Friday, March 25, 2016

22 TAHUN BELUM CUKUP BERJASA...



KEMASKINI: Tun Abdullah dilantik jadi Penasihat Petronas, bagai pinang di belah dua.
Tahniah !!!

Kemuncak jasanya (Tun Dr Mahathir) ialah usaha mengundurkan musuh negara, bangsa dan ugama..

Tidak ada sesiapa membenci Najib atas namanya Najib tetapi lebih kepada kegagalan seorang Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Presiden parti untuk membuktikan kebenaran dan ketelusan kepada rakyat.

Kebiasaannya penulis penulis dibawah tidak sebulu dengan Mahathir tetapi atas nama dan semangat Deklarasi Rakyat, mereka lupakan perbezaan pendapat.




30 comments:

  1. clear tamak kuasa.. turunkan Pak Lah .. now nak turunkan Najb.... yes dah 22 tahun so what... cukup2 lah ikut nafsu kroni2 ... retired for good ;-))

    ReplyDelete
  2. dahlah KD... perjuangan kamu sia2lah bro...... game ak tamat dah.... 27hb.krit...krit....krit....krit...... perjuangan org pencen yang terpedaya dengan Manusia tamak Dan sombong di swelling beliau.. berehatlah Tun... berehatlah.... kami tak kacau Tun.... InshaAllah Tun boleh kekal habiskan sisa hidup dengan aman..... kami akan aga baik tanah bertuah Ini dengan acuan kami.... yang tidak berkeluk2 seperti acuan Tun.... namun hasilnya akan tetap hebat Insha Allah.

    ReplyDelete
  3. Sokongan ke atas Najib sekadar dari lengkongannya sendiri...golongan munafik dan hipokrik, mereka yang takut hilang jawatan...

    Perjuangan mereka ialah perut sendiri.
    ....

    Adalah sukar untuk menyatukan hati mereka mereka yang berbeza pendapat, berbeza ugama dan bangsa, berbeza kepentingan...tetapi jika mereka boleh bersatu hati kepada deklarasi yang diilhamkan Mahathir, sudah tentu satu keajaiban, sesuatu yang tidak mudah dibeli jika bukan kerana suci hati kepada negara.

    Deklarasi Kelantan masih disekitar puak UMNO kenegerian untuk memerangkap Najib yang terdesak.

    Hatta PAS pun tidak menyatakan sokongan kepadaa Najib, malah Tuan Ibrahim, Timbalan Presiden dengan lantang berpandangan bubar sahaja PAS jika mahu parti bekerjasama dengan UMNO !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah bahasa cantik KD..."golongan munafik dan hipokrik"

      Jgn terus mengelamun KD ..UMNO bkn setakat Tun M dan engkau KD..UMNO ada 3 Juta ahli...kalau takat 2-3 orang menjerit2 marahkan najib apa nak buat?

      Sabar KD UMNO akan sambut birthday tak lama lagi ..kita sama2 doakan terus kuat dan kukuh.

      p/s..maksud akar umnbi bkn Tun M..Mukris..TSMY dan KD..harap maklum.

      Delete
    2. Umno jg bkn sekadar najis dan mnyelamatkan najis.
      Sambut harijadi dgn mngadakan pemilihan.
      Biar 3 juta ahli tentukan.
      Bkn najis,penjilat dan cacai

      Delete
    3. Dalam begitu panjang ayat ko kd, aku nk ungkit sebaris ayat ko..."golongan munafik dan hipokrit". Sebagai penulis dan blogger yg berpengalaman dan ada otak, ko telah menjatuhkan hukum munafik kpd org yg tidak sealiran dgn ko dlm isu najib vs mahathir. Ko tau implikasi ayat ko tu kd? Kalau mereka bukan munafik di sisi Allah, bukankah ko yg jatuh munafik? Boleh marah, tak puas hati dan geram tapi jgn mudah memunafikkan orang lain. Seolah ayat terdesak sebab game mahathir & de gang menuju over. Terimalah hakikat tak semua yg mahathir buat akan berjaya. Jambatan bengkok adalah contoh dan tugu kegagalan mahathir. So, mahathir is not perfect. Akhir2 ini mahathir fail big time.

