Tuesday, September 2, 2014

Kita Buang Current kalau akhirnya tetap azizah atau azmin...

Kalau tak zizah, tentunya azmin... itu antara ayat memujuk yang digunakan bagi mengubat hati yang luka jika bila nyonya tua pujaan mereka tidak diperkenan sebagai MB baru Selangor.

Buat penyokong pkr, jika azmin terpilih sudah memadai tetapi sudah tentu itu tidak mencukupi buat anwar.. itu menjejaskan semua perancangannya...alih plan A kepada plan B bukanlah mudah seperti disebut....tidak ada warna lain jika anwar memilih warna hitam. Kita tidak tahu apa yang akan dipersembahkannya kepada Tuanku Sultan Selangor kelak selepas itu!!!!

Anwar sudah dimalukan Khalid tidak kurang dari dua kali apabila strateginya untuk singkirkan Khalid gagal dan buntu -  Khalid masih bebas menari ke sana sini dengan status MB.

Ada kemungkinan juga Khalid terus dikekalkan sekurang-kurangnya sehingga November dengan konsensus pas+umno+bebas. Sehingga November kemungkinan juga urusan "jual beli" akan menjadi sedikit sebok yang memungkinkan akhirnya pkr+dap jadi pembangkang di peringkat negeri selangor.

Samada azmin atau azizah..sentimen rakyat selangor lebih kepada menolak kedua-duanya - rakyat selangor lebih suka khalid dikekalkan atau sekurang-kurang calon lain dari pkr atau pas... itu juga anwar harus ambilkira, angin rakyat selangor kali ini tidak menyebelahinya...

Dan bagi umum, jika sekadar dan setakat azmin atau azizah...keduanya sama sahaja kualitinya, mereka jenis hilang telor bila berdepan dengan anwar.

Kalau benar zizah atau azmin..bererti kita sudah buang masa dan tenaga dengan satu drama yang memualkan..

Semoga Tuanku Sultan Selangor diberi hidayah...

4 comments:

  1. Pendapat aku lebih baik bubar DUN nak tengok orang selangor terutama melayu bijak dak nak main politik atau masih biol oleh kerana huru hara di buat Anu-ar , Cina pemakan babi tak payah la kita peduli memang Dapig , UMNO jangan anganx2 nak menang selagi dok bangang dan tak berubah menjadi parti orang ramai dalam erti kata sebenarnya. Tapi bagi Azmin atau jijah sepat kering jadi MB bagus juga nak tengok sejauh mana mereka boleh melingkupkan Selangor dan macam biasa darma baru dan konflik konflik berterusan tahap memualkan .

    ReplyDelete
  2. Aku pun suka juga nak tengok Selangor lingkup di bawah MB sepat kering...hehehe

    ReplyDelete
  3. Aku pun suka juga mak tengok Selangor lingkup di bawah MB sepat kering...hehehe

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...