Tuesday, August 30, 2011

Kami Menyampah Rosmah

Itulah topik utama perbualan hari raya yang tidak dapat dielakkan  ketika saling berjumpa dan kunjung mengunjung - Ingatan buat Najib, Rosmah, Rais dan Media Prima.

1Malaysia menyampah Rosmah !!!

Situasi sudah sama seperti di era paklah apabila rakyat tidak segan silu lagi mencerca dan maki hamun.

Nyata Najib tidak sedar perkara ini secara betul dan tepat, sebahagiannya di sebabkan kaki pengampu di sekekliling dan sebahagiannya lagi disebabkan ada puak yang memang sengaja mahu Najib jatuh tersungkur dan melepaskan jawatan secara malu.

Sekali lagi rakyat akan mengalih perhatian kepada pembangkang bukan kerana mereka bagus tetapi kerana Najib dan Rosmah sudah dalam ketegori 'syok sendiri' yang meloyakan. 




Anwar dipercayai dikonspirasi, Mahathir juga yang the best,  harapan baru kepada Muhyiddin, Mat Sabu yang kena beli, Melayu DAP, politik kaum cina, Melayu yang tidak merdeka dan Nik Aziz yang sudah tua...antara tajuk lain yang mendapat perhatian.






8 comments:

  1. ye betul-betul, patut najib ikat je rosmah kat rumah.

    ReplyDelete
  2. walau pun cincin tu cerita fitnah, tapi ramai yang termakan umpan cerita ini, abis le BN

    ReplyDelete
  3. Cadangan utk Kak Mah.... gi umrah, pakai tudung, dok senyap... habis sebahagian masalah....

    ReplyDelete
  4. Kalau soal cincin, botok, tudung diperkatakan, itu menu njukkan Rosmah telah menjadi beban dan diperkatkan umum.

    Itu bukan soal pembangkang sengaja memainkan isu tetapi rakyat umum, penyokong UMNO sendiri, yang di atas pagar pun turut 'termuntah' dengan cerita Rosmah.

    Atas kapasiti apa dia 'berlebihan' sedangkan dia hanya menumpang najib, kebetulan isteri najib, jadi eloklah bijak membawa diri.

    Apa hak dia bercakap macam dia juga menteri atau pemimpin parti? tak tahu malu ke? tak sedar diri? Rakyat dah makin panas, tahu tak???????????????????????????????????

    ReplyDelete
  5. Kalau dulu, orng tutup tv kalau terpacul paklah dengan ucapan, suasana sekarang sama bila rosmah dan najib muncul.

    UMNO ni bodoh ke apa?

    ReplyDelete
  6. Contohilah Datin Sri Noraini, isteri TPM, pakaian biasa sesuai untuk turun padang bertemu rakyat dan tak jatuh pun standard untuk bergaul dengan atasan.

    Pakaian datin biasa sahaja walaupun berkunjung ke majlis istana terbuka DYMM Sri Paduka Baginda YDP Agung.

    Raja Adil raja disembah, raja zalim raja disanggah, apatah lagi sekadar isteri PM, Presiden UMNO yang semakin tergugat, dengar dan prihatin suara rakyat.

    Satu undi pun mampu menggagalkan UMNO, tak peraya, tunggu..

    ReplyDelete
  7. Betul tu, dalam isu rumah aku, ada 7 undi yang belum dihalakan ke mana2 lagi, belum termasuk pengaruh yang boleh dibuat ke atas sanak saudara, rakan2 dan yang sekampung.

    Fikirlah wahai UMNO.

    ReplyDelete
  8. Kalu popularaan Najib jatuh,ia bukanlah Kerna DSAI,Ambiga,atau Dap ke atau doa Wali atau KPI KRA Pemandu, liberalisasi atau konspirasi dalaman parti, tetapi
    kerna flom.
    Kalu betul, maka tiada apa blh damage control dan PRU 13 ,PR tak payah kerja kuat sbb MUFC tendang bola masuk goal sendiri.Mungkin 2008 berulang dengan kekeurangan majoriti.
    3 juta ahli UMNO pekak buta tuli.
    Blogger pro BN buat letih penat.
    Kenapa semua tak nampak the emperors new clothes.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete