Wednesday, October 9, 2013

Kalau Kj tak lulus 29 saolan...

  1. Sejuh mana Kj sayangkan UMNO?
  2. Desas desus sultan dan istana pahang dilaporkan telah igunakan secara langsung atau tidak langsung menganjurkan majlis politik untuk membeti sokongan kepada hisham? apa pandangan kj? apakah ada kemungkinan najib terlibat?
  3. Sejauh mana kesanggupan Kj mempertahankan Melayu?Sejauh mana Kj boleh meresapi perjuangan Islam? dan di mana 'stand' nya ketika isu Kalimah Allah diperkatakan?
  4. Sejauh mana Kj memainkan peranan atau boleh memainkan peranan untuk membawa PAS, sekurang-kurangnya Pemuda PAS untuk duduk semeja seperti dia sangat membela dan selari dengan Pemuda MCA dan MIC?
  5. Dalam sejarah Kj memegang Ketua Pemuda, setakat mana atau peristiwa mana yang dia lakukan hingga cukup menggerunkan pembangkang?
  6. Selain sumbangan terbesar KJ berlari dan segerakan penyerahan passpot kepada Anwar sebaik sahaja dilepaskan dari penjara, apa jasa Kj yang sama besar dengan itu?
  7. Apakah Kj seorang pendendam? Terus mendendami mantan PM?
  8. Setakat mana kesetiaan Kj terhadap Najib?
  9. Setakat mana kesetiaan dan penghormatan Kj terhadap Muhyiddin?
  10. Kenapa Kj tidak lepaskan jawatan Ketua Pemuda untuk terus bertanding Naib Presiden sedangkan peluangnya lebih cerah berbanding Mukhriz yang ditewaskannya semasa perebutan Ketua Pemuda?
  11. Apa yang Kj akan lakukan jika dia tewas sebagai Ketua Pemuda? Menjadi seorang guru atau pensyarah?
  12. Adakah Kj sedar dia adalah liabiliti kepada UMNO dan mempunyai ramai penyokong yang tidak berminat kepadanya?
  13. Apakah Kj tidak merasa ada dosa yang dilakukannya ke atas parti, bangsa Melayu dan negara, sediakah dia memohon maaf?
  14. Apa pandangan Kj terhadap era pemerintahan bapa mertuanya? Islam Hadhari?
  15. Benarkah tuduhan terhadapnya berhubung 'tingkat 4' di era paklah - setakat mana dia membersihkan dirinya terhadap tuduhan itu atau sekadar mendiamkan diri tanda setuju?
  16. Apakah Kj 100% bersih dari gejala politik wang kali ini?
  17. Apakah dia tidak pernah salahgunakan kedudukannya sebagai Menteri untuk berpeluang berjumpa sebanyak mungkin perwakilan untuk meeraih undi?
  18. Adakah Kj mengetahui ada politik wang dan salahguna kuasa di peringkat pertandingan Naib Presiden tetapi lebih rela mendiamkannya?
  19. Setakat mana kempen dan perjuangan Kj menghapuskan politik wang? Macam tak pernah dengar langsung disebut oleh Kj sepanjang tempoh dia sebagai Ketua Pemuda? Tidak berani sentuh atau segan nak sentuh topik itu? Atau memang dah tak ada politik wang dalam UMNO?
  20. Setakat mana peranan Kj untuk cuba membawa masuk Anwar kembali ke dalam UMNO di era paklah dan kini di era Najib?
  21. Kenapa Kj tidak mengambil tindakan yang lebih gentleman dan berani untuk bersama PKR kerana ramai yang beranggapan ianya lebih selari dengan selera perjuangan KJ?
  22. Apakah Kj merasakan peluangnya untuk menjadi PM lebih carah di UMNO berbanding jika bersama Anwar di PKR walaupun perjuangannya mirip ke situ?
  23. Apakha reaksi Kj atau tidakkah dia merasa marah untuk orang lain mempersoalkan kesetiaanya kepada UMNO?
  24. Apa pandangan Kj terhadap Mukhriz yang enggan mengutamakan layanan ke atas orang cina di Kedah sebaliknya lebih memberi keutamaan ke atas penyokong yang mengundi UMNO dan BN?
  25. PCA dan ISA? Apa suara Pemuda?
  26. Apakah Kj setuju Utusan Malaysia dan Mahathir turut memainkan peranan penting menarik dan mengekalkan sokongan orang Melayu kepada UMNO sekarang dan selamanya dan bukannya atas kekuatan Najib semata-mata? apakah perkembangan ini sihat? 
  27. Apakah jika tewas, Kj akan beranggapan bahawa UMNO sedang menuju kehancuran? 
  28. Kj yang bertaraf Menteri adalah satu-satunya Menteri dan pemimpin politik yang digelar "biadap" oleh seorang pemimpin sukan. Bukankah itu menunjukkan tahap kematangan dan keintelektualan Kj begitu dipandang rendah yang sewajarnya menjadi pembimbing, penasihat dan bukannya penghukum? Bukankah itu juga merosakan kredibilitinya sebagai Ketua Pemuda UMNO?
  29. Mungkin ada yang nak tambah lagi saolan yg diluar kotak... ..  .......

No comments:

Post a Comment

CASH IS KING VS KING COBRA

Smart Politician terpaksalah kita akui walaupun dia juga banyak kelemahan dan kekurangan... Anggap dia siffu dan ayah... Kena dengar nasihat...