Saturday, February 13, 2016

1MDB, BRIM, RM makan diri...

Apakah jika 1MDB tidak dicipta oleh Najib dan konconya, dia akan jadi PM yang terbaik di rantau ini?

Kesilapan bermula dengan BRIM dan RM..setuju?

GST 6% dan bukannya 2 @ 3% sekadar menambah luka jadi parah !!!




34 comments:

  1. Kesilapan najib bermula dari kapal selam..
    Disambung dengan 1malaysia.
    Kemudian apa saja yang ada 1M..semuanya menjahanamkan malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joe kau ni org islam ke?
      Bila kau sebut ja salah dari kapal selam confirm geng PKR.citer kapal selamyg memandai2 tapi bahlol Nurul Izzah la cheif nya.

      Apa2 hal selamat datang ke alam maya fitnah berjela2..
      Apa2 hal aku tabik spring la kau masih gunakan ayat2 yg molek..tahniah.

      Delete
    2. Biar le dia nk ckp apapun. Anon ko ni islam ke? Islam tak larang org berbicara.

      Jgn kata alam maya, alam TV rtm/tv3, alam sotkabar utusan/beritaharian/harakahdaily/ beritakeadilan , alam pekeliling/memo semua pon ada fitnah.

      Tp ko cuba cerita kat aku, masa AG kata najib tak salah tu... salah satu bukti tu tulis najib pakai kad kredit SRC punya belanja RM2.8 dan RM449 ribu.. kenapa najib pakai kad kredit org lain dan kenapa pulak org lain kene bayar apa yg najib beli? Aku konpius le..

      Delete
  2. Pertamanya aku ucap tahniah kat KD kerana masih lagi menjadi lembu dgn mengatakan 1MDB adalah syarikat beban dan merosakkan negara.

    Aku yakin masih ada saki baki dalah geng KD yg mengatakan 1MDB adalah syarikat Najib bkn kerajaan.Malah setiap wang keluar masuk menggunakan buku 555.Cuma kali ini buku 555 nya size A4 la.

    Kalau tidak kerana fitnah KD and the gang sbg cucuk hidung dan tun M sbg leader dah tentulah 1MDB sedang ngap2 satu2 projek lebuhraya. Zaman Tun M semua projek tol masuk dalam poket rakyat Tun berbeza Najib dikembalikan kpd rakyat UMNO.

    Kejayaan terbesar 1MDB berjaya melaksanakan kebanggaan rakyat sarawak lebuh raya borneo yg tolnya cukup rendah.

    Kebanggaan ke 2 dah tentulah menjadi Korporat terbesar dalam perniagaan IPP.

    Malah kalau seperti yg dikatakan kalau tidak kerana gerakan Tun M dibantu oleh golongan kaya dah tentulah tol2 di seluruh malaysia percuma.
    Malangnya geng2 fitnah bermahajarela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 31.00 kau ini memang tidoq sepanjang masa masih di tahun 2009 semasa 1MDB baru diujud untuk merompak ,sejak mula lagi projek lanun ini dah menampakkan kegagalan ,kerana beli asset melebihi harga pasaran ,kemudian bayar bunga(riba) kepada goldman sach syarikat yahudi untuk dapat hutang hampir setengah billion ,kemudian wang mula lesap masuk akaun meragukan dan akaun najib sejak 2009,2013,2014 jadi macam mana hang kata boleh bawa faedah kepada lanun najib dan kuncu kuncu lanun dia untung la ,kemuadian akhir akhir dah nak terlingkup tak boleh bayar hutang terpaksa jual aset aset yg dibeli dulu untuk langsai bunga ,jadi ini bukan perniagaan ini dah melingkup atau perniagaan ali baba buluh kasap ,dan aset aset ini adalah harta negara milik rakyat malaysia dan bumiputra asalnya.jadi insaf la najib memang perosak negara dan bangsa melayu.

      Delete
    2. aku suka roslan terus bermain fakta fitnah walaupun sudah dijawab..cuma tanya roslan mana bukti yg beliau dapat ...confirm dari geng2 lembu blogger Tun M..

      Roslan paling suka bergambar dgn Clare rewcastle..Betul tak Rolsan...Apa2 hal2 teruskan fitnah Roslan..Rakyat suka la citer 1MDB berbelit2 dari lembu2 semua...

      Jgn pulak kata Najib berbelit2 psal Najib tak pernah nak bercakap isu2 ni..Kalau cakap pun sikit sangat..yg kaki putar dan fitnah geng2 lembu 42B lesap.

