Friday, February 12, 2016

Apakah Najib tidak langsung merasa bersalah?

Ketidakstabilan ekonomi dan politik negara, adakah Najib 100% difitnah atau sebenarnya ada juga kebenaran di antara ratusan dakwaan yang dibuat ke atasnya.

AG juga dilihat seolah bersekongkol dan "merapu" dalam tidak membawa kes Najib ke mahkamah untuk di adili.

PM wajar diberi kesempatan membersihkan dirinya melalui undang undang !!!

Jika benar PRSM tidak mencadangkan apa apa pertuduhan, kenapa tidak didedahkan dolumen siasatan (?)

Tidak mungkin nama PM dan AG boleh bersih begitu sahaja dan dilupakan rakyat jika tidak ada tindakan susulan yang lebih kredibiliti.

Suruhanjaya Diraja atau Pilihanraya Umum yang dipercepatkan dalam masa terdekat boleh diambilkira untuk membuktikan rakyat masih sokong kerajaan sekarang yang diterajui Najib.

55 comments:

  1. Apa benda yg tak stabil?

    Ekonomi nak baca stabil kena la baca laporan ekonomi bkn geng Tun M.Kalau geng Tun M 42B malaysia bankrap.Bertahun2 tabur fitnah.

    Kalau jumpa rakyat yg jenis lembu masih ada termakan fitnah yg ditabur geng2 Tun M antranya KD la. Cuba jumpa rakyat dalam 10 orang masih yg kita jumpa satu orang ada kata Najib bankrapkan negara 42B.

    Fitnah 2.6B pun sama.Masih ada lagi mengatakan duit itu 1MDB dan najib sapu. Bkn duit derma. Fitnah siapa?

    Fitnah yg ditabur oleh Tun M akan tersemat dalam pemikiran rakyat yg jenis lembu.

    Masalah geng Tun M mengaku pandai sistem negara tetapi sebalik bodoh memanjang. Ramai masih bodoh tentang sistem pilihanraya.Geng Tun M bg mereka menolong rakyat adalah dgn berpolitik fitnah setiap minggu.Malah kalau ikut geng Tun M setiap hari perlu adakan satu pilihanraya kecil.

    Fitnah yg masih tidak bertaubat dikalangan Tun M adalah 42B..2.6B..asset 1MDB besi buruk...Malaysia bankrap..Nilai matawang jatuh krn 1MDB...1MDB syarikat Najib bkn kerajaan..1MDB nak cekau projek mega negara..1MDB rosakkan politik negara..WSJ dan media barat perlu taat..dan sebagainya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah najib difitnah 100% kau tak jawab?
      AG mwrapu kau tak jawab?
      Kenapa Najib tak gunakah mahkamah membersihkan dirinya, kau tak jawab?
      Suruhanjaya Diraja kau tak jawab?
      Pilihanraya kau tak jawab?

      Lain kali makan dedak, kunyah, jangan telan terus...tupasal bengap, tak jawab saolan.

      Delete
    2. geng tun m macam aku kata akan sentiasa menjawab dgn akal yg dikatakan cerdik.

      .Bila ditanya siapa AG maka dikatakan itu najib,
      Jika ditanya apa itu polis akan dijawab itu Najib.
      Jika ditanya apa itu PAC akan dijawab itu Najib.
      Jika ditanya apa itu mahkamah akan dijawab itu Najib.

      Masalah Geng Tun M mereka suka melantik AG,SPRM,Ketua Polis dikalangan blogger Tun M..Payah lah.

      Delete
    3. Sebab ko mengklasifikasikan pkara tsebut sbgai fitnah..

      maka, ia berada la di dlm kategori fitnah ikut standard dan pemahaman ko..

      # Pelik...

      Delete
    4. najib menipu! dia sendiri mengaku.......kenapa masih ko nak slahkan org lain pulak??

      sebagai pemimpin, apalgi pemimpin Islam.....dah la menipu, terima derma pun masih lagi buat deekkk.....kalau pemimpin lain, kapir, ada isu sensitif mcm dah lama letak jawatan..

      sekarang, kalau ada duit dalam account, ntah dari mana....dah tak salah.....itu derma....

      najib bole, knp aku tak bole kan? org lain pun bole kan? dah tak ada lagi isu rasuah kan?

