Monday, February 29, 2016

KENAPA PERLU FIKIR 100 KALI...DAN SATU BERITA BAIK UNTUK ORANG JOHOR



Tidak perlu diulas panjang tentang Tun Dr Mahathir keluar UMNO kerana di era sekarang orang akan berfikir 100 kali untuk join UMNO...

Untuk menarik 10 orang join UMNO, karnival hiburan costing RM50 ke RM60 ribu terpaksa di adakan.... Untuk keluar UMNO memadai dengan hanya keputusan sebaik sahaja bangun tidor...tidak sampai satu saat.

Ulasan pemakan dedak tentang Mahathir semakin rancak, kenapa?
Signifikan sangatkah seorang tua berusia 90 tahun keluar UMNO sehingga seluruh jentera terpaksa ditingkatkan...
Bolehkah Mahathir menggugat UMNO yang sedang dipagari samseng seperti Nazri...
Pernahkah Nazri turun padang memperjelaskan sesuatu isu....
atau sekadar menyalak dari dalam kandang..

Mahathir kekuar, UMNO makin kuat...lepas ni Anuar Musa boleh tidor lena.

Kerja Zahid makin mudah, rayu PAS untuk sambung nyawa...

Kerja kunan makin senang, pecat seberapa ramai Ketua Cawangan...

Kerja Salleh makin berbaloi, sakat dan sekat sebanyak mungkin media...


25 comments:

  1. Apa umno nk takut, dulu dengan isu yg kecik pon dia dapat 133 kerusi 48% undi popular. Sekrg dgn isu besar br1m, gst, imdb, src dan petrosaudi, busuk2 pon umno akan dapat 180 kerusi dan 60% undi popular.

    Najib klau dia ambik lg RM100 juta duit SRC, mintak derma lg RM10.6b dari arab mungkin PRU14 ni dia sapu bersih menang 100% kerusi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap keluar UMNO buktikan anda ada telor ya.dah keluar UM<NO baru boleh sembang,,

      Delete
    2. Cuba ko cek najib dia ader telor tak? Aritu program nothing2hide, telo dia hilang, dah jumpa ke?

      Delete
    3. kau ni tk abis lagi ka citer nothing to hide ..bca balik citernya ..Najib dah pi tapi dinasihat oleh ketua polis...kalau jadi lembupun jgn la sampai mati ada msa baca balik citer sebenar...Kirim salam kat Tun 42B itu bila nak taubat..

      Delete
    4. Ini jenis bodoh tak kebah2 la ni...hehehe. Ko cek blk najib tu, sampai la ni takde satu sidang utk dia jelaskan 1mdb. Semuanya sehala, dlm PAU boleh, dlm parlimen tak boley. Dalam TV boley, dlm sidang x boley.

      Kalau takut sgt, kut boleh buat sendiri apa, letak semua polis jaga tp panggil la Tun, Khairuddin, mathias, Muhyiddin dll debat. Najib blh bwk satu lori kalau dia nak... itu pon yg jenis lembam xtau menjwb mcm ko jugak....hihihih

      Delete
  2. Tepat admin... saya setuju 100% dengan pandangan tuan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak setuju...
      Kenapa?

      Seperti biasa KD hanyalah pengacau dalam mesyuarat jenis bising tapi tak tahu buat kerja....Perati betul2 poster tu..Puteri UMNO adalah big boss yg lain2 kena ikut cakapnya...Tengok la camna Puteri UMNO buat kerja ya...

      Nak buat karnival memang perlukan duit tak tahu lak aku nak sewa dewan pakai kepala lutut..

      Bab 60 k ni macam biasa la korang kaki kencing..Apa yg puteri UMNO lakukan adalah sebahagian daripada program sosial masyarakat...Daripada asyik baca WSJ kaki kencing lebih baik ikut program kerajaan ..ada faham tak?

      Delete
    2. siapa yang kencing siapa niii......he he he

      Delete
  3. Kah...truly "CASH IS KING"

    ReplyDelete
  4. Ada meriam besar dari WSJ...habis la lu Najib Nazak

    ReplyDelete
    Replies
    1. WSJ kitab suci geng KD...kami tak takut la..lepas ni jgn lupa new york Times dan CNN...woooo takutnya...

      Delete
    2. ha ah, yelah. meriam besar dari wsj. siapa wsj, malaikat maut ke? apa punya senteng, wsjpun nak dijadikan kitab rujukan. meriam besar la konon, besar kepala mancis!!!!

