Google+ Followers

Sunday, July 9, 2017

SETAKAT MANA MAHATHIR BERANI MENJAWAB SAOLAN MAUT.. ANON ADA BERI CADANGAN


57 comments:

  1. Tak payah pasai Najib masih belum dibicarakan jadi sah Najib masih tak bersalah kan, tu pun tak tau undang2 ke? Jadi aku tetap undi bn/umno he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatak pasat belun kasi bicara , apa macam mau kasi bicara maa aa, sendili pikir lor rr.

      Delete
    2. Apa nak hairannya kalau Najib tidak dibawa ke perbicaraan walaupun ditangkap basah.

      Sebelum anon di atas nak komen Nabi saw telah pun ceritakan keadaan ini akan berlaku. Dah sampai pun zamannya.

      Dari Anas Ra, Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wassalam bersabda : "Akan terjadi di suatu zaman atas umatku di mana para penguasa mereka seperti Singa, dan menteri-menterinya seperti Serigala, dan Hakim (para penegak Hukumnya) seperti Anjing, serta rakyatnya seperti Domba/Kambing. Bagaimana mereka para domba [para rakyat] boleh hidup diantara kerumunan para Singa, Serigala dan Anjing?" (HR. Ad-Dzahabi)
      Tahrij Hadits:
      Hadits di atas derajadnya Shahih, diriwayatkan Adz-Dzahabi dari sahabat Anas bin Malik (antara lain ada dalam kitab Nashoihul Ibad - Ibnu Hajar Al-Atsqolany).

      Delete
    3. Jon doe penungang agama

      Delete
    4. Anon takut berhadapan dengan kenyataan. Betul seperti di dalam AlQuran sebahagian manusia memang membenci kebenaran.

      Benci atau tidak kebenaran itu tetap akan turun apabila sampai tempohnya.

      Cuma pendedak saja yang menyangka-nyangka kebenaran itu takkan tiba.

      Delete
    5. Hadis nabi saw sesuai Sgt zmn matdey..Kuku besi.xsebulu di ISA.berhimpun xblh.lwn kena pect.media dikonkong.M Nasir cuma ckp sapa matdey kena gam.zmn Najib bebas smpai Korg Naik tocang

      Delete
    6. Kaedah yg salah di dalam membuat pentafsiran.

      Kalau hadith merujuk zaman Tun M maka Tun M akan tumbang seperti nangka busuk tetapi sejarah menunjukkan Tun M turun dengan terhormat.

      Najib?

      Sebab itu saya sangat yakin Najib dan konco-konconya akan tumbang disebabkan Najib telah menepati ciri-ciri yang disebut di dalam hadith di atas.

      Hanya pendedak yang tidak mahu percaya dan bencikan kebenaran.

      Delete
    7. Kaedah yg salah di dalam membuat pentafsiran.

      Kalau hadith merujuk zaman Tun M maka Tun M akan tumbang seperti nangka busuk tetapi sejarah menunjukkan Tun M turun dengan terhormat.

      Najib?

      Sebab itu saya sangat yakin Najib dan konco-konconya akan tumbang disebabkan Najib telah menepati ciri-ciri yang disebut di dalam hadith di atas.

      Hanya pendedak yang tidak mahu percaya dan bencikan kebenaran.

      Delete
    8. 10.55 setuju bro kena btg hidung sendiri.kikiki

      Delete
    9. Teringat DOA arwah UST fadzil nor pasal umur panjang mahathir.

      Delete
    10. Turun dgn terhormat atau dh tahu kalau tak turun umno klh besar..kikiki

      Delete
    11. Hطari ini apabila mereka diberi peringatan bahawa perbuatan membela pemimpin yg zalim lagi menipu Nabi tak mengaku umat, mereka bergelak ketawa dan menyangka ia satu gurauan.

      Apabila sampai masanya dan pemimpin mereka dan konco-konconya tumbang dengan kebenaran maka pada masa itu penyesalan sudah terlambat.

      Sungguh mereka akan menyesal..

      Delete
    12. Ciri2 penungang agama.riak mendahului tuhan dgn berkata yakin Najib akan tumbang. bertaubat la

      Delete
    13. Riak mendahului Tuhan?

      Sungguh ini kata-kata orang jahil yang apabila ia diberi peringatan berdasarkan sumber AlQuran dan Alhadith ia tidak mampu menjawab maka diktakannya riak mendahului Tuhan.

      AlQuran dan alhadith apabila dibaca bersama-sama akan jelaslah bahawa apabila kebenaran datang kebathilan akan lenyap.

      Ciri2 kebathilan juga telah diterangkan hanya saja ia menyombong diri menolak kebenaran itu.

      Ia jahil dan tidak mengetahui bahawa para Rasul dihantar ke bumi juga untuk memberikan peringatan.

      Lihatlah apa yang berlaku kepada orang-orang yang menyombong diri menolak seruan para Rasul itu.

      Apabila ia diberi peringatan ia sedang melakukan sesuatu yang ditegah Nabi ia menyombong.

      Bertaubatlah sdr sblm terlambat.

      Delete
    14. Amboi3 br 7 Kali pergi usrah dh pandai tepis fatwa.baru ngajar Arab dlm masjid dh jd riak..kikiki

      Delete
    15. Teruskanlah berkikiki selama sdr masih diberi tempoh.

      Tapi ingatlah bahawa di dalam apa-apa permainan pun tempoh bermain tetap akan tamat.

      Delete
    16. Dah tahu si kafir pengkhianat jo lo tu dah menyebabkan najip 'kena fitnah' sedemikian rupa...tapi apasal pencacai2 najip termasuklah najip sekali tak berkutik walau sikit pun untuk bertindak tangkap si kafir itu? Pencacai2 siap bela pulak tu.

      Kenapa?

      Sebab pengkhianat mestilah cover pengkhianat. Pembela agama bangsa negara konon. Haaak Tuiiih!!!

      Kah kah kah

      Delete
  2. Sbb kao bangang nak mampus. Darah dungu mengalir satu badan.....955pm. Seronok jadi lembu...kan?.
    Dasar haram jadah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1001 mentaliti macai pembgkg..maki hamun dh Biasa kurg didikn Masa kecik..Yelah zmn matdey Dulu sekolh ssh..mak bpk rmai Miskin..Yg kaya raya kroni ank bernk matdey

      Delete
    2. ada yang jeles rupanya bila anak melayu jadi kaya,tringat dialog citer SBL 'amacam lu punya bangsa mahu maju'

      Delete
  3. Satu stadium je..Ko jgn bongkak cai matdey.Ko igt Najib xde penyokong.lahanat la ko sial

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang najib ada penyokong tp takda telor... Bangang

      Delete
    2. Kumpullah satu stadium penyokong Najib. Tun M leh pi sorang ja untuk bertanya dan ditanya. No hal, bukan sembang macam pahlawan tapi hakikatnya hanya bahlawan.

      Nothing to hide konon..

      Delete
    3. Yela Korg kn angp matdey wali..Ya ampun..Sesat dlm terang

      Delete
    4. 10.27..Kita org bkn xde telur..tp sbg real man xlyn isu sampah xmembina lngsg.

      Delete
    5. Nak tau siapa yang dah sesat jom rujuk hadith berikut tentang orang-orang yang membela pemimpin yang sah-sah menipu.

      (Dan mereka akan berkata pemimpin itu belum disahkan mahkamah Malaysia bahawa dia seorang penipu sedangkan situasi ini sudah pun disebut di dalam hadith.

      Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda : "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh". (Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim)

      Delete
    6. Cukuplah cri mkn dgn menungang agama

      Delete
    7. Mentaliti pendedak.

      Ia mencari makan dengan cara menipu di alam siber tetapi apabila dijawab dan ia tak mampu jawab balas maka ia akan menuduh orang lain mencari makan di alam cyber dan menunggang agama.

      Berhentilah cari makan dengan cara membela pemimpi yang berbohong. Nabi tak mengaku umat.

      Wala'yazubillah.

      Delete
    8. Mana penyokong2 najip?

      Mana? Yang lahanat, pengecut belaka tu ke?

      Dlm blog2 pro najip? Komen2 serta hujah lawan langsung tak berani nak publish...pengecut!

      Sokong dan bela pengkhianat yang kaki maksiat...lahanat!

      Kah kah kah

      Delete
  4. Kesimpulan dan kajian lps Pru 14 umno msh gah sbg pemerintah.matdey plk nyayuk main taik sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno gah? Gila ke...

      Delete
    2. Setakat ini je lah pendedak mampu komen.

      Delete
  5. Ini blog propaganda dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa PM tak nk tunjuk transaksi akaun dan dari mana ke mana duit tu masuk. Kan lebih mudah nk buktikan kpd rakyat. Persoalan dan transaksi dari DOJ patut di lawan dgn bukti dan transaksi juga. Baru betul caranya. Ckp2 yg tak ada bukti ni susah nk yakin kan rakyat mcm kami ni... Patut panggil Jho Low dan Riza, adakan soal jawab lintas langsung yg open kpd public utk lihat dan dengar...

      Delete
    2. 2 kapir dh serah balik brg vuri pd rakyat makaysis..1 Nelayu Minang Korbu Islang Istri MO1 dah serah?

      Delete
  6. Apa2 pun bn/umno tetap pilihan ku he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahek low mmg sedap apabiladi hidang bersama koncin lobai brahmin. Tahniah 1151.

      Delete
    2. Pengkhianat memangla akan sentiasa sokong pengkhianat...