      Delete
    5. engkorang semua lembu kena tunduk kpd tuannya..

      Maaf kami percaya pada institusi negara antaranya AG,PDRM,Bank Negara dan SPRM. Kenyataan dari Blogger Tun M bg kami fitnah semua bersumber dari penipu. Ingat penipu ingat 42B lesap bankrapkan Malaysia.

      Delete
    6. Fitnah lagi..

      Berbalik kata fitnah..

      2.6b akhirnya mengaku ada masuk akaun atau x..???

      # engkau ni dh mcm lembu kena tunduk kpd tuannya..

      Delete
  2. 2.6b bukan dermalah bodo....tapi pelaboran.....melabor dlm perniagaan apa hanya pandir yg tau...macai buat2 tahu sebenar nya mereka pun tak tahu..?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. duit pelaburan masuk dalam akaun peribadi najib la...betul la mamat arab gila..

      P/s masalah geng Tun bingai bodoh dan bahlol bab politik dunia..Depa ingat demokrasi rahmat dari USA kpd rakyat Malaysia.

      Delete
    2. Diri ko sendiri yang bingai bodoh dan bahlol nye tuee..

      Delete
  3. Kepada geng KD..

    Sebagai sebuah negara yg undang2nya gunakan sistem BARAT anda boleh la tabur fitnah seluas2nya..Teruskan fitnah dan menjadi makanan seharian..Teruskan berpolitik longkang sepanjang masa.

    Seperti anda kataka rakyat suka bebenor dengar cerita 1MDB 42B bankrap dan 2.6B najib sapu..Teruskan cerita2 fitnah kelak didepan Allah mendapat syurga,

    Ingat ya..semua cerita yg anda katakan dah disahkan oleh WSJ kitab suci geng Tun M.

    p/s tunggu dalam 1-2 minngu ini media barat akan membantu Tun M menyerang Najib..Ingat semua bersiap sedia bila media yahudi bangkit kita bangkit sama2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbalik kata fitnah.. fitnah.. fitnah..

      # senang.. katakan sahaja ia fitnah dan mengharapkan org lain terima dan senyap

      Delete
    2. kalau fitnah, minta najib saman..
      polis geng dia
      ag geng dia
      mahkamah geng dia
      pemakan dedak geng dia
      blogger bangang geng dia

      kenapa tak saman kalau fitnah?

      Delete
    3. Saman ja dalam kepala otak engkorang...Bg aku yg penting terajang bkn saman..Yg terbaru kena terajang Mukris...Kau faham tak ini?

      Delete
    4. 8.03 ko jgn jd bodoh sgt..

      3.36 perli org seangkatan dgn ko sebenarnya tue..

      Sebab dlm kepala otak korg jer yg asyik nk saman..

      Zaman tun dulu dia x suka kes saman menyaman nie..

      Zmn skrg.. zmn siapa tue eik yg suka saman menyaman tue yer..??

      Siap kata nk saman.. tgu selasa.. itu ini la.. alih2 smpai skrg pun x saman2.. hehehe..

      So ko paham x..??

      Delete
  4. jilat kuat sangat sampai termakan tahi..

    ReplyDelete
  5. Salam Kenapa alasan berubah ubah. Kata duit dah abis blanjs PRU alih alih serah semula kat pak arab .siapa boohong siapa fitnah.

    ReplyDelete
  6. Aku nak belajar bebohong dr najib

    ReplyDelete
  7. Kesian tgk geng cai cai upahan jibby coba memberikn jawapan terbaik mereka...
    Depa sendiri pon x fhm
    Pusing2 sana sini...xde plak jawapan
    Sekadar salahkn org, salah. Tun m, salah itu ini...
    Depa sendiri x jwp apa yg terjadi
    Lg best...bg jawapan lain dr tuan punya badan!
    Cai ckp pelaburan pulak 2.6b tu....eh yg jawab derma bkn kami rakyat atau abah ko atau opah ko
    Tp tuan punya badan...
    Kesian...truskn mencuci dubur & najis najib sehingga bersih
    Gunakan mulut lidah kamu jilat2 habis2...
    Cukup bulan dpt payment kan?
    Korg pedulik apa psl negara ni pon...janji paymen
    Pastu harga brg naik korg pon kena...hahaha giler bodoh punya keje
    Oh ya..mkn babi itu haram.ltp mkn duit hasil fitnah tun m dll pon x haram ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat Tun M ingat 42B lesap Malaysia bankrap..

