Thursday, March 24, 2016

DEKLARASI ANTARA TAUKE DENGAN KULI

HIKMAH DISEBALIK PERISTIWA

Apabila Ku Li menanda tangani Deklarasi Kelantan jelas tergambar kepada kita ketandusan modal najib untuk menandingi kemaraan Deklarasi Rakyat Tun Dr Mahathir bak gelombang tsunami, menerjah hati nurani rakyat jelata di bumi Malaysia.

Ketakutan mendesak najib mencari Ku Li yang telah lama tersisih dari politik tanahair. Sebagai balasan tentunya kerajaan najib akan memberikan royalti 5% hasil perolehan petroleum yang dituntut oleh Kelantan sejak sekian lama. Sekiranya ini berlaku, Ku Li telah berjaya sebagai Pengerusi Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Minyak (GEGAR) dan Kelantan akan bergembira dengan royalti lebih RM1 bilion setahun mengikut Akta Petroleum 1974.

Tahniah kepada Ku Li dan orang Kelantan.  Akhirnya mendapat hak yang dituntut. Di sebalik apa yang berlaku, ada juga hikmahnya.

Zaman najib menjadi perdana menteri, berbagai perkara luar biasa berlaku. Dari kapal terbang MAS hilang ghaib, kemudian kapal terbang MAS hancur diletupkan, diikuti 'syarikat pelaburan kerajaan'  menghilangkan  berbilion wang awam, kemudian rakyat dikejutkan dengan wang berbilion yang termasuk dan hilang dalam akaun perdana menteri; hinggalah kepada campurtangan berleluasa yang mengakibatkan kecelaruan kuasa eksekutif dan kuasa perundangan berlaku dalam negara.

Kita doakan yang terbaik untuk negara kita!

NEGARA KITA TANGGUNGJAWAB KITA

#beranikeranabenar
#selamatkanmalaysia

PANEL PEMIKIR
GKCM Pusat

20 comments:

  1. Tak mustahil tindakan Kuli. Dari dulu bercita2 besar nak jadi PM. Sehingga sanggup utk split vote melayu dengan wujudkan S46. Tapi gagal. Anyway deklarasi kelantan bukan disokong oleh majority rakyat kelantan sebab UMNO adalah mewakili minority rakyat.

    Deklarasi Selamatkan Malaysia yg diterajui Tun lebih mulia dan patriotik kerana tiada keuntungan peribadi.

    ReplyDelete
  2. Deklarasi Kelantan shj itu pun Ahli parlimen & Adun2 BN shj............Cuba buat Deklrasi Rakyat Sokong Najib......Nak tgk berapa % yg sokong.....PRU 13 pun dah Undi 48% jer......Masa tu xda scandal 1mdb dan Rasuah...........

    ReplyDelete
  3. Jika pun kelantan mendapat hak royalti minyak, apa salahnya? Ku Li dah buat pilihan. Sokongan diberi pada Najib bukan geng mamak dan tauke cinabeng. Kerajaan kelantan kerajaan islam dan melayu. Dari bagi pada tauke cinabeng macam yg diminta oleh geng mamak....langkah Ku Li amat tepat.

    Buktikanlah pada pilihanraya jika benar deklaraai geng mamak begitu hebat. Masa yg ada kumpulkan lebih lagi. Kenapa nak tergesa gesa? Ke sebab deklarasi geng mamak tak ke mana? Kihkihiihkih....kenapa perlu nak huru harakan keadaan Malaysia? Adehhh....geng bloggers anjing keparat...asal dapat makan...dia lah tuan "ku"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesianlah ko ni keris, patotlah beroyan............hehehe.
      Rakyat kelantan dapat royalty minyak tapi banjir bertemu
      banjir, masih lagi duduk dalam kemah.
      Ke mana hilangnya duit derma banjir berjuta-juta dulu....???
      Aku takut, duit royalty pun akan hilang lenyap
      macam duit derma banjir.
      Rakyat Kleantan tetap duduk dalam kemah.
      Berpijaklah di bumi nyata.
      Selagi pemimpin bobrok, rakyatlah yang merana.