      Delete
    4. Berapa ramai menyatakan sokongan terhadap deklarasi mamak kerala tu... Tak sampai 1/600 dari rakyat malaysia pun.

      Patutnya kalau dah melibatkan pembangang, sekurang-kurangnya 1 dari 2 orang kat malaysia ni dah tuunkan sokongan mereka terhadap petisyen mamak dan dedakman diorang tu.

      Tak hairan la bil deklarasi gagal, mamak kerala tu ambil tindakan mahkamah pula. Tapi bukannya boleh menang pun... Siapalah yang menasihati bahagian undang-undang untuk mamak kerala tu ye... Bodoh sesangat

      Delete
    5. Tanda2 munafik:
      Di beri amanah dia khianat
      Berkata dusta
      Berjanji dia ingkari

      Delete
  4. Demokrasi adalah ciptaan manusia...selagi manusia itu engkar dengan ciptaan ALLAH yang dah tetapkan Sistem Politik Islam dengan PM nya dulu Nabi Muhammad SAW selagi itu lah sistem ciptaan manusia ni tetap akan bercelaru.Korang beragama Islam tapi tetap nak ikut sistem KAFIR...pening aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sistem demokrasi memang dari kafir...kalau tak nak pening belajar aqidah 4 mazhab...lihat bagaimana imam ahmad dipenjara takda la plak dia nak jatuhkan kerajaan...baca tau aqidah 4 mazhab.

      Delete
    2. Aku bukan nak jatuhkan Kerajaan cuma nak berkongsi ilmu...itu aje..utk pengetahuan aku tak sokong Demokrasi apa lagi ISIS...kELAKAR bila ko citer pasal IMAM AHMAD...Nmpak sgt ko tak Sekolah Agama.

      Delete
    3. Demokrasi tu adalah hanya satu alat, bukannya agama. Kalau ada perasaan begitu (menganggapnya melebihi agama), cepat-cepat la kembali ke pangkal jalan

      Delete
  5. Apakah sebabnya mreka semua ni boleh bersatu???? ......Puncanya Najib.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. la ke situ plak engkau...kau ingat pembangkang bersatu la ya...Maaf ya KD tak berani gunakan ayat bododh cuma harap belajar terus siapa DAP..belajar tau ...fahamkan perjuangan DAP nanti tau la boleh bersatu tak poembangkang...

      Dan jgn lupa ya semenjak merdeka yg perintah Barisan Nasioanal ya..tahu tak BN itu apa? dia ditubuhkan bila? pembangkang p[lak pertubuhan dia apa plak ya?

      Delete
    2. Ko ni ? Bila plak aku kata pembangkang?????? Aku ahli UMNO..yg x pernah undi lain selain UMNO...tak perlu tanya apa tu BN......Tapi bila PM Najib Razak Rasuah dan memperbodhkan rakyat bawahan.. yg lain psal GST atau masalah ekonomi aku tak kisah.....aku tolak Najib bukan UMNO.....aku ada pendirian aku......SO jgn nak tunjukk pandai ...nak xplain siapa DAP atau siapa BN.....

      Delete
    3. Bila Moiden dan Mahathir bersengkongkol ngan DAP bagi aku itu FAIL. Bila Najib bermain golf dgn Obama yg menyokong Israel bagi aku itu jugak FAIL. Korang ni memang buta.Islam depan MATA pon tak nampak. Ngaku ngucap tapi tetap ikut cara kafir...hhmm.

      Delete
    4. Pada mulanya bersatu untuk jatuhkan najib, kemudian bersatu keluarkan peliwat dari penjara. Semuanya datang dalam satu pakej la... Hanya yang buta dan tuli je tak nampak semua tu

      Delete
  6. Assalamualaikum KD..

    Nak minta simpati ke?
    Yg berjasa UMNO tau..UMNO inikuat kerana sistem ketaatannya ada faham..Bila Tun M keluar automatik beliau kena faham beliau bkn lagi ahli UMNO.

