Sunday, February 14, 2016

DIAM KALAU NAK SELAMAT - TUN

Dalam blog terbarunya Negarawan Yang Dikasihi dan Dihormati Tun DR Mahathir sarankan supaya rakyat berhenti bercakap tentang 1MDB dan 2.6B jika mahu bebas dari sebarang tindakan.

Begitu juga cadangan hukuman penjara seumur hidup dan sebatan dalan pindaan OSA adalah indicator menyembunyikan sesuatu.

Tun juga sedang disiasat PDRM kerana tulisannya di blog yang lalu dan blog terbaru ini menunjukkan Tun sudah lebih bersedia dari sebelumnya.

Dengan saranan Tun supaya diam jika mahu selamat ia juga satu petunjuk bahawa jika selepas ini rakyat masih bersuara, ia adalah suara mereka sendiri. Suara yang tidak sealiran dengan saranan Tun supaya "diam"

Puak pro Tun tidak ada yang bangang, tidak ada penjilat, tidak ada prepaid dan tidak ada pemakan dedak.

Jika semuanya senada, itu hanya satu kebetulan.


31 comments:

  1. Seorang lagi gedebe dari Kelantan. Ramai nampaknya orang Kelate sanggup menjilat.

    ReplyDelete
  2. Aku lebih mempercayai badan2 yg diamanahkan sepertiAg,Sprm,Pac,Bnm dn Pdrm daripada cakap Tun Madet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila jadi DEDAKMAN , apa kata Tun semuanya tak betul.

      Delete
    2. Aku lbh caya madet dr najib pembelit. Kejap kata fitnah nk saman selasa depan.
      Lps tu mmg ade plk duit dlm akaun, derma umno tp xmasuk pun dlm akaun umno. Kejap kata duit dh abes blanje. AG kate blanje sikit je lain pulangkan. Kejap penderma lps tu penderma penderma. Lps dr penderma penderma jdk penderma shj dan dh mati pun. Lps tu anak kpd simati. Ketua penerangan plk kate 2.6B xcukup. Ini cerita, keling pun bertaubat xmau pusing lg.
      Tp cacai kata bagus.ntah apa dia phm xtau la

      Delete
    3. Cacai makan dedak tu mane tau bace...keje dia matuk dedak smpi kenyang...

      Delete
    4. wakakaka...berbelit usus aku baca anon 140am...tp takleh lawan najib punya belit lg..kalau jumpa anaconda pon, katok najib dulu..

      Delete
  3. Nuar Musa tu dok tunggu menyembam je tu.....rakyat Kelantan nak tunggu hukum manusia tak kenang budi ni.....tak pernah kenang jasa Tun pada dia....dulu masa tak ada apa2jawatan dalam Kerajaan namppak macam insaf ,tapi la ni bongkok sombong asyik dok tunjuk gambar dia berada diluar negara je dalam facebook. Manusia macam ni kah yang rakyat nak pilih?.

    ReplyDelete
  4. Kerajaan pimpinan umno yabg diketuai najib cuma ada 2 pilihan,
    Pertama, patahkan hujah tun dengan fakta dan bukti yang boleh diterima rakyat sekiranya bn ingin terus berkuasa.
    Kedua, tangkap dan penjarakan tun, jalan mudah, tidak perlu membuktikan apa2 yang tun tanya. Tetapi bersedialah menghadapi tindakan pengundi dalam pilihanraya.
    Kerana rakyat juga nak tahu perkara yang sebenar seperti pertanyaan tun.

    ReplyDelete
  5. Kerajaan pimpinan umno yabg diketuai najib cuma ada 2 pilihan,
    Pertama, patahkan hujah tun dengan fakta dan bukti yang boleh diterima rakyat sekiranya bn ingin terus berkuasa.
    Kedua, tangkap dan penjarakan tun, jalan mudah, tidak perlu membuktikan apa2 yang tun tanya. Tetapi bersedialah menghadapi tindakan pengundi dalam pilihanraya.
    Kerana rakyat juga nak tahu perkara yang sebenar seperti pertanyaan tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu harry...Malaysia ada undang2 negara.Kita ada perlembagaan.Kita bkn duduk kat hutan harry.

      Kalau duduk kat hutan boleh lah kita mengamalkan undang2 rimba. Masalah boleh selesai melaui bukti dan dibawa ke mahkamah.Kalau 42B yg sah fitnah korang boleh percaya undag2 apa lagi boleh bantu?