      Delete
    3. Nah meriam najib bagi bapik kat muka kau.....

      Okay. This means that if you believe WSJ's 6 points stories above you will have to believe the following:

      IPIC guarantees both USD3.5 billions in bonds without any collateral except for some options over power plants - meaning no USD1.4b collateral was received.It then sells back their options to the power-plants and cancles them although they never received the USD1 billion paymentOn top of not receiving USD2.4 billion due to them from 1MDB, it goes ahead to pay an additional USD1 billion in cash to 1MDB!futher to that, IPIC pays another USD1.3 million in interest payments for the USD3.5 billion on behalf of 1MDB.

      And to cap it all off, the two persons who allegedly "diverted" USD2.4 billion of IPIC's money are neither investigated, charged nor went to jail and simply ended up working directly with the crown prince in another job?


      Are we to believe this is the case? The two guys who so happens to be the Chairman and the CEO "stole" USD2.4 billions and when "found out" were simply slowly removed and put into other jobs? No punishment, no investigations, no jail,. Nothing?

      Delete
  5. KD nilah masa buktikan kau ada telor..Kalau selama ni kau asyik hemtam semua termasuk TSMY..ni kali ubah la,,,balah dari UMNO ada berani dan ada telor?

    Bgtahu Din turtle gak tak pyah nak spin bgtahu geng2 Tun M dalam umno tak payah keluar...jgn nak jadi munafik ada telor keluar,,,strategi kunun..strategi bunuh kawan ya..strategi tikam belakang ya..

    Jadila anak jantan jgn nak menyorok..buktikan anda perjuangan rakyat bkn pertahankan jawatan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berkenaan Tun M blah dari UMNO semua blogger UMNO bergembira dalam ketakutan...oiiii apa la tk payah nk spin...selama ni memang Tun M kami dh bg peluang bertaubat dah tk nak memang kena sapu...kau ingat Tun M baru smalam kena sapu ya...baca balik apa yg blogger pro UMNO hemtam....

      Jadi kpd geng KD faham betul2 ya..Tun M nak blah kami lagi suka psal apa..biarkan UMNO kami uruskan ada faham...Jadilah anak jantan dan intergriti bkn munafik..Pejuang yg hebat bkn munafik dan tikam belakang...

      Ingat KD dah tk suka peraturan UMNO blah ja nk tunggu kena pecat payahla psal Najib Baik sangat..aku klau jadi Najib memang aku pecat semua blogger2 tikam belakang nii

      Delete
    2. anon 5:29..

      Peraturan UMNO (?)
      Masih adakah peraturan di dalam UMNO (?)

      Bukankah sekarang "diktator dan cash is king" digunapakai...

      Suka suka pecat, suka suka gantong, suka suka rampas...

      Strategi:
      Sebahagian kekal di dalam UMNO untuk pantau...
      Sebahagian keluar UMNO untuk agenda seterusnya....

      Delete
    3. kd, ketika bapaknya keluar umno, saja je mukhriz santai bercuti di oversea. tak heran langsung dan macam takde benda penting isu tersebut. maknanya apa kd? maknanya mukhriz langsung tak ambik serius soal dia masih adun di kedah. paling tidakpun, dia sewajarnya bersama ayahnya sama2 mengumumkan keluar umno. ini tidak, siap berselfie dengan anak bini gaya dedah sana dedah sini. pemimpin oppss sori bekas pemimpin utama kedah ni tak pernah belajar bagaimana melindungi anak isteri daripada dosa mendedahkan aurat kot? yang selalu nampak tak reti pasal aurat anak bini ialah najib. rupanya najib dan mukhriz ada isu sekapal....

      Delete
    4. ha ha pantau amenda nak pantau...KD dulu Aku respek sikap anak jantan engkau..
      Kau ingat apa yg aku tulis ni peribadi aku la ya..Kau baca balik apa yg kau tulis masa tengah hot isu TSMY...ingat KD ayat telor itu kau punya la..

      Apa yg aku tulis adalah merupakan cara kau berfikir..KD KD...kau ni antara blogger yg aku respek tapi ya la kita manusia ada masa kita lupa...

      Tapi yg penting dalam perjalanan masa...pengalaman akan sentiasa berubah bergantung ilmu didada masing2...

      Cuma yg aku pening sebenarnya aku nak test engkau sayangkan UMNO ke tak alih-alih Tun M plak yg blah adoiiii....