      Delete
    3. Nape..ko jwb jelah...nape tak jawab...selalunya fitnah ni xblh kekal lama...bila kebenaran (fakta) dtg, fitnah ni akan hancur. Sekrg ko bg le fakta ko..ke ko takde fakta? ahahaha...apa yg najib jwb?
      1. Saya tidak pernah menggunakan duit rakyat!
      2. Duit tu derma utk umno, dah abis pakai....duit tu derma peribadi, saya dh pulangkan...

      Itu je aku dgr najib ckp...berbelit2 dari kepala lembu hingga ke anak buahnya..

      Delete
    4. Salah tu cacai..
      Mula2 wsj lapurkan 2.6b dlm akaun najib.
      Najib kata itu fitnah dan mahu saman wsj selasa depan.
      Betulke 2.6B itu fitnah?

      Duit tu derma umno. Tp akaun umno xpenah terima duit tu? Xde bukti pun duit tu pegi mana.
      Najib kata dh abes blanje.tp AG kata blanje sikit je dh lbh pulangkan.
      mana satu fakta mana auta?

      Delete
  3. KD BRIM tak yah nak sembang takut kena katuk nanti..Kalau nak jadi lembu Tun M pun jgn la sampai orang yg memerlukan kau kutuk..Faham tak ini? Ingat KD kereta besar kau itu bkn boleh masuk kubur.Sedekah BRIM itu confirm jadi pahala berganda,


    GST 2% huh dulu kemain hentam GST sekarang ada hati nak sembang turunkan..sudahlah..kutuk2 pastu tarik..kau ingat pancing ikan ke ekonomi ini.


    Aku saja nak tanya kat engkorang la zaman Tun M masa serangan kewangan 1997 apasat bonus Tabung haji langsung tak bagi? itu duit rakyat marhaein...tapi bg kat taikun cina buat ERL guna tabung haji boleh plak?

    jgn jadi lembu brader..Tun M tahu tanah KL mahal kalau bg kat tabung haji boleh buat duit..yg sialnya blogger lembu la ngikut ja hentam tabung haji..bodoh piang elok2 ada tanah di bandar malaysia dah kena jual.

    ReplyDelete
  4. KD jgn lupa buat tajuk besar..

    tun M sudah mulakan serangan untuk menjatuhkan politik dan ekonomi malaysia melalui pertolongan negara2 barat...Baca artikel terbaru che det..BaRU LA SYOK..

    INGAT SEBAGAI LEMBU KORANG SEMUA MESTI BERPIHAK KPD tUN KRN DGN PERTOLONGAN DARI NEGARA BARAT BARULAH nAJIB BOLEH DIJATUHKAN.

    Aku plak sbg biasa akan mempertahan ekonomi dan persepsi politik.Wah kali ini dah agak berbeza cara permainan.Kalau tempohari kami berjaya pertahankan institusi negara antaranya AG..SPRM..Ketua Polis Negara..PAC...Audit Negara...Parlimen..Undang2 Tubuh UMNO...Raja2 Melayu...SKMM..

    tapi kali ini peperangan ekonomi...Kita tengok berjaya tak Tun jatuhkan ekonomi Malaysia dalam keadaan seluruh dunia menjunam..Kira game ini korang dah kedepan 5 langkah tau.

    ReplyDelete
  5. Lu syok sendri la bro...cuba tanya rakyat bawahan la..1 mdb nak jelaskan pun berpusing2...pemimpin semakin kaya...kami semakin susah...adil ke tu..BRIM cina pakai bmw pun ambik tau...sbb pemimpin bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih brader..KD kau tengok betul tak ini kejayaan manis engkau menjadikan fitnah bermaharajalela..kau patut bersyukur krn Tun M dan engkau berjaya menjadikan fitnah makanan harian.

      bukti2 yg ditabur oleh Tun M dan engkau sudah meresap dalam darah2 mereka dan terus mempercayai sampai kiamat.Terbaik lah KD.

      cuma ayat cina pkai BMW pun amik BRIM..ini aku suka rsa boleh bwa ke pertandingan juara2 fitnah..

      .Harap sahabat2 KD mesti fitnah kaw2..aku harapkan engkorang viralkan lebuhraya Tol Borneo yg dapat projek Anak tiri Naji yg dok kat US.

