Monday, August 15, 2011

Dengan 10 sen..Malaysia huruhara

Taiwan bina peluru berpandu berkelajuan supersonik


15/08/2011 2:56am

TAIPEI 15 Ogos - Taiwan sedang membina peluru berpandu berkelajuan supersonik versi baru untuk memusnahkan kapal pengangkut pesawat, ekoran China mencetuskan kebimbangan mengenai pertikaian....................

Berbanding dengan Taiwan, ketenteraan Thailand, Indonesia dan Singapura sebagai negara jiran terdekat Malaysia atau hatta Negara2 Afrika sekalipun tidak perlu berbelanja besar untuk melengkapkan ketenteraan masing2 jika mempunyai niat untuk mengancam Malaysia atau mempunyai perasaan bimbang kepada ancaman Malaysia dari segi ketenteraan.

Untuk menjadikan politik dan ekonomi Malaysia lumpuh, huru hara dan mudah ditawan, tidak sebutir bom pun perlu digugurkan, tidak sebiji jet pejuang pun perlu diterbangkan dan tidak seorang askar pun perlu menyusup masuk.

Memadailah sekadar seposen doposen  untuk menggerakkan golongan dan pihak tertentu di Malaysia dengan saban hari membangkitkan isu2 sensitif ugama dan kaum.

Lambat laun akan berlakulah bantahan, perhimpunan, perarakan dan akhirnya rusuhan rakyat untuk menggulingkan kerajaan sekarang yang semakin lemah dan rapuh.


Itulah realiti Malaysia hari ini. Malaysia pun ada NATO - No Action Talk Only.

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...