyak kali dalam AL quran perkataan rugi. Rugilah mereka ini dunia dan apatah lagi akhirat.

    Wallahua'lam.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa yg salahguna amanah apabila dianugerah kuasa akan dipertabggonjawabkan dengan balasan NYA..

      Delete
    2. Sdr krengge,

      Mengapakah pada komen sdr Al-Majid kelihatan saya berminat untuk menulis panjang menyatakan bezanya pendapat saya dengan pendapatnya pada soal 'pencetus'?

      Sebab saya melihat sdr Al- Majid dan saya berkongsi pandangan yang sama pada dua perkara iaitu :-

      1. Tun Mahathir adalah 'pembuka jalan'.

      2. Tanah Melayu adalah 'tanah yang dijanjikan'.

      (Tun Mahathir dan Tanah Melayu sekiranya diberikan singkatan huruf rumi kedua-duanya akan menjadi TM. Ada pula sekiranya diberi singkatan huruf jawi maka akan membentuk kalimah Tamim hasil gabungan dua huruf jawi iaitulah huruf ta dan huruf mim. Ini bukan hujah ilmiah melainkan pandangan hikmah).

      Saya kira selain kami berdua ada dua orang lain lagi yang kelihatan berkongsi pandangan yang sama iaitu sdr krengge sendiri dan sdr sekngskong.

      Cuma di antara 4 orang ini saya kira saya adalah satu-satunya yang berani menyebut dengan terang dan berulang-ulang bahawa Tun Mahathir adalah pembawa panji hitam @ pemuda bani tamim @ shuaib bin soleh.

      Saya kira saya perlu berkongsi pendapat tersebut dengan sdr Al-Majid supaya ia dapat melihat daripada pandangan saya pula siapakah 'pencetus' sebenarnya.

      Apa pun kita semua hanya berkongsi pendapat sahaja dan pendapat siapa yang benar hanya akan dibuktikan selepas peristiwa yang dijanjikan itu benar-benar telah berlaku.

      Delete
    3. Saya dan Al majid bersependapat dalam 'hal-hal akan terjadi' di masa depan (bukan ramalan tetapi lebih kepada gerak hati dan naluri, namun saya kurang pasti di sisi al majid, adakah sama spt saya kerana naluri atau beliau diberikan ilham tertentu mungkin atas sebab amalan2 ayat tertentu), maka sebab itu kami tidak memberitahukan hal yang spesifik sebab kami bukan peramal (A mesti A, B mesti B) tetapi lebih kepada menjangkakan perkara-perkara yang MUNGKIN akan terjadi (dan nampaknya ada yang sudah terjadi2, solid).

      Saya telah lama mengikuti blogger Al Majid sejak bertahun2 lalu maka setiap tulisannya 'menghampiri' apa yang ada dalam naluri saya seperti apa yang beliau jangka. Sebab itu saya katakan 'kami sependapat'. Tetapi pendapat & pandangan kami tentang suatu perkara, tidak menetapkan juzuk masa yang solid bila akn berlaku sebab tahunnya, tarikhnya, jamnya, minitnya dan saatnya adalah dalam ketetapan ALLAH secara TOTAL.

      Bagaimana ALLAH hendak mengubah suatu bangsa ini (Melayu) daripada sifat lemah lembutnya, bertimbangrasanya dan pemalu ini kepada gagah dan lancang dalam mempertahankan maruah dan agamaNya? Maka perlu timbulkan alter untuk bangsa ini.
      Bagaimana?

      Nampaknya ALLAH telah tetapkan ianya bermula tahun 2018 ini (seperti yang dijangka dahulu antara 2017-2019, cuma pada masa itu tidak disangka siapa orangnya. Rupanya TDM) iaitu PM ke 7 pencetus untuk peristiwa lain. Mungkin TDM akan dicaci maki (sebab di hari pemerintahan beliau banyak benda2 'menaikkan darah melayu' akan berlaku di zaman kuasanya) tetapi seperti awalnya yang kita kata, dia hanyalah pencetus dan pembuka jalan bagi peristiwa2 lain dan peristiwa yang sangat dinanti ialah 'kebangkitan alter melayu dan roh islam' untuk kali kedua (selepas kejatuhan kerajaan melayu lama dan empayar melaka) dalam mempertahankan & MELEBARKAN tanah jajahan dan kuasa melayu/ISLAM senusantara dan semangat ISLAM itu dibawa oleh pahlawan2 melayu pilihan2 tertentu (dan tentulah bukan kita melayu yang biasa2 sahaja ini) ke suatu tempat yang ALLAH suka segala manusia (dari pelbagai suku dan kaum di seluruh dunia berhimpun di dalamnya (suatu tempat).
      Riak2nya semua orang (yang celik) sudah nampak, cuma ibarat percikan2 air yang lembut dan tersipu2 sahaja masih berlaku. Belum percikan minyak.

