Sunday, August 7, 2011

Lalat masih menghurung kes liwat...


Keputusan mahkamah membenarkan anwar menemubual semua saksi yang disenaraikannya adalah satu keadilan yang semakin maksimum kepada keperluan, kehendak dan strategi pembelaan Anwar dalam kes pertuduhan liwatnya.

Seperti jangkaan umum, permohonan Anwar akan ditolak untuk menemubual beberapa orang tertentu tetapi sangkaan itu tersasar kerana Hakim Yang Ariff telah membuat pertimbangan dan keputusan yang bijaksana dengan membenarkan tetapi saksi tidak boleh dipaksa.

Keputusan ini adalah yang paling tepat kerana keadilan diberi kepada semua. Keadilan kepada kehendak Anwar, keadilan kepada keputusan saksi itu sendiri dan keadilan kepada Saiful untuk bersabar dalam menegak kebenaran yang akan tercatat dalam sejarah dunia.

Anwar sudah tidak dapat mencanang dia disekat hak dan kebebasannya untuk menemubual saksi.
Anwar juga tidak dapat menangguhkan kesnya lagi dengan merayu ke Mahkamah Rayuan jika permohonannya itu ditolak. Dan paling penting mahkamah itu tidak dibeli, dipengaruhi oleh lelain pihak.

Saksi boleh menolak bertemu Anwar? Anwar akan rayu ke mahkamah rayuan lagi? Jawapan yang tepat ialah: silakan?

Penangguhan bukan di pihak pendakwaan tetapi di pihak Anwar yang merekayasa hinggalah ke PRU13 nanti untuk Anwar menjawab jika masih ada ketidakadilan kepadanya selepas dia diberi peluang dan ruang sepenuhnya??

Kelak di dipenghujungnya, kes Anwar sudah hambar dan tidak ada nilai komesrisal atau nilai politik untuk rakyat ambil kesah. Sekarang pun rakyat sudah ingat2 lupa kesnya. Sudah tidak penting Anwar salah atau tidak. bagi rakyat.

Daging yang terlalu lama terdedah dengan sendirinya akan busuk dan mereput . Yang masih menghurung ialah lalat2 taik berwarna hijau dan hitam yang cuba memberitahu taik itu masih suci.

Adakah penting untuk rakyat membuang masa dan tenaga sekadar untuk memberi fokus kepada 'taik'? Apakah rakyat rela diperbodohkan.....
Yang lebih penting adakah rakyat mahu 'taik' dan lalat taik menerajui negara ini...

1 comment:

  1. Salam bro. Lalat yang suka hinggap di atas benda kotor, sampah dan taik memang suka bela orang suka main lubang taik.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...