      Kah kah kah

      Delete
  7. Majoriti anak muda hari ini pemikiran mereka tidak mendalam. Mereka mudah mengambil kesimpulan dan tindakan.
    Misal kata mereka mempercayai pemimpin negara korup setelah dihasut pembangkang, maka mereka fikir pemimpin atau parti tersebut perlu dijatuhkan. Sesempit itulah pemikiran dan kesimpulan mereka tanpa melihat kepada masalah keseluruhan.
    Apabila pemerintah menzalimi mereka, apa yang ada dalam fikiran mereka adalah menjatuhkan kerajaan tersebut. Mereka akan memetik ayat al-Quran dan hadith-hadith nabi perihal pemimpin zalim. Apa yang mereka petik adalah benar. Mereka yang tidak bersetuju dengan mereka akan dilabel melawan ayat-ayat suci. Itulah logik dan kesimpulan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dipetik Dr blog mymassa blogspot..fantasi dan realiti

      Delete
    2. 2 kapir harbi dh serah blk barang curi kita.
      1 Mekayu Islam harby isteri MO1 dh serah blk lom,?

      Delete
  8. Janganlah bangga sangat jadi Melayu kalau jenis penyamun memalukan bangsa dan ugama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betut-betut ,itu Bulayu punya kepala manyak kacau ,mesti mau tukak maa aa .

      Delete
  9. next post harap kd boleh keluarkan pandangan kenapa dap kena buat cec semula. lagi baik kalau kd cuba salahkan ros, kononnya ros ikut arahan tpm supaya dap diharamkan...hahahaha
    lagi galak korang kenakan najib lagi sakit korang kena. korang kena fikir bahawa najib ni nampak slow tapi bila dia melibas, kiri kanan akan kena tempeleng...
    aku? aku suka perhati je, korang kenakan najib, aku senyum. korang kena libas dgn najibpun aku senyum jugak...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharap KD dpt mencari satu sebab sahaja knp najib tak patut diturunkan...

      Delete
    2. Sekarang ini tak perlu undur pun, tempoh dah tamat.
      Sekarang bukan sahaja Najib, umno keseluruhan perlu ditewaskan sebagai satu bentuk pengajaran kepada semua bahawa kuasa rakyat perlu dihormati

      Delete
    3. libas?! wow... ekor celah kankang mcm mana libas tu?
      1.17, sambil senyum2ko tu ko kulom butir tahek low tak?

      Delete
  10. Kluangman 3:01 AM, tidak ada masaalah dikembalikan kepada kuasa dan suara rakyat bagi menentukan siapa yg patut mentadbir negara tapi perlu lah melalui proses undang-undang dan perlembagaan.
    Jangan gunapakai undang undang hutan.

    ReplyDelete
  11. Yang gunapakai undang undang hutan sudah tentu yang berkuasa, kerajaan.
    Pembangkang sudah lama setia menunggu pilihanraya tetapi yang terkia-kial untuk istiharkan tentulah yang berkuasa, kerajaan.

    ReplyDelete
  12. Betul tu Kluangman 4:12 AM.... tapi bukan kah bersabar tu sebahagian daripada iman dan penggal sekarang akan berakhir Julai 2018. Jadi tunggu lah.
    Rasanya kerajaan tak pernah gunapakai undang-undang hutan tapi pembangkang terlalu gelojoh, tak sabar sabar dan menghutankan undang-undang negara. Bila ada keputusan mahkamah yg memihak kpd pembangkang, kemain lagi dikatakan keputusan yg adil. Bila keputusan tidak memihak kpd pembangkang, habis semua di kutuk kutuk nya.

    ReplyDelete
  13. Yang mengelak diri dari ke mahkamah, siapa?
    Undang² apa yang dia pakai?

    Yang memecat AG, siapa?
    Undang² apa yang dia pakai?

    Yang janji tunggu laporan audit, siapa?
    Bila laporan siap, di o. S. A kan, siapa?
    Undang² apa yang dia pakai?

    Banyak lagi...

    ReplyDelete
  14. AG tak dipecat tapi di tukar ke bahagian lain je KD.Tapi yang pernah pecat ketua hakim negara negara tu siapa ye?.Dia pakai undang2 apa pulak?.Sejarah tak pernah terpadam.Kalau tak percaya tanya Zaid Ibrahim dia yang tukang bayar ganti rugi itu hari....banyak lagi kalau setakat hujah sebelah pehak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. AG tukar bahagian lain????, sorry info awak oudated..buang masa layan, ingatkan ada ilmu, rupanya tin kosong..

      Ketua hakim negara dipecat oleh tribunal, bukan diiring dng m16 keluar office?

      Delete
  15. SESIAPA YANG NAK BERHUJAH, TOLONG ADA ILMU, JANGAN TIN. KOSONG.. MEMALUKAN KAUM
    TERIMA KASIH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6.49.kita xperlu lyn puak2 bebal pakatn ni.buang masa n tenaga.isu sm putar ke sdh.baik Kita bc Komen dorg smbl mkn kuaci buat taik GG lg berharga dr Komen n ulasn smph puak2 ni

      Delete
  16. kalau alu jadi macai confirn aku hentak dahi aku kat tembok sambil ikut dialog arwah aziz sattar.'Eee malunya aku'.

    ReplyDelete