Monday, February 15, 2016

SETAKAT MANA BETUL PARTI AMANAH PARTI PERIUK BELANGA...







Satu tamparan hebat buat UMNO dan PAS yang semakin menjadi kera sumbang, dipandang lekeh dengan skandal dan ketika pemimpin PAS dilihat sauk apa saja jawatan yang ditawarkan.

Sebusuk busuk AMANAH, masih ada academician menyertai, sewangi wangi UMNO dan PAS, ada dengar yang hebat hebat sertai (?) Atau mereka memang menghalang cerdik pandai untuk betsama !!!

Bukan sedikit Ahmad Sabu difitnah, dihina dilabel oleh pemakan dedak tetapi kemaraan AMANAH dengan kesudian penyertaan tokoh akademik seperti ini patut membuka mata hati UMNO melihat dirinya sendiri di cermin yang sudah retak seribu akibat mempertahankan beberapa anasir anasir perosak.

Kemasukan 1'6 juta pekerja Bangladesh sudah tentu tidak menjadikan UMNO kuat tetapi akan terus mengkayakan perusahaan perusahaan cina yang taukenya mendukung dan menyokong DAP (?)

Menyiasat dan menangkap Mahathir Penaung GKCM seusia 80an atas asas politik sudah tentu tidak menyelamatkan parti.
UMNO sedang sakit. tenat dan begitu lemah untuk menghadapi serangan.

Apa fungsi Ketua Penerangan UMNO jika mendahului Menteri Dalam Negeri dan mahu parti berlindung menggunakan undang-undang !!!

UMNO hilang pertimbangan dan keliru dengan siapa sebenar musuhnya !!! Ketua Penerangan baru dilantik sekadar membawa UMNO ke arah pecah belah hancur.




24 comments:

  1. KD berkenaan tangkapan Tun M aku tak setuju...Zaman Tun mahkamah kena belasah.
    Fakta Tun Salleh Abbas kena pelangkung .
    Semua kes jerung disembunyi dan menjadi alat ugutan.

    Zaman Tun menyebabkan UMNO kehilangan majoriti sokongan Melayu tetapi cina sokong la psal tanah2 cina bertambah gila2 sedangkan rizab melayu tinggal bawah 10%.

    Zaman Najib lain semua tak terlepas.Khir Toyo bersalah masuk penjara tetapi Rafizi tak kena wei...Kena taat pada mahkamah.

    Tun tak perlu risau masuk mahkamah psal beliau tak bersalah..Ini lah masa Tun Buktikan 42B lesap dan malaysia bankrap.

    P/s Maaf cakap la aku sanggup bersumpah la Tun confirm tidak akan sekali-kali bawa bukti 42B lesap..Korang kena tipu hidup2 jadi lembu seumur hidup.Bangkitlah kawan2 ingat jgn jadi lembu seumur hidup.

    Bagi sokongan kpd institusi negara.Sabar insyallah segala2nya akan terbongkar..Ingat doa orang teraniaya tiada hijab. Aku yakin sangat segala2nya akan terbongkar..tak payah la bermain politik longkang Allah Maha Esa..kita tengok je la.....

    p/s,,Apa2 hal Fitnah bulan Februari 2016 Ex Pengerusi 1MDB dah kena terajang..Harap geng KD insaf lah..

    ReplyDelete
  2. Ketua penerangan UMNO cakap betul.
    Dia bercakap atas dasar undang2..Biarkan undang2 buktikan..Kita bk hidup di hutan simpan rompin.

    Aku dah agak geng Tun M dah mula kalut,,ya la mana tak kalut selama ini ketua fitnah Tun M la...

    Untuk pengetahun kau KD kita tengok je la PRU Sarawak..Aku yakin bila Tun M dibawa kemahkamah rakyat akan tabik spring pada UMNO kerana berakhirnya zaman jerung mengganas.Tiada lagi yg terselamat dari undang2 negara..Dan seperti Biasa Sarawak akan menang besardan bergaya..

    Ingat KD 52% rakyat menolak Tun M..Mereka akan bertepuk tangan bergembira..tak percaya kau tengok je la...Tapi kalau bersalah lah..Apa2 hal kita sama2 tengok sapa Tun M nak panggil sbg saksi 42B lesap..Agak2 Justro atau Sirul ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lbh 50% rakyat menolak BN pada PRU 13

      Delete
  3. Memang be end akan menang di Sarawak.

