Monday, August 15, 2011

Gerakan sabotaj UMNO bermula di PP


Tsu Koon kalah dalam pilihanraya dan Gerakan parti yang dipimpinnya juga tewas teruk hingga memberi kesan kepada BN - hilang penguasaan di PP.


Tetapi masih berdegil dan bercita cita untuk menjadi KM semula?


Bagaimana dengan janji Najib, calon yang berpotensi menang sahaja akan dipilih, apakah pengecualian kepada apek yang jadi Presiden kepada asoh asoh ini ???

Dia ingat PP bapak dia punya untuk diwarisi. Perangai2 macam ni memang petanda awal PP tak akan berjaya ditawan semula kerana sikap busuk hati dan berkepentingan peribadi seperti ini. 

Juga ini perangai Gerakan untuk sabotaj UMNO dari menuntut kerusi KM jika BN menang kelak di PP.  Gerakan dan sekaligus MCA memang tidak berpotensi untuk menang banyak kerusi di PP kecuali UMNO yang mampu mengekalkan semua kerusinya. 

Jika ini berlaku sudah pasti orng melayu akan bangkit untuk mendapatkan kerusi KM kepada UMNO. Daripada ini terjadi adalah lebih baik PP dan KM dikekalkan kepada DAP demi kepentingan kaum Cina?

Sokongan MCA dan Gerakan kepada DAP secara senyap bukan sesuatu yang asing lagi?

Sejurus selepas kalah PRU12, Pemimpin Gerakan salahkan UMNO dengan menuduh pemimpin UMNO bongkak dan sombong sehingga pengundi cina lari dari mengundi mereka sedangkan hakikatnya mereka sendiri yang lalai untuk dan tiada kualiti kepimpinan. 


Apa jasa Koh di PP untuk dibanggakan?
 http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/08/koh-tsu-koon-terus-dibelasah-lidah.html

Gerakan sudah semakin tidak relevan dalam dunia politik Malaysia.  Nasib yang sama akan menimpa PKR dan PPP di kalangan pengundi Melayu.


1 comment:

  1. Sikap kdurang ajar peminpin kaum cina dan india di BN akan dijawab dalam kertas undi PRU13 kelak. Mereka akan ditolak.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...