      Kepada teman2 seperjuangan Tun M mesti jadi lembu jgn dibantah.

      Delete
    2. ABUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU......................HAHAHA

      Delete
    3. Igt 2.6b..

      Maka ingat la putar belit pusing seluruh dunia..

      Mula2 menafikan.. pastu beri pelbagai alasan.. pastu mengaku ada masuk.. dikatakannya derma.. akhirnya kata dh dipulangkan balik 2.08b..

      Berbelit-belit citer nya..

      Hmm.... siapa pelakon putar belit seluruh dunia dlm cerita itu yer..??

      Delete
  8. Bila kawan dengan pas, semua fakta jadi fitnah. Fitnah pulak jadi fakta. Sekarang rasuah pas dengan jawatan. Tolong jawab fitnah tu dengan fakta. Bukan kata tak betul, fitnah, temberang, bohong, dan sebagainya. Buktikan itu fitnah dan buktikan itu fakta. Duit pelaburan, mana logik masuk akaun peribadi, duit src tak logik masuk akaun peribadi kerana duit syarikat bawah mof. So, jawab fitnah tu dengan fakta, bukannya tak betul, tak tepat, sumber tak sah.

    ReplyDelete
  9. FITNAH..ungkapan simpati untuk meraih sokongan setelah GAGAL kemukakan bukti bagi perkara berbangkit.
    ### AG membauat cadangan supaya hukuman penjara seumur hidup dan sepuloh sebatan bagi pembocor maklumat kerajaan
    #### azlina.. malaysia adalah negara yang tertinggi bagi kes pembocoran maklumat kerajaan.
    Sekiranya semuanya hanya sekadar fitnah, kenapa nak mempersoalkan tentang kebocoran maklumat.??? Apakah maklumat yang bocor itu "tidak betul" sehingga boleh menjadi fitnah.????
    Diri najib hanya akan kelihatan bersih sekiranya beliau berdiri dihadapan "cermin undang2".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi engkorang yg pertama kata2 Tun M adalah undang2.Maka bila dikatakan 42B lesap maka sebagai lembu kena taat pada Tuanya.

      Najib hanya bersalah bilamana ada bukti..Bgtahu kat Tun M jgn paksa rakyat jadi lembu rakyat nak bukti.

      Masalah kebocoran maklumat memang la salah ..Apa ke bingai2 lembu2 Tun M ini?

      Kalau tak faham undang2 diam ja..Yg penting minta Tun M bawa bukti 42B lesap...

      Delete
    2. ABUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...................Hahaha

      Delete
    3. Anda mengakui yang membocor maklumat itu salah. Bererti anda juga mengakui apa yang tertulis dalam maklumat yang bocor itu benar. Apakah kerajaan sengaja menulis sesuatu yang tak betul supaya ianya di bocorkan.??? Apakah kerajaan sengaja nak kenakan hukuman berat keatas pembocor maklumat yang tak betul.????

      Delete
    4. Baca undang2 bocor maklumat di negara china kena hukum tembak ada faham? apahal kau ini faham tak apa yg kita bincang? andaikata bapak engkau jadi PM melaksanakan undang2 ketat menjaga negara aku sokong ..faham tak ini?

      Delete
    5. Negara china mengamalkan undang2 kominis. Tak perlulah nak ikut. Ikut undang2 islam lagi baik

      Delete
  10. Bingai cakap org lain bingai, bingai sungguh.

    ReplyDelete
  11. Penjawat awam dah boleh terima wang derma. SPRM boleh sahkan.
    Kalau begini punya standard kita boleh panggil kepimpinan lebih sempadan.
    Peruntukkan undang-undang tidak terpakai selagi seorang itu berkuasa selaku ketua kerajaan!!!!
    kerana AG mendapati DSN tidak melakukan apa-apa kesalahan jenayah.Kes ditutup.
    Siapa sungkit dilabel melakukan jenayah fitnah, boleh ancam keselamatan negara.
    Seharusnya 'nothing to hide', mesti ada keberanian untuk berdepan dengan rakyat yang saban terpaku apabila di suruh percaya dan terima kenyataan AG. Hanya MB Johor akur keputusan AG!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bingai punya penyokong Tun M...

