Monday, August 15, 2011

Alang2 mengambilalih PAS, alih sekali UMNO...

‘‘Perkasa dengan rasminya mulai hari ini akan mengambil alih tugas Pas dalam membela dan mempertahankan agama Islam. Ini kerana Pas sekarang bukan lagi sebuah parti yang berteraskan Islam. Ia sanggup menghalalkan apa sahaja demi undi.
“Walaupun Perkasa bukan sebuah parti tetapi kami memutuskan untuk mengambil tanggungjawab tersebut kerana dewasa ini kesucian agama Islam sedang diancam dari pelbagai sudut oleh musuh-musuh agama,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.
...........

PAS dah kena borong dek DAP, UMNO ada Najib tetapi pun dah susut nilainya, kalau nak dijual, dilelong dah boleh kira timbang 'kati'. 

PERKASA wajar secara moralnya mengambilalih peranan PAS dan UMNO untuk memimpin, memperjuang dan mempertahankan  umat Melayu dan Islam yang sedang digasak bertubu tubi.

Hampir tepat untuk dikatakan PAS jadi boneka dan kuda DAP - tapi masih dihargai dan diperlukan oleh Pakatan Pembangkang.

Hampir tepat untuk dikatakan UMNO tidak menjadi boneka dan kuda kepada MCA, MIC dan Gerakan - tetapi menjadi tuan yang makin ikut telunjuk kepada komponen BN yang lain?

Kalau BN kalah PRU13 nanti:


MIC boleh bertukar menjadi  kekasih gelap Pakatan - satu sen pun tak rugi.
MCA ada DAP untuk mewakili kaum cina di Pakatan - lebih kuat
Gerakan ada PKR untuk bergerak di Pakatan - cari makan
UMNO ada PAS untuk jadi pak lawak di Pakatan - sekadar standard pegang Menteri Hal Ehwal Khawarij (Husam) dan Kebajikan (Mat Sabu)

Inilah mat arip (UMNO) dan badigol (PAS) yang perlu diselamatkan oleh PERKASA, itupun kalau-kalau masih perkasa.











1 comment:

  1. Selagi mana Melayu, semuanya serupa
    dan sama sahaja tingkah laku dalam memperdajai bangsa sendiri.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...