    Sebab penduduknya ketinggalan maklumat, miskin dan terlalu percaya pada ketua. Terutama orang asal.

    Keadaannya sama mcm orang Melayu semananjung yg dah percaya be end sejak 60 tahun dulu.

    Apa yang terjadi pada tanah hak milik Melayu. Perkara sama akan terjadi kepada tanah milik orang asal di sana.

    ABU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoi banyak fakta sampah masuk blog aku ni...

      Delete
    2. ulas le sikit pasal 6 tokoh akademik masuk AMANAH dan sekor nyamuk pun belum join PAS dan UMNO dalam tempoh enam bulan ini?

      Delete
    3. ulas le sikit pasal 6 tokoh akademik masuk AMANAH dan sekor nyamuk pun belum join PAS dan UMNO dalam tempoh enam bulan ini?

      Delete
    4. Sabar la KD...yg sampah 42B lesap Malaysia bankrap..

      KD ada masa baca another Brick on the wall...Alamak analisis canggih la..patutlah korang kata Najib bakal tersungkur bulan 6 2015..rupa2nya dah ada konspirasi ...Tak sangka aku la cara korang memang kaki putar alam sedunia la..

      Hebat la team kau KD..hanya laporan tanpa siasatan dan dibantu WSJ dan SR sebagai propaganda huh klau tidak panglima Bugis bertindak habis malaysia dikuasai golongan penfitnah..

      Pergh hebat la Najib....Tun M confirm kalut ini...dasyat betul Tun M ni jiwa karat huh...

      Apa2 hal kita tengok siapa menang..ini politik longkang bak kata orang2 tua bakal dikalahkan oleh Allah yg Maha Esa.

      Delete
  4. KD kau tengok geng kau kutuk orang miskin sarawak...Alahai itu aja fakta nya berulang2 bila miskin bodoh..yg pakai kereta 2-3 biji berhutang keliling pinggang hebat ..sudah lah kau ingat orang22 bandar yg sokong pembangkang inginkan malaysia tanpa rasuah ya..korang jgn jadi lembu la..piak2 pembangkang ni hutang berlambak2..bila tak boleh bayar disalahkan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila miskin bukan jadi bodoh... tapi akan jadi lemah dan mudah dicucuk hidung. Pemerintah boros/rasuah memang suka gitu.

      Masalah hutang ni masalah semua rakyat dlm negara la (klau otak bleh fikir).

      Kerajaan memang patut juga ambil tanggungjawab rakyat yang berhutang.

      Bukan ke kerajaan yg suruh pelajar berhutang(kos pendidikan tak dikawal hingga manjadi mahal). Bila keluar sudah berhutang beb(banyak pula tu). Kereta nak kena pakai dan MAINTAIN. Musti mau kahwin. Mesti mau kasi duit orang tua.

      Bukan ke kerajaan yg x halang mudahnya beli kereta tanpa bayar deposit.

      Bukan ke kerajaan yg patut kawal pengeluaran kad kredit dari awal.

      Bukan ke kerajaan yg tak kawal harga rumah menyebabkan orang terpaksa hutang dengan nilai hutang yang tinggi untuk rumah seluas sekangkang kera.

      Bukan ke kerajaan yg patut menjalankan pentadbiran jimat cermat(Lihat saja berapa banyak projek gajah putih, jalan2 cari makan,....)

      Kalau dah pemimpin boros... Apa nak jadi?

      Kepimpinan melalui tauladan. Siapa pemimpinnya?

      Delete
    2. ooo bila miskin mudah kena cucuk...yg hutang berlambak2 tak terbayar..nak hidup mewah tapi tak dapat kira henat la...

      UMNO memerintah malaysia dari dahulu sehinggi sekarang kerana golongan miskin ini ada faham tak?
      yg kaya semua lupa diri dan jadi bangsat.

      Delete
    3. anon... mana ada yang kaya betul2 kat sini.

      Banyak yang kaya sebab kroni je. Bila kroni terbalik... ikut sama terbalik...

      Lagi satu bila dengar orang kaya mati.... hutang bertimbun.

      Ataupun bila orang kaya tu mati.... habis, berebut anak beranak akan harta sikaya dan last2 semua jadi miskin balik.*** Tak termasuk kroni kuat2 anak beranak bekas pemimpin kerana mereka akan saling menyokong jadi kaya samapai negara terlingkup.


