Thursday, February 11, 2016

BENGAP

Kemaskini:

Rakyat tidak akan tahu siapa pemimpin yang dimaksudkan kecuali dia menunjukan dirinya.

15 comments:

  1. Dari 3juta ahli umno, terbahagi pada 3 kumpulan.
    1. Menyokong umno dan najib
    2. Masih menyokong umno sebab sayangkan parti tetapi amat benci kepada najib dan mahu najib berundur
    3. Sudah tak ada hati dengan umno dan hanya akan sokong umno setelah najib berambus dari umno
    Kumpulan 1 dan 3 adalah minoriti dari 3juta ahli umno.
    Yang paling ramai adalah kumpulan 2, seperti tun, muhyidin, shafie dan lain2 termasuk saya.
    Kebanyakan dari kumpulan 2 ini pula tak berani nak bersuara apatah lagi untuk menampilkan diri. Mereka hanya meluahkan rasa tak puas hati hanya pada rakan terdekat atau saudara mara saja. Namun mereka mengharapkan ada perubahan drastik dipucuk pimpinan parti. Mereka tahu apa yang diperjuangkan oleh tun itu benar. Tapi golongan ini umpama menunggu untuk basuh kaki dan masuk kedalam rumah saja. Bila dah masuk semua dah disiap sedia termasuk hidangan. Mereka tak nak ambik apa2 resiko.
    Apa pun bagi setiap ahli umno yang sayangkan parti dan tidak bersetuju dengan najib harus bangun dan mulakan langkah anda. Kalau takut dikenakan tindakan disiplin maka mulakan dengan memulau semua majlis umno yang dianjurkan najib dan kuncu2nya.
    Nyalakan obor kebangkitan melalui mensyuarat agong cawangan nanti..
    Selamat berjuang demi kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting mesti jadi lembu...

      Lupakan persidangan UMNo tempohari yg penting mesti jadi lembu..
      Lupakan keputusan PRK rompoin yg penting mesti jadi lembu.
      Dan jgn lupakan 42B malaysia bankrap kerana suara tersebut datang dari suara keramat..kita sebagai penyokong mesti nganga luas2..

      Delete
  2. Yang bengapnya kau Keladai Dongkey pemakam dedak mamakdey dan kaum babi. RM2.6b sah bukan duit kerajaan atau pun duit 1mdb. Penderma ujud seperti kata menteri arab saudi. Kihkihkihkih.....

    ReplyDelete
  3. keris berayon kaki jilat.
    baik tukar nama kepada KOTEY BERAYUN

    ReplyDelete
  4. KERIS MANGKOKHAYUN dapat habuan dari RM 2.6 Billion!!!

    What The F_ck!!

    ReplyDelete
  5. Bagi golongan bermasalah yg jenis nganga sahaja menganggap menerima keputusan mahkamah,AG,Bank Negara,Polis,Audit Negara,SPRM dihina bermacam-macam...Biasa la jenis lembu tetap lembu.

    Kepada sahabat2 bermasalah terus perjuangan dan jgn lupa mesti jadi lembu nganga luas2..

    Ingat 42B ingat jadi lembu..
    Ingat 2.6B Ingat duit 1MDB dan mesti nganga luas2.
    Ingat asset besi buruk 1MDb ingat mesti jadi lembu sapi..
    Dan akhir macam biasa terus jadi lembu..

    ReplyDelete
  6. Kepada KD.

    Sokongan mesti kuat kpd pemimpin terhebat anda.Tan SriMuhiydeen dan Syafie Afdhal.
    Pemimpin masa depan negara malaysia.
    Ingat mesti sokong kalau Tun M kata walaupun terpaksa menganga luas2 yg penting rakyat bersama anda.

    p/s...Minta kpd penyokong Tun M kalau nak buat demo atau perjumpaan besar2an buat kat bangsal lembu kerana insyaallah penuh dan pecah bangsal tersebut.Kita akan berhimpun di bangsal lembu dalam masa 3 Hari.Insyallah Najib mesti ketaq lutut la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 3.14
      Untuk pengetahuan anda, kami tak perlu adakan "road show" dengan mengadakan perhimpunan yang besar yang dihadiri ratusan ribu orang. Cukup hanya sekali sekala ada undangan di dewan kecil, itu pun jika kerajaan tidak menghalang usaha tersebut.
      Alangkah lebih baik juga sekiranya bloger kecil macam kd ini tidak disekat oleh skmm.
      Jangan diikat tangan dan mulut, berhujjah lah cara anak jantan.

      Delete
    2. Anon 3.14
      Untuk pengetahuan anda, kami tak perlu adakan "road show" dengan mengadakan perhimpunan yang besar yang dihadiri ratusan ribu orang. Cukup hanya sekali sekala ada undangan di dewan kecil, itu pun jika kerajaan tidak menghalang usaha tersebut.
      Alangkah lebih baik juga sekiranya bloger kecil macam kd ini tidak disekat oleh skmm.
      Jangan diikat tangan dan mulut, berhujjah lah cara anak jantan.

      Delete
    3. Kena halang?

      Jangan nak membohong..Alahai siapa nak halang ya?
      Setakat buat kat dewan kalau DS Anwar kata apa tau? taik kucing punya kerajaan.
      DS Anwar ok la kalau kata halang psal standard DS Anwar padang merbok..faham tak ini?

      p/s agak2 la kalau Tun M and the gang buat perhimpunan penuh tak padang merbok?
      Tapi confirm penuh kalau buat kat sarang burung merbok.

      Delete
  7. KD disekat oleh SKMM?

    Mana ada la..KD belum tahap standard orang gila..Klau nak kena sekat kena buat artikel lembu cth 42B Najib lesap dan bawa lari menggunakan guni ke tanzania.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 42B tu hutang 1mdb..
      Yg dalam akaun najib tu 2.6B.
      Cai, nk komen pun biar tau isu dl.apsal la geng najib hired cacai sampah mcm ni skali

      Delete
  8. Anon.4.07
    Ds anwar???
    Bererti anda bukan pro najib. Anda cuma nyatakan sokongan seolah2 anda pro najib supaya bila najib terus berkuasa hingga pru14, maka senang untuk tumbangkan bn.
    Tujuan kita sama, cuma niat tak sama.
    Maksud dihalang adalah, kiranya kami ahli umno menjemput tun contohnya, maka tindakan disiplin dikenakan keatas kami. Contohnya seperti di ipoh.
    Memang kd belum disekat seperti dinturtle, jinggo dan ostb. Maksud saya jangan sekat seperti itu, biarkan keterbukaan media.
    Membaca dengan perasaan marah, anda tidak akan faham apa yang anda baca.

    ReplyDelete
  9. Anon.4.07
    Ds anwar???
    Bererti anda bukan pro najib. Anda cuma nyatakan sokongan seolah2 anda pro najib supaya bila najib terus berkuasa hingga pru14, maka senang untuk tumbangkan bn.
    Tujuan kita sama, cuma niat tak sama.
    Maksud dihalang adalah, kiranya kami ahli umno menjemput tun contohnya, maka tindakan disiplin dikenakan keatas kami. Contohnya seperti di ipoh.
    Memang kd belum disekat seperti dinturtle, jinggo dan ostb. Maksud saya jangan sekat seperti itu, biarkan keterbukaan media.
    Membaca dengan perasaan marah, anda tidak akan faham apa yang anda baca.

    ReplyDelete