      Bila gelombang besarnya?
      Saya ada menjangkakan: selepas matinya pemimpin sayap kiri
      selepas matinya seorang lagenda
      selepas peninggalan harta negara menjadi rebutan kebanyakan memanda menteri / orang2 tamak kuasa & harta dan
      selepas kumpulan puteh dan hitam (2 kaum @ lebih) yang mencucuk2 (2) @ lebih kumpulan melayu dan juga mula menunjuk-nunjukkan biadapnya, maka bermulalah peristiwa hitam tetapi penting untuk bangsa melayu kerana peristiwa tersebut akan menimbulkan alter untuk bangsa melayu gagah semula demi mempertahankan maruah agamaNya.

      Siapa pemimpin gerakan baharu ini? Saya cuma katakan, seorang yang bukan terkenal sangat yang akan memimpinnya. Siapa? Entah saya pun tidak tahu sebab saya cakap awal-awal tadi: SEMUA YANG SAYA CAKAP DI BLOG INI ATAU BLOG2 LAIN SEBELUM SEBELUM INI, CUMALAH GERAKAN HATI DAN NALURI SAHAJA.

      Siapa yang akan binasa? Banyak orang yang akan binasa tanpa mengira kaum dan ugamanya sebab matinya kebanyakan kita semua di tanah melayu ini nanti menuruti peristiwa lain yang terjadi diseluruh dunia lain (bencana, letusan gunung berapi, gempa bumi dan paling disedihkan, perang/pergaduhan saudara).

      Saya pernah bergurau dengan rakan saya, suatu hari nanti Pulau Pinang itu akan bercerai badan dan Sumatera akan bercantum dengan melaysia melalui suatu gempa yang menakutkan. Hehehe. Lawak saya sahaja jangan percaya).

      Wallahu’alam.

      Delete
  5. Bangsa bahasa islam dan raja hanye jadi modal bila tertekan dan setelah dibangsatkan....

    Waktu diberi kuasa perkara utama yg diingat ialah nak isi tembolok dan buncitkan perut dulu...itulah umno

    ReplyDelete
  6. Di mana mereka dulu, apakah bangsa yang dijulang? RUU355 TAK BERANI BENTANG KERANA MCA MIC BANTAH!!!!

    Hanye untuk jadikan alasan dgn bantahan bukan islam...sebenarnye RUU 355 pon modal untuk oolitik PAS dan UMNO jugak...bukan nak laksanakan sangat kerana hanye pindaan kpd hukuman semata2 yg tidak babitkan bukan islam...umno boleh berkeras kerana bukan islam ramai yg tahu tak berkaitan langsung dgn bukan islam...Kalo umno menang RUU 355 kembali bergema untuk pelaksanaan...main2 kan soal hukum yg berkaitan islam..

    Pas terengganu sudah umumkan hudud tak boleh dibuat kerana RUU 355 blm lulus...ape kaitan hudud dgn RUU 355?...RUU 355 tidak perlu pindaan oerlembagaan dan kelulusan majlis raja2 berbabding hudud...

    Jadi hudud pon hanye modal politik PAS semata2...

    ReplyDelete
  7. guna bahasa alien dlm wasap boleh la pulak? org melayu jugak yg tak pelihara bahasa sendiri.

    ReplyDelete
  8. Wahai melayu nan islami,
    Jgn salah faham...
    "Umno" itu ialah itu singkatan dlm bahasa keramat Arab.
    Doktrinnya Suci , amanah ,tak lahap taek atau babi.
    Doktrin saja laa, kena hadam tu.

    ReplyDelete
  9. Umno (*singkatan perkataan Arab suci) selalu gah ckp Roh melayu la, Keramat apalagi lah. Skrg ni dah mampos, nk kokok kencang buat apa lg.
    Carilah job2 ganggu mamusia sudah laa...
    Berlakon jd gila, jd makcik bawang terpekik- terlolong kt mahkamah dll.
    Rakyat melayu pun dh tk sudi ambek pot pd umno (dan Pas). Buat loya tekak saja.
    Tak percaya?
    Nah,
    81 % keluar Undi.
    83 % undi PH.
    Berapa ramai melayu situ?
    Wakeup! Ataupun masih bodoh tak pandai matematik neh?
    Jgn la nk main silap mata , guna bilangan kerusi kosong pantai timur tuu sj utk tipudiri.
    Berapa ramai melayu sudah hijrah tak ambek pot lg sikap jumud totok gelojoh tamak, yg sekian lama dipaksapalit kpd bangsa melayu itu?.

    Babi itu tetap haram,
    Rasuah itu juga tetap tidak akan makruh ... walaupun ianya diamal oleh Pundekar atau Wulamak.

