Saturday, October 19, 2013

PEDIH SUNGGUH AYAT ITU

Mukhriz kalah bergaya - kalah bermaruah - zamkata
Hisham menang parah - zamkata
Transformasi taik kucing - din turtle
Hisham menang sorak - kampung tergadai
Semua Bahagian UMNO Pahang ikut telunjuk - fakta
Bahagian UMNO Johor sedondon - fakta
umno menang, melayu kalah - sakmongkol
Najib menjayakan pilihannya dengan membunuh transformasinya sendiri - pedih sungguh ayat tu.

JIKA NAK BACA AYAT PUJI PUJIAN YANG LEMAK MANIS BERMADU - MUNGKIN DI BLOG LAIN.
Kalau ada pun, mungkin yang ini:
Beres, transformasi UMNO dan proses peremajaan parti - Helen Ang

Tetapi itulah Melayu dalam UMNO yang dipimpin oleh Najib sekarang - Janji Najib untuk menjadikan rasuah hanya satu sejarah masa lampau yg dilafazkan di sanfransisco berlaku sebaliknya, di depan matanya, di tangannya, di dalam partinya sendiri, di negaranya sendiri - dan ini baru satu permulaan.

Jangan buat tuduhan, mesti ada bukti kata si ku nan setiausaha gong - itu kalau kena batang hidung UMNO.
Tetapi tuduhan yang semborono sama lah juga pemimpin umno bebas lemparkan kepada pembangkang. Mana dia bukti anwar dalang pencerobohan sulu di lahad datu? Mana dia bukti pembangkang dapat dana luar? - haprak juga si ku nan ni.

Persepsi politik wang yang bebas dan terbuka dalam pemilihan umno bukan satu yg boleh disembunyikan - itu fakta.

Tugas membuktikan adalah tugas SPRM dan Jawatankuasa Pemilihan jika mereka telus dan amanah - boleh diyakini ke?
Tidak ada aduan - mungkin itu alasan skima terbaik mereka.

Yang tidak kurang penting sekarang ni ialah persaolan bagaimana 3 Naib Presiden yang dipilih semula, yang disokong oleh Ketua Wanita, Ketua Pemuda, Presiden dan Timbalan Presiden + Setiausaha Gong ( 7 Pemimpin Tertinggi UMNO yang paling berpengaruh dan berkuasa ) masih gagal menyekat kemaraan seekor nyamuk yang tidak direstui seperti mukhriz yg sekadar berbekalkan bayang bapanya masih mampu meraih undi popular melebihi hisham seorang menteri kanan yang dilengkapi segala kemudahan dan laluan untuk bertanding.

Adalah merbahaya mukhriz dibiarkan terus popular, popular kerana perjuangan Islamnya, popular kerana ketebalan melayunya, popular kerana keremajaannya, popular kerana bersih, popular kerana berani ubah, popular walaupun kalah, popular yang bermaruah.


4 comments:

  1. dah mulalah tunjuk perangai tu, kalau ada yang cerah sikit, mulalah nak menahan/menyekat/mencantas! akhirnya tinggallah singa yang tak bergigi......

    ReplyDelete
  2. Sesetengah-sesetengah tu.bukan main gembira kerana pilihannya masuk carta.....bangga sungguh.

    Kepada yang mengundi 'apa yang sudah tercatit' maka bolihlah bersenang hati.

    Apa yang bakal menyusul selepas ini...sehingga pru 14 nanti...buat tak tahulah......apa-apapun kerugian yang bakal menjelma nanti...telan sajalah.

    ReplyDelete
  3. Hari ini pemimpin mengajar akar umbi dan perwakilan bersikap pengkhianat ke atas perjuangan dengan upah dan ganjaran - Ini akan terbawa sehingga pru14 dan selamanya.

    ReplyDelete
  4. transformasi d bunuh oleh najib..malang bg UMNO..krn suara prwakilan akar umbi d sekat...bgaimana pmmpin sprt hishamudin d biarkn menang...?? sedangkan prestasi beliau sgt buruk d mata rkyat..? adakah krn beliau spupu kpd najib maka beliau wajib dslamatkn..?? sy prwakilan...arhn drpd kpmpinan atsn hisham prlu d kekalkan...tp ape hak org atsn utk mnyekat suare prwakilan...sy ttp akn mnyokong mukhriz wlaupon mukhriz kalah...adat br parti...yg punyai ms dpn cerah itu la yg prlu d bunuh dahulu...

    ReplyDelete