Friday, July 13, 2018

MASIH ADA ORG MELAYU ISLAM MENCACI PM MELAYU ISLAM?















Jangan ulas jika belum dengar vedio keempat empatnya hingga habis. 
Pengulas yang baik datangnya dari pendengar yang baik... 
Tetapi ramai yang gagal,  tidak sabar dan tidak berdisiplin untuk mendengar kerana emosi dan ego. 

13 comments:

  1. Yg caci maki tu yg bodooo...tak puashati kerana kalah perang..

    ReplyDelete
  2. Yg sebut sebut liberal tu entah2 tak paham pon apekebenda liberal..ikut orang sebut...ingat gay aje..

    ReplyDelete
  3. Kapal dah nak.karam lagi kuat meroyan...putar sana putar sini..

    ReplyDelete
  4. MAZA Kutuk Syed Saddiq Bela Pondan
    Jul 13, 2018

    SELEPAS dikutuk banyak pihak kerana mengambil gay sebagai pegawai khas kementerian, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman sekali lagi dibidas kerana tegar pertahan peniaga Nasi Lemak Pondan.

    Menteri Belia dan Sukan itu sebelum ini dilaporkan tular membuat satu kenyataan gempar apabila teguh membela nasib peniaga makanan dalam kalangan pengamal LGBT itu menerusi rakaman dalam akaun sosial Twitter beliau.

    Justeru beliau meminta masyarakat khasnya umat Islam tidak diskriminasi golongan berbeza ini kerana mereka perlu mengusahakan sesuatu untuk jana pendapatan dengan beri dalih mereka juga manusia biasa ciptaan Tuhan.

    Pandangan pelik itu diselar Mufti Perlis, Prof. Madya Datuk Dr. Mohd Asri Zainul Abidin apabila menempelak golongan sengaja promosi dan sokong produk jualan yang menggunakan ‘jantina rekaan tidak diiktiraf agama’.

    Menurut tokoh agama yang mesra disapa sebagai MAZA itu, sesiapa melakukan perbuatan sedemikan secara tidak langsung bermaksud telah bantu dosa kemungkaran kelompok terbabit yang sepatutnya insaf kepada jantina fitrah.

    “Apa-apa produk promosi unsur sanggahi fitrah, hendak ditolak masyarakat waras. Sesiapa bantu promosi jenama apa sahaja produk ‘jantina rekaan’ menyanggahi fitrah insan rasional, sesungguhnya dia telah bantu kemungkaran.”

    Kata Mohd. Asri: “Fitrah manusia waras cuma iktiraf dua jenis jantina. Jika ada khunsa, itu dianggap kes terpencil yang diiktiraf dengan syaratnya. Demikianlah pendirian Islam sebagai agama selaras fitrah manusia yang normal.

    “Adapun jantina rekaan atau yang diada-adakan, atas apa nama sekalipun; pondan, mak nyah, darai, pengkid, ataupun apa sahaja, kesemuanya ini ditolak oleh insan yang waras. Ini kerana ia ditolak fitrah manusiawi sejahtera.

    “Demikian ia ditolak oleh agama yang berdiri teguh atas fitrah insani waras . Namun jika ada yang kekeliruan jantina, maka hendaklah ia merujuk kepada pakar bidang berkaitan bukan kepada ‘kecelaruan diri’ sendiri.”

    Justeru, mengulas dengan lebih lanjut, Mohd. Asri menyeru agar umat Islam boikot semua jenis perkhidmatan dan barangan yang secara jelas sengaja mempromosikan jantina diiktiraf oleh ajaran agama dan fitrah manusia waras.

    “Maka katakan tidak kepada karya seni, filem, produk makanan, barangan dan apa sahaja yang mempromosikan jantina yang tidak diiktiraf itu,” ujar kenyataan beliau lagi yang dipetik oleh pelbagai portal blog tempatan.

    Rata-rata netizen ujar Mohd. Asri, bukan bantah usaha mereka yang khunsa menjana pendapatan tetapi bantahan adalah kerana mereka mempromosikan budaya LGBT yang telah jelas haram dalam Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus tu, kritikannya terbuka, tepat dan ada sasaran..

      Bukan tiba² caci maki PM Melayu Islam..

      Hilang akal

      Delete
    2. Ape bukti pegawai khas saddiq yg letak jawatan gay?...

      Delete
    3. Jadi manusia pondan patut dibiarkan merompak...sape boleh buktikan pondan jual nasi lemak amalkan LGBT?....adekah pondan mesti LGBT?...

      Delete
    4. Agamawan perlu main kan peranan insafkan pondan jantina rekaaan....tapi jangan pukul rata pondan rekaan jantina dan khunsa pon pengamal lgbt..

      Delete
    5. Bila sebut pondan bermaksud lelaki berkarakter dan berpakaian wanita....lelaki berpakain wanita adalah haram...ugamawan dan pendakwah perlu kaunseling mereka seblm kenakan tindakan undang2...

      Delete
    6. Apasal tetiba bapuk ni melenting?

      Agaknya Bapuk Bodo Tomato ni salah sorang geng penjual nasi lemak tu...

      Ki kik kik...

      Delete
    7. Aku pon tak setuju cara saddiq..mcm ketua ngo..lantik pegaewai khas orang yg ade kaitan dgn pertubuhan lgbt hingga timbul konroversi...

      Delete
  5. Kita setuju apa yg di perkata kan oleh ustad
    Yg di fikir bukan 100 hari atau urus tadbir kita faham apa yg tersurat dalam manifesto PH semuanya baik dan apa yg baik semua di tuntut oleh islam jika tidak di maklum kan oleh ustaz Daniel pun kit Fikir semua org Islam faham,
    yg di kuatiri dan amat di kuatiri ialah agenda sesuatu parti
    Kerana jika kita leka kita hari hari memperkatakan manesfesto ,100 hari, AG islam Hakim negara bukan islam, Najib kena tangkap duit 1MDB akaunt kena beku. Ustaz ustaz berselisih faham mengenai Islam dan mcm mcm lagi sehingga kita terus leka dan terus leka macam Toyol kutip kacang hijau

    Dalam masa yg sama kuatir hak kita terutama tanah kita dan tanah list kita yg patut jadi bak kita hilang dalam senyap, hak hak kita yg ada dalam perlembagaan kita di rogol dan di curi,,
    Buakn kita jadi perlampau kau atau agama tapi tak salh jika kita mempertahankan hak kita yg terang terang hak kita dan kita sama sekali tidak pernah meminta minta hak kaum lain seperti mana kaum lain tidak henti henti meminta hak kita

    Umno rosak kerana kebanyakan org umno yg tamak mendapat tekanan dari kaum lain agar hak kaum lain di bahagikan kepada mereka,,
    bayang kan UMNO menjual kuasa
    Dan sekarang sebahagian kuasa ada pd org yg memberi tekanan kpd umno,,
    Fikir secara rasional dan renung kan


    Cuba bisik bisik pd MB MB atau KM negeri atau pengarah PTG negeri ada apa2 yg berlaku atau permohonan yg mana dalam diam telah lulus atau hayatnya di sambung,,,,

    Kembalikan martabat sekolah kebangsaan dan sekolah agama,, susah sangat ke sedang kan dalam perlembagaan ada tertulis

    Susah sangat ke menjaga hak tanah bumiputra koata bumi dan tanah list yg hampir tamat tempuh,, susah ke? Kalau susah lepas kan jawatan atau letak jawatan lebih bermarwah,,
    Susah sebab takut kaum lain lebih ramai menjadi YG dari kaum kita?

    ReplyDelete