      Delete
  6. bakal merangkak la juak juak lembu Tun M di padang mahsyar esuk....hari hari kenyang dengan fitnah..sampai tak ingat mati....hai, ngeri aku tengok nasib korang ni di padang mahsyar nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5.56 yang bakal merangkak di pandang mahsyar adalah najis (najib) dan kamu semua yang bersekongkol dengan nya ,kalau najib rasa tak bersalah pasal apa pecat AG ghani patail semasa menyiasat kes 1MDB ,kenapa bubar task force,kenapa tahan penyiasat dari BNM dan SPRM kenapa tukar pegawai SPRM dan Timbalan pengarah SB ,kenapa ganggu peniasatan SPRM kenapa bubar ahli PAC dan tukar yang baru yg lama songlap bagi jawatan baru tampa sebab sebab munasabah ini semua bukan fitnah ini menunjukkan najib memang telah melakukan kesalahan merompak harta negara ,dan merompak harta negara akan kekal di neraka selama lamnya.

      Delete
    2. Jangan risau semua sahbat ..Kita semua akan mengadap Allah..Allah satu ja bkn 2.

      Semua akan menghadapi padang masyar yg sama..yg penting bawa bukti2 nanti depan Allah jgn plak kata aku dengar KD akau pun ikut jadi lembu..payah la klau jawab camtu...

      Kpd sahabat2 yg dah ada bukti aku cadangkan tak payah tunggu padang masyar dedahkan ja kat blog ni macam Abu Bakar si kaki fitnah.

      Delete
    3. En roslan, nak ulas pasal duit bilion2 tu aku tak pandai sbb xde bukti jelas. Tapi kalau pasal ghani patail, aku rasa aku kena jugak ulas. Ghani patail memangpun patut kena pecat @ diberhentikan atas sebab;
      1. Dlm pertikaian pulau batu putih dgn singapura dia tidak berkerja keras mencari fakta pulau itu memang malaysia punya. Sakitnya, pulau itu jatuh ke tangan singapura.
      2. Dalam pertikaian injil berbahasa melayu di semenanjung, ghani patail tidak menjalankan tugasnya dgn benar sehingga menyokong tuntutan evangelist membenarkan pengedaran injil berbahasa melayu di semenanjung. Nasib baik mahkamah masih mampu menghalang.
      3. Dilaporkan ghani sentiasa menjalani rawatan cuci darah setiap minggu kerana masalah buah pinggang. Ini menghalangnya bekerja dgn cekap kerana tugasnya dipikul oleh pembantunya. Soalnya, siapa yg jadi peguam negara?
      4. Ghani patail naik di era tun mahathir, digunakan oleh mahathir utk memecat tun saleh abas, ketua hakim negara. Jika tun mahathir boleh memecat ketua hakim kerana tidak setuju pasal pertikaian umno, kenapa najib tidak boleh memecat ghani patail kerana tidak sependapat dgnnya? Bukankah tun mahathir yang melakukannya terlebih dahulu atas dasar kepentingan?
      5. Ghani patail dilihat nampak akur kepada arahan2 luar, dijangka dari tun mahathir kerana setianya kpd bekas majikan, bukan majikan semasa. Jika tidak bersetuju dgn majikan semasa kerana disyaki ada salah laku dan salah guna kuasa (1mdb, 2.6 bilion dll) knp tidak letak jawatan sahaja kerana menjaga integriti? Sehingga diturunkan baru cuba bercakap. Apa2pun sebabnya yg lain, ghani patail wajar diberhentikan lebih awal dulu kerana semacam tidak peduli kpd nasib melayu dan Islam di malaysia.
      6. Kini sudah ada bunyi salah laku anak tun mahathir (mokhzani) dlm isu kewangan. Tak kiralah betul atau salah, jika masih ghani patail yg jadi peguam negara, tentu kes itu disenyapkan. Yelah, anak kpd bekas bos yg bnyk tolong dulu. Kini kita lihat bagaimana pengganti ghani patail buat kerja.

      Bukan memihak, tapi sejak awal ghani tidak kompiten dgn tugas dan t/jawab menjaga kepentingan umum, melayu dan Islam. Perkara lain saya tak ulas, tapi memang ghani patail patut diberhentikan...

      Delete
    4. Anon 757, semua org tahu Allah aw tu maha adil dan kita ni akan diadili. Tp manusia ni pulak suka menzalimi diri sendiri. Dlm quran tu ada ckp, Hai org beriman, jika dtg berita dari org Fasiq maka periksalah dulu...Org yg beriman ni ditujukan pada yg periksa berita tu..

