Saturday, October 12, 2013

tiada perubahan-umno terus pekak

undi besar dan sokongan kuat kpd pengekalan ketua pemuda dan ketua wanita memberi pengukuhan kuasa dan sokongan kpd Najib - mereka pula akan kempen besar-besaran dan habis-habisan untuk hisham. semuanya berjalan lancar spt yg dirancang.

hasilnya berapa tambahan sokongan dari org melayu yg kelak diterjemahkan kpd undi yg umno dapat kesan dari pengekalan itu?

orang melayu juga akan memerhati dan menanti pemilihan yg akan dibuat pada muktamar pas sedikit masa lagi - mungkin di sana ada lebih cahaya sekurang-kurangnya secara solid perjuangan PAS ke arah Islam dan kemungkinan besar mereka akan keluar dari pakatan pembangkang.
apapun pas dilihat lebih vokal ketika tidak bersetuju dlm sesuatu perkara berbanding dng umno yang tidak berani 'angkat suara' dengan mca atau mic.

seperti yg dijanjikan, jika umno ego dan sombong untuk berubah, kita walaupun dengan satu dua kuasa undi akan mengubah mereka di pru14 kelak.

lebih baik sokong pas yg jadi barua DAP dalam beberapa perkara dari terus menjadi penyokong pemimpin umno yg mengkhianati perjuangan bangsa dan ugama atas ketuanan harta dan kuasa.

bolehkah umno nafikan bahawa pertandingan sekarang bersih dari politik wang secara terbuka dan begitu mudah dan bebas sehingga sebati menjadi budaya dlm umno?

9 comments:

  1. UMNO akan di hukum oleh orang melayu di PRU14.BN menang PRU13 disebabkan sokongan orang melayu yang tinggi kerana tidak mahu negara ini jatuh ke tangan orang cina.Mereka tiada pilihan lain dari UMNO supaya UMNO boleh berubah.
    Tapi dengan kemenangan melayu liberal UMNO akan di tolak oleh orang melayu.

    ReplyDelete
  2. Mca liberal ditolak oleh org Cina - mereka pilih DAP rasis.
    Sampai masanya umno bangsawan, liberal dan feudal ditolak melayu - pilihan kpd PAS yg lebih Islamik

    ReplyDelete
  3. Kalau mukhriz juga kalah aku haramkan undiku kpd umno Dan aku pengaruhi sebanyak mungkin org lain untuk menolak umno

    ReplyDelete
  4. UNDI Zahid, Hisham dan Isa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib nak buang zahid......percaya tak?

      Delete
    2. Teori yg boleh diterima kerana kepentingan cina dan India perlu diberi keutamaan jika mereka gula-gulakan najib dng undi di pru14.

      Zahid pun mendedahkan ada mic dan mca akan merayu menteri pada masa lalu untuk melepaskan penjenayah tetapi kini dia tak layan. Dan kena ingat tindakan zahid merendahkan reputasi hisham

      Delete
  5. Begitu juga dgn saya,kalau Mukhriz kalah dan Pas keluar pakatan,maka 8 undi dari saya dan anak-anak akan kePas.Walaupun ahli Umno saya dan suami tidak sedikitpun menyesal akan memenangkan Pas pru14 nanti.

    ReplyDelete
  6. PRU14 lama lg sedara/i...mcm2 boleh berlaku

    bg aku la kalau tak mahu undi UMNO maka undilah PAS....itupun KALAU PAS keluar pembangkang sbb kalau undi PAS, alamatnya sama je mcm beri undi pd biaDAPigs

    bg aku adlh lebih baik TAK YAH MENGUNDI atau BUAT UNDI ROSAK tulis besar2 kat kertas undi PENYOKONG UMNO BOIKOT UMNO!!!!!.....biar terbeliak mata pengira kertas undi.....hahahaha

    mana tau dlm masa 4thn lebih ni ada parti baru muncul yg bawa suara Islam/Melayu tanpa segan silu.....kita biarkan UMNO jd parti Ah Jib Gor n KJ

    ermmm berkenaan PAS hanya jd KALDAI biaDAPigs dlm isu2 tertentu yg tu aku agak skeptikal....kalau perjuangan MUTLAK selama ni utk HUDUD PENUBUHAN NEGARA ISLAM sanggup PAS tongsampahkan, apa lg perjuangan2 lain?.....perjuangan utk bangsa Melayu adlh ASSOBIYAH bg PAS n hukumnya HARAM

    scr konklusinya, PAS buat masa ni adlh LEBIH JIJIK dr UMNO walaupun UMNO tu dah cukup cukup JIJIK bg aku.....kita tunggu apa jd dlm masa 4thn lbh ni, dah nak dkt PRU14 barulah signifikan nak buat keputusan, ye tak?....:)

    ReplyDelete
  7. Siapalah terduga tak siapa sangka
    Alahai cempedak nak jadi nangka
    Ramai nak tukar jadi penderhaka
    Tak nak sokong lagi umno puaka

    ReplyDelete