Saturday, February 6, 2016

KEDAH PENGELUAQ DEDAK NUMBER ONE

Status: Penyewa

Mokata nak habaq kat hampa, Kedah bukan sahaja pengeluaq padi terbesaq tapi tak lama lagi, dah koi koi jadi pengeluaq dan pengedaq tunggal dedak yang sedang demand dalam pasaran, toke dia dok putrajaya.

Mat Bechah telah mengujudkan peluang pekerjaan dan perusahaan sekam dedak yang sangat luas walau belum seminggu jadi Menteri Besaq pada Ketua Ketua UMNO Bahagian Kedah.

Menteri Besaq di hati rakyat Kedah masih Mukhriz.

14 comments:

  1. Biaq depa syok sendiri..kita tggu pru14. Dgn toke2 dia kita buang..

    ReplyDelete
  2. Bukan hampa nak doa yg baik2...
    Doa yg bughuk jugak la hampa dok ulang3...
    Manudia ka binatang hampa ni...
    Manusia ka iblis hampa ni....
    Hidup hampa penuh dgn busuk peghut...
    Mcm la Allah izonkan hampa boleh dok canang yg bukan2....
    MasyaAllah....Na'uzubillahhiminzalik..
    Bawak3 la bertaubat sebelum malaikat maut menjemput nyawa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. toke pun berbelit2..nak simpan lg?

      Delete
    2. sapa yg dok doa tu? yg hang dok syg sgt pasai apa? boleh tumpang cari makan sama kot? aku tanya ja..bukan nak tuduh. tak sabaq tggu pru14..nak juga jd MB. Yg toke tu kalau dah byk skandal..turun jalah..

      Delete
  3. tak kelapaq aku kat pemakan dedak

    ReplyDelete
  4. Islam menuntut Kita bersangka baik 100%.... bukanya bersangka buruk 100%.... Ini yang berlaku dalam Malaysia... bersangka buruk menjadi tunjang. beb jangan kan 100% beb... 50/50 pun boleh bawa bencana... Kluangman ni pun tak lama lagilah tu.... ni ah manusia perosak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bawa kereta 180 km/h di selekoh, dok sangka baik lagi?

      kalau yang naik jawatan secara rampasan, taktik kotor, munafik - mereka ni jadi pemimpin, nak bersangka baik kot mana?

      kluangman ni pun tak lama lagilah tu - tu sangka baik yang hang anjurkan???

      beb... cermin diri sendiri dulu .

      Penyewa

      Delete
    2. Hoi anon 6.30 ,
      Pandai la hang bersangka baik kepala toya hampa ,hang tengok blogger makan dedaq najib tulis apa ,macam Myknu ,unspinner yang paling teruk RPK fitnah dan menjatuh maruh orang dulu myknu padai mengata dekat geng geng reformasi reka fitnah dekat Tn M la ni kuasa allah swt terbalik pula myknu pula jadi tukang fitnah dekat Tun M ,bila kena batang hidung sendiri mula nak guna agama bila ada masa depa nak mengata kat orang lupa habis masa itu syaitan pun depa kata baik macam RPK.....pooorah tuiii.

      Delete
    3. Rpk tu hantu raya, tuan dia dah msk sg buluh, nak cari tuan baru la.

      Delete
  5. Dedak is bran. It is usually used for feeding chicken, ducts and pigs.

    Petikan footnote blog Kadirjasin....

    ReplyDelete
  6. Salam. Kerana bersangka baiklah yg menyebabkan 1MDB berhutang 42 BILION. Kerana bersangka baik jugalah rakyat dipaksa tong tong byr gst utk tlg kerajaan yg hampir muflis.

    ReplyDelete
  7. Salam. Kerana bersangka baiklah yg menyebabkan 1MDB berhutang 42 BILION. Kerana bersangka baik jugalah rakyat dipaksa tong tong byr gst utk tlg kerajaan yg hampir muflis.

    ReplyDelete
  8. Tak ku kelapaq kat depa.. pru 14 mai kita pakat ajaq. Pemakan dedak ni

    ReplyDelete
  9. Ooii.. Melayu luluk liam liam aaa.. Kita buka kedai aaa.. Lu mau beli lu beli lu tak mau beli lu balik aaa... Buat sendili aaa.. Tengok penang punya melayu aaa... Panlai ooo... Kita suluh pindah lia pindah, kita suluh balik kampong lia balik ooo... Cakap banyak aaa
    . Wa kasi wang lia liam ooo... Hahaha...

    ReplyDelete