      Terima kasih krena mengesahkan pemerintah berjaya perintah dari DULU kerana golongan miskin. Mengesahkan pemerintah SUKA golongan miskin.

      Patutlah Melayu terus miskin dan terlibat dalam banyak masalah sosial.

      Delete
  5. KD berkenaan golongan akademik masuk PAN...itu bukan gelombang la tapi riak2 ombak sungai ja...

    PAS ni kau tak kenal la...PAS kuat la ..tak percaya kau tengok je la..Cuma jgn plak kau bandingkan undi kawasan bercampur2..Cina memang tolak PAS tetapi melayu takda la..

    Untuk pengetahun engkau PRU akan datang Melayu menang bergaya...Bila PAS dan UMNO bersatu atau dgn erti kata lain PAS keluar PAKATAN maka menanglah Melayu..

    PKR dan PAN kalau bersatu sekalipun lawan berdepan dgn UMNO atau PAS kalah la...

    ReplyDelete
  6. Dalam blog aku ni ni ada seorang je pemakan dedak (mengikut IP Adress) yang ditugaskan buat posting berulangkali macam ramai sangat menyokong...

    Dia tulis guna buku lali, sebab tu bebal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. la apake bodohnya kau KD..baca tulisanya pun tahu sama orang..Kau ni KD bab ini pun nak ulas ke?

      Apa2 hal aku tabik spring sama geng korang..yg terbaru jgn lupa baca posting terbaru Murdoch..boleh tahan gak yahudi sekor ni nak jatuhkan Najib.

      Delete
    2. Bodoh..
      Dh kata tgk ip address.

      Delete
  7. fakta dia..
    "kau tengok je"

    Maaf, aku belum pernah jumpa kaldai atau baghal yang mampu membodohkan diri sendiri...

    Tak percaya? Kau tengok je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anon 5:34, aku sekadar guna kuasa ala-ala AG, apa agaknya perasaan kau?

      Delete
    3. Teruskan KD ni tempat engkau..

      Cuma Aku nk bg amaran

      kalau kau tutup komen seperti tempohari laman engkau akan habis dan langsung tiada yg nak lawat.Ingat KD apa yg aku cakap betul kan..engkau terpkasa buka balik demi menaikan rating laman engkau...

      Apa2 hal kau mesti ingat kekuatan laman engkau bkn sekadar tulisan provakasi tetapi juga kedatangan ramai pelawat nak komen semangkuk.

      Apa2 hal aku seru kpd rakan2 lama kita kembali ke laman KD dan meriahkan dgn jawapan2 diluar kotak pemikiran...Ingat di laman KD kena kuat mental jgn baru sebut lembu dah merajuk..

      Perjalanan kita sudah semakin dekat dan jgn lupa dosa dan pahala.

      Delete
    4. hello bro, minta maaf pasal rating...langsung tak masuk otak.

      Kalau nak komen, mesti luar dari kotak "dedak".

      Tiada masalah untuk berbeza pendapat.

      Delete
    5. 651 dan juga lain lain waktu ( pemakan dedak yang sama )..

      .. ini lah MACAI PENYAPU TETAP DAN BERPENCEN NAJIB PENYAMUN!!...
      .. kate najib 'power' tapi cukup risau dgn blog KD, bertambah gawat kalo TDM menulis artikel baru/ bagi statement pada press!!!...
      Macai Penyapu, ader rating takder rating ker, saper yg kesah dan peduli!!.. utk kami najib will be finished and umno is done history!!..
      Macai Penyapu, ngko sengsorang menulis berjela jela pun, takdernya org simpati pemimpin PENYAMUN yg ngko sayang sesangat tu!!
      Hujah ngko segala galanya tentang najib adalah fitnah, adalah lebij ngko borak dgn kucing sebelah umah ngko!!..huhuhuhuhuhu!!!

      Delete
  8. Orang akademik, terpelajar dan yang memikirkan nasib anak cucu tak akan tinggal dalam parti yang bergerak ke belakang.

    ReplyDelete
  9. Kepada KD ...delete je. Hujah yang mereng dan bengap dari geng2 makan dedak najib ni.. sibuk kat blog orang

    ReplyDelete