      Bayangkan yg terbaru korang fitnah ex pengerusi 1MDb..Apa2 hal tahniah sekali lagi kpd KD and the gang kerana fitnah terbaru dipatahkan dgn hanya meludah balik ke muka engkorang...nak fitnah pun gunakan la cara canggih..

      Delete
    2. Apabila siasatan yang dibuat hanya sekadar melepaskan batuk ditangga untuk menghalang desakan perletakan jawatan najib, maka kenyataan fitnah tidak dapat diterima rakyat. Kalau setakat apa yang anda tulis ini tidak akan dapat mengubah pandangan rakyat terhadap salah laku najib.

      Delete
    3. Apabila siasatan yang dibuat hanya sekadar melepaskan batuk ditangga untuk menghalang desakan perletakan jawatan najib, maka kenyataan fitnah tidak dapat diterima rakyat. Kalau setakat apa yang anda tulis ini tidak akan dapat mengubah pandangan rakyat terhadap salah laku najib.

      Delete
    4. Harry ..nak tanya rakyat mana menolak mahkamah?
      Rakyat mana menolak AG?
      Rakyat mana menolak undang2 negara?
      Rakyat mana menolak Hakim?
      Rakyat mana menolak SPRM,PDRM >PAC dan Bank Negara?

      Harry aku faham kalau dibandar rmai sokong pembangkang.Malah media internet semenjak zaman Tun M lagi dikuasai pembangkang..Jgn terlampau bodoh menganalisa sokongan rakyat.

      Kalau kat rompin agak2 la sapa menang PRU akan datang?

      Jgn lupa PRU sarawak dah dekat...Agak2 BN menang ke atau kalah teruk?

      p/s...minta tolong kawan2 jgn gunakan nama rakyat boleh tak?

      Delete
    5. ok laah...kalau x boleh guna nama rakyat, kita guna nama Bangla.... berita terkini 1.5 juta Bangla akan sokong kerajaan dan Dedakman macam Anon Monday, February 15, 2016 3:29:00... Ha ha... Ade berita baik utk dedakman.... Aku dah potong nama keahlian UMNO aku dan mungkin ramai 'BANGLA' , akan ikut.... ha ha ha ha ha ha

      Delete
  6. Takkan tun saja nak ditangkap banyak lagi yang tak sehaluan dengan najib tak mau tangkap semua ka agar aman damai hidup najib

    ReplyDelete
  7. nak tangkap dan ambil tindakan pun kena tengok dulu. ramai tak yang ikut. macam blog dinturtle, otsb, jinggo ramai yang baca dan ikut maka kena sekatan. blog tdm nak kena sekat, karang ramai la pulak yang buat bising. sekarang cakap pasal fitnah. bila dah mula berkawan dengan pas, maka segala fakta telah jadi fitnah. segala fitnah pulak telah jadi fakta mengatasi ayat quran, terima tanpa berfikir. so, burukkan tdm dengan mengatakan tdm sebarkan fitnah. apa yang difitnahkan tak sebut, tapi ayat umum fitnah ajer. semua bikin busukkan orang ajer.

    ReplyDelete
  8. Tak ada pun orang kena tangkap bincang pasal 1MDB,kutuk Najib ke dan perkara lainx yang melibatkan Kjaan
    Memang elok pun TDM tutup mulut,la ni satu persatu keburukkan nya telah didedahkan,orang dah nasehat tapi olih kerana keras kepala,terima saja lah,nak buat cam mana,benda memang betul,tak sangkal pun tuduhan,betul la tu,macam tuduh Najib,Najib senyap kata Najib salah
    Sengaja tak block Blog TDM sebab Kjaan suka tengok TDM merapu lagi dan senang faktax dikaunter,tak kan KD tak tahu psywar ni.....melainkan dah terlalu banyak makan dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai.. 2.6B dlm akaun najib fitnah ke fakta?

      Delete
    2. Cai? ko ckp betul2..najib tu belanja semua ke...belanja sikit pastu pulang balik?

      Delete
    3. Fakta dikaunter tu jual berapa cai? ada rm2.6b?

      Delete
  9. KATA TUAN SYED CINA S'PORE DAPAT 81 JUTA ...

    ReplyDelete
  10. MELAYU P.....N D...K DAPAT APA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini nak kena tanya dengan Mak kau sendiri
      Tentu dia ada jawapan.

      Delete
    2. Mak dia tu nenek kau....soalan senang pon xdpt jawab...menyesal mak ko branak ko..

      Delete
  11. Tahniah kpd KD and the gang kerana fitnah terbaru Ex Pengerusi 1MDB berjaya dalam 3 hari ...ok la..banyak gak dosa tu..

