Thursday, August 4, 2011

...belajar dari Dr Siti Hasmah

Kenapa isteri2 PM yang lalu termasuk Dr Siti Hasmah tidak menimbulkan banyak kontroversi atau pertikaian berbanding dengan isteri2 Paklah, Najib dan Anwar...
Tidakkah mereka boleh belajar sesuatu dari Dr Siti Hasmah yang sepatutnya boleh menimbulkan pelbagai hal dan isu  selama 22 tahun ketika suaminya berkuasa.

Apakah tanpa terlalu menonjolkan diri dan aktif bererti beliau tidak menyumbangkan sesuatu untuk ugama, bangsa dan negaranya?

Walaupun jarang dan tidak setiap hari terpampang di dada akhbar atau skrin TV, namun nama dan kemanisan Dr siti hasmah ada pada bibir dan hati majoriti rakyat hingga sekarang.

5 comments:

  1. Dengar nama bonda Siti Hasmah, rasa sejuk, tenang..

    Walaupun Tun dikritik hebat tetapi rasanya macam tak sesuai dan tak kena untuk kritik Dr Siti Hasmah atas apa jua isu.

    Semoga Allah terus memberkati kehidupan mereka berdua.

    ReplyDelete
  2. isteri-isteri pm yg lain tidak seeducated mcm tun hasmah..itu sbb kena tonjolkan diri..kalau nak harap keintelektualan dan sifat keibuan dan keikhlasan, isteri-isteri pm ie hendon, jean, ajijah jauh panggang dari api..

    ReplyDelete
  3. Isteri Muhyiddin pun kalau tak silap tak lah educated sangat, tapi dari awal nampak cool je, tak macam sorang tu, sejak azali dah kepoh...lepas tu gelar diri sendiri First Lady...wekkkkk

    ReplyDelete
  4. Hari hari tengok muka dia yang moody, ucap pakai skrip, jemu maaa...

    ReplyDelete