Monday, May 6, 2013

Siapa yang mencipta rasuah..

kaum cina sudah mula gusar kesan dan akibat tindakan orang melayu yg akan di ambil ke atas mereka samada secara terangan atau secara senyap. Misalnya secara peribadi saya sudah mula dengan 'buy chinese last' malah setiap cina yang saya jumpa dan lihat akan saya labelkan dap, musuh. atau paling maximum sebagai pengkhianat, jenis manusia tidak tahu menghargai, belanda dan musuh no.1 kepada bangsa Melayu dan ugama Islam. Terpulanglah kepada pendirian anda di luar sana.

Kini mereka cuba nafikan label 'pengkhianatan tsunami cina' kepada tsunami kedua 2008, tsunami bandar, tsunami malaysia dan yang lebih lembut, cuba memasukkan bangsa lain sebagai bangsa yang turut menyokong pengkhianatan mereka.

Demokrasi menuntut hak kebebasan bersuara dan memilih tetapi bukan hak dan kebebasan menanam benci kepada kaum lain, itu adalah perkauman.

Perkauman adalah ciri pendatang, ciri komunis, ciri kapitalis..
Apakah orang cina malaysia mahu dikenali sebegitu? Betulkah anda tidak memerlukan Barisan Nasional? Betulkah anda tidak akan menjadi pengemis, perayu kepada Kerajaan Pusat?
Siapa Bapa Pemberi Rasuah kalau bukan kaum cina? Kaum cinalah yang mencipta rasuah dan selepas mendapat untung, kaum Melayu dan UMNO dilabelkan sebagai perasuah. Bukankah sikap itu sikap bangsat..


ARTIKEL SEBELUM:

bila agaknya tun m nak minta pengganti paklah berundur....

perkara pertama yg aku jangkakan ialah najib membuat kejutan dengan meletakan muhyiddin mengangkat sumpah sebagai pm dan dia kekal sebagai presiden umno - malang najib bukanlah jenis yg ambil tanggungjawab sepenuh, dia masih pentingkan diri, pangkat dan jawatan.

mana maruah parti dan bangsa apabila bn bukan sahaja gagal majoriti dua pertiga tetapi lebih merosot, jangan salahkan tsunami cina kalau abaikan ugama dan bangsa sendiri. kalau paklah boleh berundur apa istimewanya najib nak terus tunggu dan pegang jawatan pm.

paklah cerita lama, elok contohi chua sua lek, pengerusi bn pulau pinang dan nik aziz, mereka berundur dlm keadaan bermaruah samada menang atau kalah. najib tak punya istimewa apapun untuk masih kekal. anwar sendiri mungkin berundur !!!

najib sudah diberi peluang sebagai pm dan najib juga juga secara maksima telah menggunakan wang kerajaan, sudak maksima dlm idea dan kemampuan, sudah maksima 5 tahun tempoh pilihanraya tetapi inilah hasilnya - najib sudah tidak ada apa-apa asset yg berharga buat rakyat malaysia. idea dan caranya ditolak -najib sudah muflis idea - terimalah hakikat.

ucapannya selepas keputusan pilihanraya mencerminkan tidak ada perubahan drastik yg akan dibuat, najib hanya mampu mengikut rentak dan perangkap pembangkang, dia akan terus dng cara dan pendekatannya yg dianggap betul, bagus dan diterima rakyat sdgkan pada hakikatnya dia kini berada dlm lubang kuburnya sendiri yg terus digali dan digali.

samada muhyiddin lebih bagus atau tidak, samada muhyiddin boleh menyelesaikan masalah atau tidak itu bukan justifikasi najib, you have no say - tinggalkan muhyiddin kpd rakyat untuk dinilai.

kita tunggu apa kata mereka yg masih nak pertahankan najib..

3 comments:

  1. Dulu kita nak Tun M berundur sbb terlalu zalim, skrg kita nak Najib berundur sbb terlalu lembut, esok2 pun kita nak Muhyiddin berundur atas sebab apa la agaknya pulak ye? Maybe sbb terlalu tak zalim & terlalu tak lembut..

    Sebenarnya kita yg silap akibat kerap termakan hasutan utk pertikaikan imam sendiri dalam berjemaah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sentiasa menolak pemimpin atau pm yg lembek, yg membiarkan bangsa Dan ugama diperkotak katik kan. Najib Dan paklah kategori pemimpin yg penakut untuk bertindak Dan lebih condong untuk popular dng secara tunduk.

      Delete
  2. Pemimpin umno perlu berundur atas kehendak ahli umno bukan kehendak pembangkang, tun m berundur atas kehenaknya sendiri sdg kan ahli umno masih memerlukannya. Paklah berundur atas kegagalannya but pertama Kali hilang dua pertiga majoriti dan ahli umno menuntutnya berbuat demikian. Najib juga gagal delivered walaupun telah memaksimakan segala kekuatan - dia wajar berundur jika sayangkan bangsa, ugama Dan negara.

    Ini bukan soal lembut atau keras, ia soal nilai hasil kerja - jika masih lemah Dan gagal berundurlah - Lambat laun ahli parti akan bersuara secara terhormat atau secara keras. Najib Jangan ulangi kesilapan paklah yg melengahkan peralihan kuasa.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...