Thursday, October 10, 2013

Kj mendahului jauh ke depan...

Diberitakan Akhram calon Ketua Pemuda mendaapat sokongan dan restu Tun Mahathir. Adakah sokongan itu membantu, bukankah lebih baik Mahathir berkecuali. Adakah itu juga bermaksud Kj tidak mendaapat sokongan Mahathir.

Saya lebih suka nyatakan samada Akhram mendapat sokongan mahathir atau tidak sebenarnay tidak memberi kesan langsung untuk Kj mempertahankan jawatan. Malah semasa Kj bertembung dengan Mukhriz dulupun sudah tentu Mahathir backup 100000% tetapi Mukhriz tetap tewas juga. Kehebatan Kj tidak boleh dipertikaikan lagi.

Kalaulah Kj tidak mempertahankan jawatan Ketua Pemuda sebaliknya terus bertanding Naib Presiden pun, sudah tentu hari ini dia merupakan calon kedua popular selepas Zahed dan jika mereka berdua (kj-Zahed) bergabung sudah tentu Hisham dapat 'dicarry' dengan lebih mudah.

Apa yg ddiketahui setakat hari ini, Kj masih tenang dan yakin menang atas sokongan yang ditunjukkan seluruh negara tidak seperti Hisham yang terdesak hingga terpaksa menggunakan segala kemungkinan termasuk meminta sokongan Sultan Bola. sudah tentulah jika desas desus ini sampai ke telinga Hisham - sekali lagi dia akan nafikan dengan ungkapan 'tidak masuk akal'

Kj sebenarnya jauh ke depan dari segi peratus potensi menang dan jika terdesak pun, Kj boleh tonjolkan bapa mertuanya, mantan perdana menteri tersohor, paklah yg belum digunakannya lagi setakat ini untuk meraih undi.

Jika paklah declare sokong Kj -  Akhram pasti tak cukup tanah untuk berlari menyelamatkan diri.

........

Saya baharu menerima WhatApps ini http://brojinggo.blogspot.com/2013/10/pemilihanumno-khairy-bersedia-untuk.html dari rakan blogger lama saya. Apabila saya membuka blog Akhram, saya dapati ianya berkaitan dengan isu ini http://thoughtsintangents.blogspot.com/2013/09/pergerakkan-pemuda-lari-dari-halatuju.html.

Khairy Jamaluddin (KJ) membentangkan KPInya sepanjang beberapa tahun sebagai Ketua Pemuda UMNO dengan fokus kepada BN Youth Job Fair dan pelbagai aktiviti yang dibanggakannya. Satu perkara yang KJ perlu ingat, statistik PRU13 menunjukkan pengundi-pengundi Cina khususnya hampir 90% tidak mengundi UMNO dan BN. 
Perdana Menteri betul apabila bercakap tentang tsunami Cina. Ianya memang betul. Jika anda ke program di ILMU baru-baru ini, isu ini telah dijawab dengan sangat jelas. 
Saya sedar BN Youth Job Fair berjaya meramaikan orang, berjaya mengumpul anak muda, tetapi khususnya anak muda Cina, mereka tidak mengundi UMNO dan BN!

Mengapa tidak saja buat UMNO Youth Job Fair. Lihatlah keberanian Dato' Mukhriz Tun Dr. Mahathir sehingga mengganggu tidur Teresa Kok. Lihatlah pembentangan Pelan Ekonomi Bumiputera DS Najib, mengecutkan perut Lim Kit Siang dan mereka yang sewaktu dengannya.

Tahun depan, apa kata buat UMNO Youth Job Fair. Berikan kepada MCA melaksanakan BN Youth Job Fair!

Manakala Akhram membangkitkan isu-isu di bawah ini...
"Setelah menapak ke 10 negeri setakat ini dalam usaha memahami masalah Pemuda di peringkat Cawangan, suatu yang jelas terbukti adalah ramai di kalangan Pemuda, terutama sekali dari golongan lebih berpengalaman, merasa gelisah tentang halatuju kita. Ramai yang menimbulkan isu-isu perlaksanaan seperti terlihat pada projek BL1M, tetapi dalam keselesaan berteh-tarik, isu halatuju pasti timbul.


Ramai tidak memahami kenapa Pemuda pada peringkat pusat begitu membisu walaupun dalam isu yang membabitkan akidah ummah seperti tuntutan penggunaan Kalimah Allah oleh pendakwah agama lain! Bukankah tugas Pemuda untuk mempertahankan hak umat Islam di negara kita ini selain dari memajukan Agenda Melayu kehadapan? Kalau bukan, apakah halatuju yang ingin dibawa oleh kepimpinan Pemuda yang sedia-ada?


Inilah sebabnya kebanyakan perwakilan Pemuda yang sempat bertemu-bual agak sedia untuk menerima wadah Hidup Melayu! Tiada yang salah tentang wadah tersebut. Ia sesuai walau pada zaman ini kerana ia wadah perjuangan parti UMNO, yakni Persatuan Kebangsaan MELAYU Bersatu. 

Perwakilan Pemuda gembira ada yang saya ingin menumpukan diri serta Pemuda ke arah perjuangan Agenda Melayu, bukan seronok beraktiviti sahaja dengan rakan-kongsi Barisan Nasional."
Nota: saya mendapat khabar KJ memberi perhatian tentang cadangan saya ini http://www.al-azharrisiddiq.com/2013/09/debat-akhramsyah-sanusi-vs-khairy.html. Anda semua bersetuju kah?

2 comments:

  1. benar..pejam mata je KJ boleh menang..sbb tu la kami pnyokong kj xrisau langsung sbb kj dh terbukti berkaliber sejak menang percuma masa jawatan naib ketua pemuda..kj mmg dilahirkan sbg pemimpin bertaraf dunia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai..riak semacam penyokong KJ!!! SAMPAI PEJAM MATA BOLEH MENANG....kita hanya merancang, tuhan yang menentukan. Ambil pengajaran dari cerita kanak-kanak arnab dengan kura-kura....

      Delete