      Delete
    2. udah2 la mengampu tun madey tu...22 tahun die berkuasa ade ke bantu kelantan...berpijak la di bumi nyata..mase tun madey dh berlalu

      Delete
    3. Memang masa TDM dah berlalu... Tapi perjuangan untuk kesejeteraan malaysia sentiasa dihati TDM... Inilah namanya seorang perjuang tulin tiada batas waktu...ada faham...kalau sekadar perjuangan untuk diri sendiri.. Hampas namanya


      Delete
  4. To stay in power si Ah Jib gor will give anything to the supporters demand. Sarawak pun secara tak lansung di beri 'autonomy'. Orang dari semenanjung pun sekarang tak gerenti boleh masuk NEGARA Sarawak secara automatic. Orang Islam boleh masuk Kristin boleh di terima sekarang di sana.

    alfie

    ReplyDelete
  5. Pandai umno kelantan mengambil kesempatan dr kelemahan Najib...bodeklah dptlah dedak macam km serawak...puji melangit Najib tp nakan balasan

    ReplyDelete
  6. Semasa Dr. Mahathir dipecat dari UMNO tahun 1971 Tun Razak tubuh Pernas dengan modal dibenar RM50 juta dan modal berbayar RM12 juta. Pernas diberikan hak ekslusif untuk mengedar, mengendali dan membeli barangan dari China semasa lawatan Tun ke Beijing bernilai lebih RM400 juta. Selepas kematian arwah Raslan, Ku Li ambilalih Pengerusi Pernas. 

    Syarikat Pernas MNI diberi hak ekslusif kendali semua insuran kerajaan. Berdasar pada rangkaian runcit Boots di UK, Booker McDonnell di Africa dan Carribean, Pernas Edar ditubuh untuk bantu peruncit Bumiputera.

    Tahun 1971 juga Pernas Construction, Pernas Properties, Pernas Trading, Pernas Engineering, Pernas Securities ditubuhkan . Pernas Engineering jslin kerjasama dgn Nippon Electric, Arnold Otto Meyer Hamburg, Munck International Norway, Gliksten Export UK. Pernas Securities pula jalin kerjasama dgn Far Eastern Hotel Dev (Hilton), Goodyear Tyre, Sime Darby, Hickson Chemical, Cadbury Confectionary, Electrolux.

    1978 Pernas Mining ditubuh untuk ambil alih semua kepentingan London Tin (MMC). Pernas juga kuasai PNSL. Pendek kata diawal 70-an harta Pernas bernilai berbilion ringgit yang menyumbang kepada sebahagian dari 15% ekuiti Bumiputera di segenap bidang dari peruncitan, pengedaran, insuran, perkapalan,hotel, harta tanah... satu keajaiban yg tak dapat disangkal. Soalnya siapa yang rompak seluruh harta Pernas, yang bunuh Pernas Edar, Pernas Trading? 

    Ke mana hilang nya berpuluh bilion harta Pernas?

    Mari kita lihat pula sejauh mana keberkesanan pimpinan dalam melaksanakan agenda bumiputera berdasarkan fakta yg baru saya perolehi dari EPU JPM -

    Peratus pemilikan ekuiti Bumiputera mengikut tahun SEJAK DEB DI LANCARKAN adalah seperti berikut:-

    1970-2.4%(pelancaran DEB)
    1983-18.7%(awal Tun M)
    2002-18.7%(akhir Tun M)
    2004-18.9%(awal Pak Lah)
    2010-23.1%(awal DSN)
    2011-23.5% . 
    Data 2014 sedang dikemaskini oleh EPU/SSM .

    Menarik statistik ini..SUKAR DI PERCAYAI TAPI ITULAH REALITINYA..22 Tahun di tampuk kuasa dgn segala projek mewah dan mega...tetapi pemilikan EQUITY BUMIPUTERA dibawah DEB/DPN di zamannya meningkat 0%!!!