      Undang2 DERMA bellum buat lagi bongok psal tu la Najib nak kuatkuasakan.

      Delete
    2. Hoi cacai..
      Dlm PAU 2012 najib ckp xboleh terima dana politik masuk akaun peribadi.bkn org lain ckp najib sendr.
      Kemudian duit derma xmasuk pun dlm akaun umno.
      Menteri luar arab kata bukan derma..
      Hujah mana ko nk pakai cai?

      Delete
    3. raya tahun ni nanti banyak la duit masuk akaun, banyak hamper datang rumah.....ini semua derma....he he.......

      aku pun dah plan nak bukak akaun bank banyak2.......nanti banyak masuk....

      ag kata tak salah terima derma.......tak tau mungkin kalau yang puloh ringgit ni salah kot, kalau billion tu payah nak kira, jadi tak salah......

      tu la pembohong dibela, penipu dibela........tukang jilat nanti ada pulak yang jawab pitnah nanti ni.....he he he.......rasuah=derma=rasuah=tak salah.......

      -tak suka jilat tapi suka dijilat-

      Delete
  12. Tak payah dilayan bingai-bingai ni semua.
    Pada mereka semua salah T un M.
    Biarlah dia dengan lagu fitnahnya.
    Kita ABU kat dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan salah Tun M ke mengatakan 42B lesap?
      Malaysia bankrap?
      1MDB najib songlap duit?
      2.6B dari sumber 1MDB..

      Taubatlah jangan jadi lembu seumur hidup.Merdeka kan diri dari otak lembu

      Delete
    2. Apsal 1mdb hutang 42B sedangkan modal 1juta je?
      Apsal 1mdb kena jual aset negara?
      Apa benda 1mdb ni?

      Delete
    3. KaN aku dah kata lembu ternak KD masih bodoh isu 1MDB..itu aja sembangnya duit 1 juta jadi 42B .lepas tu buat fitnah duit itu jadi banyakpsal jual tanah .

      Asset tak boleh jual pasal expired date..tang asset ini kau belum termakan rumput fitnah..Lain kali nak jadi lembu KD pastikan betul2 ayatnya..

      Ingat tau asset 1MDB semua besi buruk jgn nak tunjuk memandai.Mesti jadi lembu gred A 100%

      Delete
    4. So hutang 1mdb bulan 42B?.kahkahkah
      Asset tak boleh jual pasal expired date?kahkahkah..
      Dh kena jual pun cai.. sibuk nk komen tp xtau fakta..
      apa kije 1mdb ni.kumpul hutang jual aset negara.
      negara dh ada khazanah.
      1mdb xpatut wujud lngsng

      Delete
  13. bekas pengerusi 1mdb telah mengaku duit 2.6 b itu dari 1mdb...so apa kata kau?
    sebab tu dia letak jawatan 2 kali,dia tak mau bersubahat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bgtahu kat dia nak jadi Tun M terus buat fitnah..Nak jadi rakyat bermaruah bkn lembu bg bukti ..itu aja..bab2 fitnah2 ni paling pakar Tun M la 42B lesap...Sampai sekrang geng2 Tun M nganga luas2 terpaksa terima dan taat cerita fitnah 42B lesap.

      Delete
  14. Cybertroper najib yang grid A dan B, semua sudah cabut. Yang tinggal sekarang grid C saja. Itu pun dah tak ramai.. berhujjah pun tak tentu arah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la tu. Bg nmpk ada sokongan. Bodoh pun bodoh la.
      ade x cacai najib yg guna nama selain anon?

      Delete
    2. Yg penting jgn jadi gred A daging segar lembu. itu yg penting.

      Geng2 pro Najib pertahankan undang2 negara.Kami pertahankan PAC,PDRM,SPRM,Bank Negara,SKMM,AG, dan lain2 institusi negara

      Delete
    3. Kahlahkah..
      Tok sah temberang la cacai.
      Ko pertahanakan agensi kerajaan dipergunakan utk menutup salah laku najib.
      Pandir kata penderma dh mati.lps tu tular cerita anak dia plk. ini level AG kita?
      Ini sampah
      Ini kebodohan yg diambil semata2 nk mlepaskan najib.
      Yg cerdik semua buang.