    Maaf ya KD..cerita banyak tak payah kita tunggu pilihanraya sarawak..

    ooo sebelum lupa siapa sini yg agak ketinggalan keretapi tanah melayu brapa puluh juta tandatangan deklarasi rakyat nak jatuhkan pemimpin najib yg terzalim?

    Baca betul2 ya deklarasi rakyat bkn undi maya dinturtle..kalau ada yg buat bodoh tahu la camna aku gunakan ayat...

    ReplyDelete
  7. najib cuba membina empayarnya sendiri berasaskan cash is king. satu sistem pemerintahan paling bagus untuk mengekalkan kuasa sebagai maharaja. Apapun majoriti rakyat malaysia pelbagai agama dan kaum tidak merestui pentadbiran sedemikian kerana dikhuatiri akan memusnahkan sebuah bangsa dan negara yang berdaulat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cash is king... Zaman madey dulu tiada cash is king ke?? Kalau tiada, maksudnya madey zero kroni la kan?

      Habis tu YTL, Ananda, Berjaya group tu kroni siapa?? Kroni najib??

      Delete
    2. Kahkahkah..
      Cash is king tu ayat najis cai..
      Najis punya falsampah..
      Kahkahkah

      Delete
  8. Kesian Imam Mahadi yg nak perjuangkan Islam...rupa rupanya ramai orang Islam menganut Ugama Demokrasi tanpa mereka sedar...korang percaya ngan IMAM MAHADI jugak kan?

    ReplyDelete
  9. Melayu macai macai Najib ni tak cerdik cerdik rupa nya.

    Ini lah yang diktat akan " ada mata tapi buta"
    " ada telinga tapi pekak"
    "ada otak tapi mampus, tak boleh berfikir"

    Kalau begini cara orang Melayu berfikir dan bertindak, tak kemana lah bangsa Melayu dan bangsa ini akan terus layu dan tak berkembang berbanding dengan bangsa bangsa lain di dunia.

    INSAF INSAF INSAF lah wahai bangsa Melayu dan berhijrah lah pada kebenaran dan kemajuan.

    ReplyDelete
  10. Maaf ye, dalam Malaysia ini yang namanya Najib, ada ribuan..seorang pun kita tak benci.

    Yang kita pertahankan sekarang ialah kebenaran...yang kita nak undurkan yang tidak amanah. Itu sahaja.

    Ku Li atau Zahid atau Hishamuddin, lebih cantik kalau beri hak semula pada Muhyiddin untuk jadi PM, UMNO akan bersatu semula. Salahkah permintaan yang sedikit itu. Tak minta pun Mahathir atau Mukhriz jadi PM. Kecoh tu kenapa?

    ReplyDelete
  11. Maaf ye, dalam Malaysia ini yang namanya Najib, ada ribuan..seorang pun kita tak benci.

    Yang kita pertahankan sekarang ialah kebenaran...yang kita nak undurkan yang tidak amanah. Itu sahaja.

    Ku Li atau Zahid atau Hishamuddin, lebih cantik kalau beri hak semula pada Muhyiddin untuk jadi PM, UMNO akan bersatu semula. Salahkah permintaan yang sedikit itu. Tak minta pun Mahathir atau Mukhriz jadi PM. Kecoh tu kenapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju bro.......Yg nak disingkirkan pemimpin yg tak amanah....Rasuah.....SRC terang2 masuk akaun Najib....

      Lantik yg lain jd PM..KULI atau sesiapa shj yg BERSIH dari scandal Global......

      Biar Mahkamah yg tentukan samaada Najib bersalah atau Tak.....Jika x bersalah, Dia bleh ambil balik Jawatan PM tu.....Mudah jer nak selesaikan isu ni....tapi mgkin sbb ada sesuatu yg hendak disembunyikan......

      Delete
  12. Inilah ikon pejuang sejati.Akan berjuang hingga keakhir hayat selagi tanah air ini masih dijajah olih kuasa politik yang tidal munasabah dan janggal.

    ReplyDelete
  13. najib dah hilang integriti dan dignity. ramai lagi pemimpin di kalangan umno boleh jadi perdana menteri menggantikannya, najib bukannya perdana menteri yg terunggul sehingga ketiadaanya boleh menyebabkan negara hancur musnah. enough is enough, time is up.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...