    ReplyDelete
  10. Yoursay: M’sians did not vote for Bersatu to be Umno 2.0
    Yoursay

    5 Jul 2018, 8:06 am (Updated 5 Jul 2018, 8:09 am)

    YOURSAY | ‘There should be a moratorium of two years before these ex-BN members are let in.’

    Exodus continues - Syed Hamid quits Umno, to join Bersatu

    New Horizon: Pakatan Harapan, especially Bersatu, should not accept ex-Umno leaders like Syed Hamid Albar into the party.

    If Syed Hamid and other ex-Umno leaders are sincere in wanting to help Harapan succeed, they can do so from outside by forming an ex-Umno government leaders grouping to offer constructive advice without expecting positions and financial gains in return.

    However, Harapan and Bersatu should not bar any Umno or even PAS members who are not in major leadership positions but are now fully convinced that being in these two opposition parties will not be in line with a more progressive and inclusive Malaysia.

    On the Other Hand: We don't want people whom we voted out. These leaders are just using the back door to come into power again.

    There should be a moratorium of two years before these ex-BN members are let into Harapan.

    The Fog of Life: Syed Hamid, wasn't this all too obvious a long, long time before GE14?

    Where was your conscience when then PM Najib Razak and Umno were destroying the rule of law, perverting the course of justice, allegedly embezzling from 1MDB and other institutions, promoting racial disharmony, protecting cronyism, the corrupt and those who stole from the rakyat, applying selective prosecution on those that stood for law and order, and lying time and again to the nation?

    What were you thinking then, Syed Hamid? Where were your honour and dignity then, Syed Hamid? Where was your sense of justice and integrity then, Syed Hamid?

    Anonymous 9916: Bersatu and any other Pakatan Harapan party, heed the people's warning about accepting former Umno members. These individuals will spread their toxic culture once they are allowed in.

    If Harapan fails to realise this, do bear in mind that Malaysians voted Harapan to get away from Umno's toxic culture of racism, radicalism, extremism and discrimination.

    If you continue to take on former Umno members, you risk Harapan collapsing before GE14

    We must keep on reminding PM Dr Mahathir Mohamad that those who voted for Harapan in GE14 did so with ‘change’ in mind. We don't want an Umno 2.0.

    It'll be a betrayal to the voters, as well as the other partners of Harapan, should they be accepted.

    If indeed Bersatu deems it fit to accept such tainted personalities, then it's time for PKR, Amanah and DAP to part ways with the former. Harapan de facto leader Anwar Ibrahim and company must make a stand on this issue.

    Malaysians have suffered long enough under Umno and May 9 was the beginning of a new Malaysia. Let's keep it that way and keep out the contamination that is Umno

    Anonymous_1529020255: With these strange Umno beings, who suddenly one day decided they are awakened and suddenly able to distinguish what is morally wrong and right and decide to cleanse themselves by joining Harapan, it is indeed worrisome.

    They should remain in their sunken, if not sinking ship, to help its burial as the proud sons and daughters of Umno.

    Just a Malaysian: Another useless rat jumping off a sinking ship with the hope of getting into Harapan. I have never heard Syed Hamid talking like that for the 40 years when he was in Umno.

    Gaji Buta: Choosing Bersatu over other parties - PKR, DAP, etc - shows he still prescribes to the Umno racial ideology, minus (so he seems to claim now) the corruption.

    There is nothing to praise him for, unless you subscribe to race politics as well.

    Fateh: Is Bersatu just a turncoat Umno? Are we getting rid of Umno but having Bersatu taking over its place instead?

    Khalid Gibran: Bersatu will take any rubbish from Umno, for that is the quality of the party.

    The sly old fox’s son will be the next PM. So, Harapan, beware

    ReplyDelete
  11. PRU14 titik noktah.
    Org melayu dah tak mau dah. Faham baik2 benda nii.
    Zaman semuanya diinstitusikan tu, cuma telah diperalatkan oleh perakus pelahap melayu utk mengkunci dan pagar minda melayu.
    Rakyat terus disuap dadah emosi dan nostalgia kehebatan zaman kuno sj.
    Seperti silap mata, ketua2 gah berterkolok atau berserban sedap menjarah bumi.
    Woi pegi daah, ugut cina apalah semata2 silap mata sj.
    Suci murni bersih walhal, amalan membuat agama lagi dihina.
    UmnoPas sudah terlondeh nmpk kurap terok tuu.

    Masih nak "Ana tahu", Ana supoh jd abu" lagi?
    Masih nak mandi mayang pinang lagi?
    Masih nak tangkis nuckear kim dgn buluh lemang lagi?

    Menghebatkan, atau lagi mengbangsatkan Bangsa dan agama bila perangai mcm tu?

    Majority has spoken.titik

    ReplyDelete