      Delete
    4. penberma dah mati ya..lerpas tu gelak rasa hebat Alahai ini salah satu lembu ternak KD..KD untung kau ramai rakyat lembu percaya2 bulat2 apa yg kau katakan..

      Nak baca isu 2.6b bacalah laporanya apahal la bongok sangat.

      Delete
    5. Laporan apa cai?
      Publish la laporan sprm ke ag tu ke public.
      Penderma dh mati ke blum?
      Derma ke pelaburan?
      Najib kata dh abes blanje. AG kata blanje sikit lain pulangkan.mane satu yg betul ni cai?

      Delete
  15. Hujah Hujah Pemakan Pemakan Dedak Penyamun:

    1. Fitnah
    2. Fitnah
    3. Fitnah
    4. Fitnah
    5. Fitnah
    Jawapan no 6 sampai ke no 999, ulang dr no1 hingga no5

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ulang sekali lagi agar engkorang bertaubat..

      1.42B adalah fitnah.
      2.Tabung haji tak mampu bayar dividen adalah fitnah
      3.2.6B duit 1MDB fitnah
      4.Najib pi UAE sambut tahun baru fitnah
      5.Asset 1MDB IPP expired date adalah fitnah
      6.1MDB tak mampu bayar hutang fitnah
      7.1MDB menjalankan pengubahan wang haram fitnah
      8.1mdb syarikat anak beranak Najib fitnah
      9.1mdb support fil anak tiri najib fitnah
      10.1MDB syarikat jual negara fitnah
      11.tun M bg projek IPP kat 1MDB fitnah yg betul bg kat kroni.

      Delete
    2. 2.6B billion dalam akaun najib lepas tu nk saman wsj tu fitnah jgk ke?

      Delete
    3. Anon3.22
      Kau telan lah perkataan fitnah kau tu untuk jadi penawar..
      Tapi majoriti rakyat malaysia percaya dan yakin 2.6b itu duit 1mdb yang disonglap oleh najib. Kepercayaan rakyat bukan sebab kata2 tun, tapi kerana majib ganggu pac yang sedang menyiasat, ganggu sprm ganggu pdrm dan pecat ag. Bohong dalam parlimen sebanyak 3x pada perkara yang sama, tiba2 duit ada dalam akaun peribadi 2.6b. Nak bagi tau duit tu dari mana pun berbelit2, sekejap itu, sekajap ini akhirnya derma.
      Orang yang waras fikirannya tak akan dapat terima kalau apa yang diperkatakan ini sebagai fitnah.

      Delete
    4. Anon3.22
      Kau telan lah perkataan fitnah kau tu untuk jadi penawar..
      Tapi majoriti rakyat malaysia percaya dan yakin 2.6b itu duit 1mdb yang disonglap oleh najib. Kepercayaan rakyat bukan sebab kata2 tun, tapi kerana majib ganggu pac yang sedang menyiasat, ganggu sprm ganggu pdrm dan pecat ag. Bohong dalam parlimen sebanyak 3x pada perkara yang sama, tiba2 duit ada dalam akaun peribadi 2.6b. Nak bagi tau duit tu dari mana pun berbelit2, sekejap itu, sekajap ini akhirnya derma.
      Orang yang waras fikirannya tak akan dapat terima kalau apa yang diperkatakan ini sebagai fitnah.

      Delete
    5. Joe la ni semua wakil rakyat pembangkang tak mahu jadikan isu 2.6b tau..depa pun dah tau ni semua angkarang fitnah Tun M dan geng2 KD.

      kau ingat semua rakyat lembu ya..nak jadi lembu dipersilakan.Ingat la sikit brader isu 2.6B yg tangani institusi negara dan kerajaan Saudi ada faham?

      Fitnah ditangani joe ,KD ,Tun Mand the gang..teruskan fitnah ..cuma jgn lupa ayat keramat "orang gila arab"

      KD apasal kau dah tak gunakan ayat orang gila Arab? dah insaf ke?

      Delete
    6. Jap. 2.6B billion dlm akaun najib tu fitnah ke fakta?
      Simple je soalan

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SEDIKIT KELEGAAN: LGE AKUI KEBERKESANAN PAS DALAM KERAJAAN

PERANAN PAS SANGAT DIHARGAI.... PAS PERLU TINGKATKAN PENGUASAAN KERUSI UNTUK MENANG DAN DOMINAN