    Cuma kepada semua lembu2 42B ingat ya zaman dolu-dolu boleh lah fitnah sampai setahun la ni minta maaf ya hari ini korang fitnah tak sampai 48 jam clear la..

    Kepada gang lembu 42B jgn lupa kaitkan 2.6B dgn mamat arab gila..dah lama tak dengar citer fitnah mamat arab gila.

    Abu bakar mana ya? kalau dia sembang best sikit .......dia boleh ulas petro saudi tu...Abu bakar masuk .....bg ulasan petro saudi agar semua lembu 42B dapat ilmu fitnah berjela-jela..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 70300 AM..nampak sangat la ko ni da kembong dedak!!
      Tahniah Najib .. kerana ader pemakan dedak yg akan telan ape saje si penyamun ni cakap!!..
      Kalo najib bgtau bumi ni 4 segi..pemakan dedak akan kate ye dan mengangguk kepala!!
      Pekung 1mdb da terburai satu demi satu tetap jugak larr si pemakan dedak butakan hati..

      Switzerland, France, USA, UK dah memulakan langkah menyiasat hingga ke akar!! Woii pemakan dedak ko pikir negara negara ni bodoh macam najib dan menteri memterinya??!!..
      Pengurus akaun 1mdb Yak Yew Chee ( komisen dia ajer da 81 juta, ngko berapa..hausss!! ) sudahpun mengeluarkan testimonial rasmi kpd mahkamah singapura utk memgelak diri jadi kambing hitam dlm skandal 1mdb!!.. ko pegi bace la pengakuan dia dulu sebelum ko nak sebok pasal abu bakar!!!..pemakan dedak POYO!!

      Delete
    2. wow negara NATO bekerjasama dgn KD and the gang la....

      Wah KD bergaya engkau ya..tak citer kat aku kau sekarang geng2 dgn AG eropah...kuang ajar kau KD...


      Takpa ...kita tengok sapa masuk dalam Tun M ka atau Najib...Ok kawan2 semua kita pakat tengok ya...


      Abu Bakar mana...aku dah lama nak terajang kaki fitnah ini....tak guna betul..baru aku perasan dia gunakan teknik propaganda Hitler rupa2nya...

      Korang tahu tak apa itu propaganda Hitler?

      Abu Bakar dia akan tulis benda yg sama berulang2 selama setahun...masa itu kau faham la geng2 Pro Najib serahkan kpd pihak berwajib jadi kami tunggu keputusan...tapi malangnya selepas setahun ramai termakan fitnah..hebat Abu bakar ini...tapi hebat fitnah la..

      Delete
  12. Tahniah la ko berjaya jadi malekat...boley tahu yek dosa byk idaknya. Tp cek le blk surat lantikan tu...manetau...kut lantikan jadi setan plak...naya ko nnti.

    Cuma kepada first dlm dunia lembu memakan dedak, najib ni, jgn lupa suruh najib byr hutang kad kredit SRC tu...yela,,gaji dpt, elaun dapat, takkan duit tu pon nk caras...yg lembu2 najib ni dpt apa? dpt la rm5k sebulan...wakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape kau merapu ni cai.
      2.6B dlm akaun najib fakta ke fitnah?

      Delete
    2. Aku tak tahu nak cakap apa KD...mamat kat atas pokok ini ketinggalan gila ini...Mungkin dia ingat isu 2.6B baru semalam kot..

      Alahai bodoh bebenor kawan kita ini...

      Takpa la aku jawab sikit ja..

      Mamat untuk pengetahuan kau isu ni dah makan tahaun tau..Dah dibawah Pasukan khas tau..
      ada masa baca apa bank negara kata? Tau tak duit 2.6B itu bkn simpan kat guni tau tapi simpan kat Ambank..tahu tak ambank? ambank itu bkn bank belakang rumah engkau tapi dibawah kawal selia Bank negara..

      Faham tak apa maksud kawal selia bank negara?

      Delete
    3. Kikiki..
      Cai soalan mudah.jgn pegi sana sini bg soalan blk.
      Soalan mudah dia, duit sebnyk 2.6B dlm akaun najib fitnah atau fakta?
      Jawab sajela fitnah atau fakta.bg mudah sketla.
      A. Fitnah
      B. Fakta

      A atau B.
      Dh jwb yg ni nnt kita samb dgn soalan seterusnya.

      Delete

The Minister in Malaysia approved our Visa....so I quit my job...(Update 2)

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2023/01/goodbye-malaysiaour-thoughts-of.html