    Legasi yang ditinggalkan ialah beberapa SUPER RICH/MAHA KAYA BUKAN BUMIPUTERA YG MENGUASAI TELCO,IPP,PERJUDIAN,HARTA TANAH DLL TANPA PERLU DI 
    SEBUT SIAPA MEREKA...siapa yg menghancurkan ekonomi dan hak Rakyat? - Dari FB Rafi Awang Kechik

    FAKTA.

    Pentaksub Mahathir kata dialah yang memajukan orang orang Melayu, dialah yang membela nasib Bumiputera TETAPI bila aku bertanya KENAPA DEB GAGAL pada zamannya?

    Jawapan yang diperolehi :

    1. Mahathir berani menyelar Yahudi
    2. Mahathir bina KLCC, KLIA, SIC bla bla bla
    3. Mahathir buat Proton (yang dah 30 tahun tak pernah untung)

    Maka aku ulangi soalan : 
    KENAPA DEB GAGAL dizamannya? 
    Jawapan recycle yang diberi iaitu 1,2,3 dan kentut Mahathir wangi (ni saja aku tambah)

    MASIH TAK NAMPAK LAGI KENAPA DAP AMAT BENCIKAN NAJIB?
    MASIH TAK NAMPAK LAGI KENAPA CINA BEGITU SAYANG PADA MAHATHIR?

    Sudah lupakah kita siapakah yang menguasai senarai terbaru 50 Individu terkaya Malaysia?

    INILAH AGAKNYA TANDA PUTERA........WKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manede DAP benci najis..
      Undi cina merosot teruk pru zaman najis smp keluar ayat tsunami cina. Xkn mangkok dh lupa? Ke bodoh bangang..
      Lepas tu jho low cina DAP cintakan najis. Naik kapal mewah sama2 lg tu. Smp kes 1MDB meletop pun jho low masih bebas kesana sini belanje duit najis bg.. manede DAP benci najis..
      Kahkahkah

      Delete
    2. naper ni keris berayon...sawan ke gila babi.

      cerita lama ku li, mahathir, musa hitam, tun razak, husien on atau siapa sahaja sudah tidak penting...kalau nereka salah, lu pergi lah saman.

      ini cerita sekarang, tidak amanah sekarang, sekarang kita undurkan..tak perlu tinggu 10 tahun lepasvtu nak ungkit kesahnya.

      Delete
    3. Reply kat atas ni pun bodoh nak mampus. Mcm budak Othaman.

      Delete
    4. Budak....?? Mungkin saya lebih tua dari kedua orang tua kamu yg tidak diketahui asal usulnya, pembelajarannya & asuhannya.

      Othaman Bin Hj Ahmad Arbaiee Bin Kiyai Haji Fadzli Bin Haji Shafiee.

      Delete
  7. Yang pelik tentang perangai penyokong Najib ni: mereka suka mengutuk Cina untuk menyemarakkan kebencian orang Melayu. DAP sering dijadikan momok. Lim Guan Eng katanya menyalahguna 6 juta ringgit. Tauke Cina katanya suka menipu Melayu. Etc etc.

    Tapi bila part Jho Low mereka diam. Jho Low tu Melayu ke? Guan Eng beli banglo 6 juta, Jho Low dan proksi beli apartmen di NY berapa puluh milion? Dolar. Bukan ringgit.

    Apa cerita, hud hud?

    ReplyDelete
  8. cina yang sokong Najib - ikhlas lagi mulia
    cina yang sokong Tun - busuk dan jahat

    Sebab otak dah tercemar dedak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina Jho Low yang sokong Najib pi parti dengan Paris Hilton sambil tuang bertong-tong champagne kristal tu ikhlas lagi mulia ye. Bagus la tu. Bodoh nak mampus elok sangat la sokong Najib.

      Delete
  9. Tentang DEB tu..dah amik kira kesan krisis watawang 1998 dulu..kalau tak salah..pencapaian DEB dah agak tinggi sebelum..tetapi terjejas disebabkan krisis matawang 1998..,,zaman najib ni naik ker

    ReplyDelete
  10. ayat sedap hati... sokong mainan politik tamak kuasa TDM utk kroninya.. yg sokong ni semua kena tipu daya TDM.. sampai ajal TDM semua ni akan terkubur bersama ;-))

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...