      Apa2 hal sebetulnya aku tetap respek cara politik engkau...aku setuju pantau cuma kau mesti ingat kepimpinan tertinggi engkau bkn sahaja lembek tapi bodoh semacam..

      Apa2 hal..baca betul gaya kepimpinan Tun M...KD aku yakin akhirnya kau mesti ucapkan sayonara kpd UMNO...tetapi ingat ya KD kekuatan UMNO bkn dibandar tetapi di kg2..Insyaallah bila melayu menolak DAP..Melayu tetap menang cuma siapa pemenangnya..UMNO atau PAS..bkn PKR atau parti Tun M..itu lah sejarah dahulu dan juga masa akan datang...


      Satu perkara yg mesti kau gigit dgn gigi geraham perjuangan kita adalah memastikan melayu islam terus terbela.
      Jadi jgnlah serang BRIM krn BRIM memang membantu sahabat2 kita yg susah..percayalah..

      Delete
  6. skurang2nya ade juga usaha dr sayap muda umno utk trik org muda...60k...?? mna ko tau KD...jgn main tibai jek...

    ReplyDelete
  7. Wahai anony2 pro-Ah Jib Gor,

    Kalo betul Tun M tak betul, kalo betul keputusan beliau keluar UMNO akan menguatkan lagi parti, kenapa nak kondem admin pula? Biarkan je la admin dgn kepercayaan karut beliau utk bersama Tun M. Yang mcm cacing kepanasan kenapa pula?

    "Satu perkara yg mesti kau gigit dgn gigi geraham perjuangan kita adalah memastikan melayu islam terus terbela.
    Jadi jgnlah serang BRIM krn BRIM memang membantu sahabat2 kita yg susah..percayalah.."

    BR1M bukan saja membantu sahabat2 seagama dan sebangsa dgn kita tp juga musuh2 yg tidak seagama dan tidak sebangsa dgn kita. Sebab itu Tun Daim ckp BR1M ni tak effective pun, gi bagi kat musuh sekali pulak. Pastu nanti dorang pakai duit tu lawan kerajaan balik. Takde akal ke ape? Sepatutnya kalo betul2 nak tolong saudara seagama dan sebangsa kita, tambahkan lagi peruntukkan Baitulmal dan longgarkan sedikit syarat2 utk memohon. Itu tujuan Khalifah Umar Al-Khattab buat Baitulmal pada asalnya utk membantu golongan2 yg kurang berkemampuan, bukannya bagi BR1M.

    ReplyDelete
  8. Dah la tu,Kita pastut bersyukur tindakan TDM.Janganlah kita mempergunakan beliau dan menjadi batu api.Beri lah peluang untuk beliau menumpukan mencari bekalan untuk Akhirat pula terutama di umur yang makib senja.Samax lah kita berdoa agar beliau tidak bergelumang lagi dalam kancah politik tanahair.

    ReplyDelete
  9. Tun M, TSMY, DS Shapei and team form new party, form new coalition, leave UMNO to najib, his MT his ketua bhgn and his dedakman. Move on to next phase.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus blah gak korang...aku nk tengok sarawak BN menang ke tak? Ingat ya najib janji lebuhraya tanpa Tol..korang janji apa plak??

      Delete
  10. Apasal geng-geng pemakan dedak masuk sini MENYALAK...????
    Bukankah mereka kata, Keluar atau masuk TUN ke dalam
    umngok takda apa-apa kesan..........?????
    Kalau takda apa-apa kesan, apa perlu menyalak
    macam orang gila talak kat BLOG ni dan dalam
    blog-blog projib.....?????
    Geli hati aku tengok geng dedak ni mengamuk
    sebab Tun M istihar keluar dari umno.
    Ada yang kata, Tun M jilat ludha sendiri.
    Jilat ludah tu kalau perangai macam HADI BAWANG.
    Dah tuduh orang umngok KAPIAQ, sekarang sanggup
    duduk sepentas, berbaju sedondon dengan umngok.
    Nak buat analogi, tak kena dengan contoh.
    Ada pulak yang suruh Tun M jumpa pakar jiwa!..HAHAHA.
    Tun M cuma istihar diri keluar party Ah Jib.
    Lainlah kalau dia tetiba istihar SOKONG AH JIB!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat mana ni...kau ni org baru ya...kami dh lama lepak sini la...berbincang menghadapi fitnah 42B malaysia bankrap.

      Delete