Sunday, February 14, 2016

DAH SAMPAI MASA, GILIRAN PAS PULA JADI KERAJAAN, UMNO KENA REDHA, KENA SOKONG...

Sejak Najib hulur diri berbaik dengan Hadi, beberapa lantikan samada bekas orang kuat PAS atau pemimpin PAS telah dibuat dalam beberapa jawatan strategik yang UMNO sebagai kerajaan berkepentingan.

Jelas menunjukkan di dalam umno sudah tidak ramai yang berbakat atau yang setia untuk dilantik.

Tunggu masa, suka atau tidak, next Nik Abduh adalah calon yang akan dapat habuan....

Semakin ramai pemimpin PAS akan diberi jawatan sehingga Tuan Ibrahim Man jadi lemas...ikut atau disingkirkan (?)

Alang alang mereka sudah diiktiraf, adalah wajar PAS direstui untuk ambilalih kerajaan umno selepas PRU kelak.

Bukan kita yang menghitung dosa pahala tetapi logiknya begitulah, sangat logik untuk PAS pula memerintah.

Kegagalan Hadi semasa jadi MB jangan diperbangkitkan semula, jika mahu dibandingkan dengan Mukhriz, Hadi lebih berjaya !!!! Sebab itulah layak menasihati kerajaan Najib...


13 comments:

  1. PAS ini mana boleh maju ,dari dulu sampai sekarang pi mai pi mai dok tang tu ja, pemimpin atas dah mula belajar kejar nikmat dunia daripada umno dan politik tak kenal cara , yang dibawah dok harap sangat nak masuk surga dengan sokong PAS ,hujung hujung dunia pun tercicir akhirat pun belum tentu dapat.
    PAS kalau cita cita nak bolot habis kerusi melayu buat masa ini kena la jauh dari umno tu sebab ternampak jelas sudah kotor diselubungi rasuh, penyelewengan dan salah guna kuasa dan majoriti pengundi benci perkara ini termasuklah tiada usaha untuk meringan beban hidup rakyat ,jadi kalau dok mengada ngada buat JV dengan umno alamat PAS akan jatuh ketangga kebawah bersama umno la ,setakat benci DAP tak cukup.

    ReplyDelete
  2. cai mamak bloger anti najib ni dh meroyan acute. Esok daia ckp berok pon boleh kita undi jd MB janji Najib tumbang
    Begitula org gila yg semakin gila.

    dia ikut rentak tuan gila dia lah.. 1st ialah tumbangkan Najib..siapa ganti itu belakang kira..
    so syaitan ganti pun takpa janji bukan Najib..? agak2 org mcm ini tak gila ke?

    mmg sah gila. so sapa2 yg ikut mereka juga gila.

    Syabas DS Najib. Jgn takut dgn puak2 gila. Yg penting Kedah terus menyokong MB baru dan DS Najib. program Mahabatun Rasul SAW di Sungai Petani minggu lepas ribuan yg hadir berbanding dgn program 'Save Kedah/Mukeris' di stadium.. kasi baju free pun suku stadium tak penuh.. memalukan anak mamak.

    TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 6:30... majlis maulidurasul hang politikan...awai hang masuk syurga nanti !

      awat hang tak habaq mai, sejak mat bashah jadi MB masjid hari jumaat penuh...masa Mukhriz jadi MB hari khamis tak berapa ramai, kosong...

      cuma aku dengaq la ni mak pak kat kedah tak berapa nak bagi anak depa belajaq tinggi tinggi....cukup srp spm...ada harapan jadi MB ...
      Tahun ni Kedah juara budak sekolah ponteng...

      Delete
    2. Ya Syabas Najib!!!

      RM 2.6 Billion tak cukop!!!

      Bedal lagi lebih2!!!

      Delete
  3. Bagus juga. Jika.pas memerintah kelak, taklah kekok.
    Dah tau siapa yang boleh pegabg jawatan dgn baik.

    ReplyDelete
  4. Semua tak boleh harap!!!

    Dua Dua pon kuat makan jugak!!

    ReplyDelete
  5. Dua parti besar dah pening skarang.

    Jom sokong Keadilan atau Amanah.

    ReplyDelete
  6. Bloger ni makin merapu cakap.Pas nak merintah kok tang mana kalau setakat bertanding pun 70 kerusi parliman.Nak pula sekarang ni dia bersaorangan.Dalam gabungan PR pun dia tak boleh jadi ketua.Alahai kalu benci najib pun jangan lah satu dunia pun kau nak goncang.Cerdik sikit la brother.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan terkejut pru akan datang pas bertanding semua kerusi Yg umno ada....

      Delete
  7. Pas memang x bleh jadi ketua dalam PR. Kerana mereka tahu halal haram je. Hal duniawi mereka tak berapa pandai.

    Tapi kalau pemimpin Pas dilantik sebagai TPM dibawah PM Umno. Sama2 perintah. Cantik dah tu.

    Sorang tolong buat undang2. Sorang tolong cari hukum yang halalkan undang2 tuh.

    Cantik....Lagi cepat bangkrap.

    Cukuplah tuan2. Sejarah 50-60 tahun lepas dah tunjukan Melayu/Islam tak ke mana dibawah pemerintahan mereka.

    Carilah alternatif lain.

    ReplyDelete
  8. PAS layak untuk jawatan yang strategik drngan islam saja bagi kukiah dan himpun orang 1 stadium dengar ceramah setakat tu jer kelebihan PAS... bab ekonomi dan administration jangan beri sebab PAS bodoh dalam hal ini.....

    ReplyDelete
  9. Politik ni sesuatu yang sukar dijangka. Sekali bah, sekali pantai berubah. Sekali dilanda isu besar, sekali landskap politik berubah..
    Seminggu yang lalu KPN mensyorkan supaya laporan polis dibuat jika mahu tun disiasat dibawah akta hasuatan.
    Kemudian ketua penerangan umno memberi amaran supaya tun tidak menghasut.
    (Kalau saya tak silap, semasa muda tun pernah dipenjarakan atas kes yang sama.)
    TETAPI.. selepas GKCM mengumumkan, tun telah dilantik menjadi penaung gabungan itu malah satu gerakan terancang dilakukan untuk mendesak najib berundur melalui mensyuarat cawangan.
    Banyak pulak laporan polis yang dibuat, dan semakin ramai yang memberi komen yang memperlekehkan tun. Ada juga yang menasihatkan tun supaya membantu najib dan bukan sebaliknya.
    Berbeza dengan sebelum ini, dimana hanya orang2 yang anti najib saja yang akan memberi komen.
    Apa yang saya lihat, sudah ada satu "kebangkitan" baru dipihak pro najib. Adakah ini merupakan "kerahan" dari PMO setelah melihat ombak rakyat yang bakal melanda kapal bugis.
    "Panic button" telah ditekan.
    Mensyuarat Agong Cawangan bermula mac, sudah tentu akan lebih menarik untuk diperhatikan..

    ReplyDelete
  10. Memang UMNO, BN akan kecundang PRU nnti, kes 2.6 billion mungkin Najib bole sorok melalui medianya oleh korupted Apandi...tapi ada 2 billion lagi kat Spore, 16 billion lagi kat Swiss, tu mana bole sorok Najib bodo oii, satu dunia tau, lu mana mau lari...rakyat Msia tiada pilihan lain selain menggulingkan Najib si bangsat nie

    ReplyDelete