Tuesday, May 21, 2013

gesaan tangkap anwar - idea gila

kerajaan digesa jangan tangkap, siasat dan dakwa anwar atas apa jua sebab dan alasan.

atas nama demokrasi anwar wajar diberi kebebasan sepenuhnya untuk bersuara termasuklah kebenaran permit berkumpul dan sediakan tempat yg sesuai.

menangkap anwar bererti kerajaan membantu meletakan dirinya sebagai dizalimi dan menjadikan dia hero untuk kumpulannya.

memenjarakannya bererti memberi dia cukup rehat untuk ia bangun melawan semula.

paling jahatpun, kerajaan hanya perlu menyediakan lorong tikus untuk anwar menyeludup keluar negara atau paling kotor pun, sediakan kemudahan jet peribadi untuk mudahkan anwar keluar negara dlm missinya bertemu mentor dan gundeknya.

di belakang anwar ada seorang wanita, azizah wajar dipermatakan sebagai tokoh wanita atau ibu mithali seiiring dng peranannya dalam memperjuang dan menegakan kebenaran seorang wanita.


profile anwar sexuai dibukukan untuk dijaikan bahan bacaan bermutu dari peringkat sekolah hinggalah  menara gading.

kemuncaknya satu akademi atau badan pemikir perlu ditubuhkan dengan meletakaan para ilmuan negara untuk membuat kajian terperinci tentang pemikiran unik yg anwar miliki tanpa tolok bandingnya.

atas kepakaran yg dimiliki anwar, sebagai bekas timbalan perdana menteri, bekas menteri kewangan yg paling berwibawa, penasihat ekonomi selangor yg berjaya membawa modal masuk mencecah ratusan billion pelabur dari luar negara ke selangor dan sebagai pemimpin yg paling hampir dengan kerusi perdana menteri adakah tidak wajar najib menghulurkan perdamaian kpd anwar dengan menawarkan anwar sebagai penasihat najib sekaligus menteri kanan atau menteri mentor.

bloggers pro umno harus jauhkan diri dari jadi alat memecah perpaduan, belajar menghargai dan bukannya berterusan mengkritik anwar yg sedang bertungkus lumus untuk memastikan rakyat malaysia lebih makmur.

No comments:

Post a Comment