Friday, May 3, 2013

rakyat pasti rindukan pembangkang...

di blog pro masing2 meramalkan parti yg mereka sokong akan berada di putrajaya pada pagi 6mei atau sekurang-kurangnya seawal 12malam 5mei - pasti ada penyokong yg sanggup berkumpul lebih awal dari itu - diharap pdrm menutup semua lialaun ke arah putrajaya kecuali penduduk tetapnya. wajar husam dibenarkan masuk kerana janjinya pada anwar untuk tolong buka pintu bilik pm.

kebiasaan yg kalah akan berwajah muram, sudah tentu diharapkan pakatan haram menang - tak sanggup rasanya aku melihat muka2 tak hensem, muka uzur, muka sakit, muka veteran politik, muka bongkak, muka komunis spt nik aziz, hadi, stopa, anwar guan eng, kit siang dalam kemurungan yg amat sangat.

biarlah pakatan menang untuk kita dapat mendengar ucapan hebat dan wajah riang mereka selepas berabad lamanya mereka nantikan untuk tumpaskan bn - berikanlah mereka sedikit rasa terhibur kerana perjuangan mereka belum selesai - selepas itu mereka akan berebut pula kerusi pangkat dan jawatan sesama mereka, diharap tidak berlaku pertindihan kerusi pm' menteri dan sebagainya yg akan diumumkan oleh presiden masing2...

banyak lagi adegan2 dan rentetan peristiwa yg akan berlaku dan belum lagi termasuk beberapa negeri yg mereka tawan. diharap perebutan itu tidaklah sampai ke tahap perang saudara kerana takut2 ada yg merajuk dan bergabung dng umno untuk membentuk kerajaan campuran....najib sedia berundur dan muhyiddin kekal di tempat sekarang.

jika pakatan menang rakyat pasti kehilangan dan kerinduan kpd demonstrasi, guling atas jalan, lompat atas kereta dan pelbagai lagi aksi monyet - takkan pakatan nak buat lagi mcm tu kalau dah bentuk kerajaan.

tanpa aksi beruk negara akan aman - itulah yg dimaksudkan oleh pembangkang - mereka mampu membawa keamanan jika pakatan menang.

No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...