Thursday, May 16, 2013

Kalau tak suka, kita caucincau

5. Upacara angkat sumpah majoriti kabinet najib sudah selesai hari ini. Rumah sudah siap walaupun pahat dah berbunyi sebelum, najib merasakan kayu kalau dipaku- paku tetap jadi rumah juga - elok kita terima shj - suka tumpang teduh, tak suka kita cau cincau.

6. Bagi najib itu kabinet berimbang, suka hati kita lah kalau nak kata itu kabinet bimbang, najib ada pilihan kita pun ada pilihan. Kalau langkahnya boleh membawa umno tumbang, dia jawab sendiri dng bapanya. Kalau kita nak umno tumbang, kita pun ada pilihan, sertai anwar.

7. Sekarang tak boleh kita kata najib saja betul, dah lama sokong dia, apa salah sesekali kata anwar ada betulnya, sokong anwar pula. Majoriti undi sokong pr, majoriti kerusi berpihak pada bn. Najib jadi pm, anwar tak boleh..itu perlembagaan. Tapi boleh ke perlembagaan menghapuskan hakikat, undi sokong pr lebih banyak dari bn. Itu fakta.

8. Anwar kata dia tidak memilih demonstrasi jalanan sebagai kaedah, pendekatan atau cara untuk merampas purajaya, sebaliknya idea itu dari ngo. Message anwar ialah kehendak rakyat untuk menawan putrajaya lebih kuat dari kehendaknya, baiknya anwar.

9. Berajaga jagalah dengan kata2 dan alasan itu, anwar akan gunakan semula " kehendak rakyat" sebagai revolusi untuk bangkit menentang kerajaan sedia ada bila dirasakan momentum sudah menyebelahinnya. Selagi impian utamanya sebagai pm belum tercapai sangat wajar anwar bertindak dalam apa jua  cara untuk merampas kuasa.

10. Jika najib tak dapat kawal anwar, tak ada cara tangani isu - dia akan tewas, yg menang tetap rakyat

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...