Sunday, May 5, 2013

depan manis - belakang kena tikam

meneliti secara kasar keputusan pilihanraya parlimen di malaysia, porlar pengundian menunjukkan dap tidak atau kurang mendapat tempat di kedah, perlis, kelantan, tganu dan pahang manakala pas di tolak di wilayah persekutuan, selangor, melaka dan johor. hnya pkr dan bn diteima secara purata seluruh malaysia.

tiada kemenangan dap di tempat2 tersebut lebih kpd dap tidak meletakan calon di kawasan yg sudah diketahui tidak akan menang, apa guna berebut kuantiti sdg kan pada hakikatnya akan kalah, selepas mendapat semua tempat yg selamat, baki dan sisa dilepaskan pada pkr dan pas untuk berebut. diperingkat awal ini pun sudah dikesan pas tak punya 'bargaining power' yg cukup kuat

berbeza dng pas yg meletakan calon di tempat2 tersebut dengan harapan atas janji dap akan sokong calon pas dng undi2 cina nyata bohong,

pas wajar mengkaji semula hubungan ini supaya tidak berulang lagi di masa akan datang.

3 comments:

  1. Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

    --Enchek Ibraheemm Aleee---

    ReplyDelete
    Replies
    1. barua punya cina red bean army....barua barua barua barua barua

      Tanya sama nuar apa sebab goyang
      Nanti nuar kata omega dah hilang

      Delete
  2. Pilihanraya merupakan kekalahan kpd melayu, pas Dan umno

    ReplyDelete