      Tp kalau tak periksa berita, sokong membabi buta, iakan saja sebab dpt duit bulanan, maka dah kira tak beriman le kan? Ialah dah bukti depan mata najib ni kuat bohong antaranya cash jadi asset jadi unit masih lagi sokong makanya samada org jenis ni kurang daya intelek atau dah dibayar bulan2, dia ni tak layak cerita agama dgn org. Rosak Islam dapat ke org camni.

      Delete
    5. Ala pasal ghani tu, tunggu je la 2 bulan. Dia kan nk pencen..ini namanya mengurus persepsi. Org bukan kisah ghani patail sgt, org kisah dgn coincidence nya saja. Kalau nk buang dia ke pulau seychelles pon takper...paham ke...cuma coincidence dia tu je org ambik peduli...paham ke?

      Delete
  7. Soalan mudah untuk pemakan dedak sekian. 2.6 juta dalam akaun Najib, salah di sisi undand-undang (akta SPRM) atau tidak?
    a. Salah
    b. Tidak salah

    Dua pilihan sahaja jawapan. Tak perlu komen atau maki hamun. Jawab bagi menunjukkan kebijaksanaan tuan-tuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca laporan SPRM..tak payah nak suruh orang kena cucuk hidung..Lepas baca laporan SPRM baaca juga laporan terkini.Jgn jadi bingai tau baca dari blogger cucuk hidung 42B lesap malaysia bankrap..

      korang faham tak ini? Nak faham Isu undang2 baca la laporanya ada faham..

      Delete
    2. cuba bak mai laporan sprm..berani ka tak berani nak tunjuk..cakap berkobar macam da baca laporan sprm..ptuii

      Delete
    3. syor sprm dakwa najib..betui ka tak betui?

      Delete
    4. Kalau ko baca dh tentu ko blh jwb soalan tu. Dua jawapan je pun, bdk tadika pon blh buat la. Nak backup najib kena la berani. Salah atau tak salah...takkan tu pon nk pikir 2 minggu kut...hehehe

      Delete
    5. Soalan tu mudah sangat nak jawab, a atau b. Tapi nak jugak pusing-pusing keliling dunia. Banyak itu pun tak boleh nak pikir

      Delete
  8. hahaa..hahaaha... anti najib campaign sedang nazak... next pru.. najib still prime minister of malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pyah tunggu next PRU minta sapa2 yg hebat letak jawatan..tengok sapa mnang PRK..jgn lupa rompin pakatan kalah teruk

      Delete
    2. Dream on....teruskan mimpi anda yg akan menjadi igauan...
      1. Tiada unsur fitnah - semua tersedia nyata. Sekarang zaman technology fakta di hujung jari
      2. Cara pematahan hujah hanya bersandarkan pada satu - "ini semua fitnah" - dan cuba menakut nakutkan org ramai dengan balasan di padang masyar
      3. doa org teraniaya di makbulkan tuhan - rakyat jelata terang terang dah rasa teraniaya.....

      Delete
  9. Yg terbaru sebagai penaung bekas2 ketua cawangan yg dipecat menggesa ahli2 umno supaya tidak takut dipecat dari parti yg heranya kenapa tun madey sendiri tidak keluar dari umno.Sebagai org yg bermaruah sepatutnya tun m dahululah sepatutnya menjadi tauladan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa dia perlu keluar dari UMNO...kalau nak dia keluar pecatlah dia...

      Delete
  10. Cara projib ni mematah hujah senang je:
    1. Takde bukti- dia duduk kat mana tah?
    2. Fitnah jumpa padang mahsyar- org desperate ckp!

    jawab le soalan atas tu, Salah atau betul najiob dapat sedekah rm2.6b tu dlm akaun dia?


    Cuma nak tanya? Mcm mana projib ni blh mereng kata najib maybe masih PM pru14? PRU13 tu cuma dpt 48% sokongan tanpa sebarang isu besar.. hari ni dgn duit sedekah, 1mdb, gst agak2 berapa undi popular BN dapat? Ingat, pengurangan undi sebyk 1-3%, BN akan hilang majoriti memerintah. Cuba cek berapa kerusi BN menang bwh 2,000 undi? Kalah insyAllah, bagi la PAS pulak perintah. Org Islam jugak.

    ReplyDelete
  11. subahannallah!...ape nk jdi dgn MALAYSIAKU,TANAH AIRKU,,,YA ALLAH AMPUNILAH HAMBA2 MU D MALAYSIA INI,yg mngejar mata kebendaan,d malaysia,sesungguhnya,tanda2 kecil kiamat dh trlihat,d mata RAKYAT MALAYSIA,ingatlah hukum akhirat kelak(padang masyar).Allahuallam...

    ReplyDelete