Wednesday, October 30, 2013

muhyiddin perlekehkan pendirian mukhriz kerana umno terdesak

muhyiddin membuat keputusan mencurahkan jutaan ringgit kepada sekoah cina di dun sg limau sekadar 'bersandarkan harapan' dan memancing undi sedangkan sudah terbukti sebelum ini, cina di situ menangkan pas.

tindakan muhyiddin tunjuk kuasa dng pengumuman di atas amat bertentangan dng pendirian tegas mukhriz yg mengutamakan pengundi yg menyokong umno dan rata2nya adalah melayu.

walaupun mungkin sudah ada kompromi di antara mereka, nyata mukhriz juga bukanlah seorang pemimpin yg boleh dipegang pada janji dan iltizamnya dan pengumuman muhyiddin adalah kemuncak gambaran umno cukup terdesak sdg kan saban hari KONONNYA sokongan ke atas pas merosot teruk.

petanda umno akan tewas lagi dimalukan..

2 comments:

  1. Very minority pengundi ...cina boleh bagi RM2 juta...gile apa??

    BN dah kemaruk... atau nak pekena Mukhriz mcm PAU.

    Walaupon aku di org UMNO, aku minta pengundi melayu di Sg Limau jangan undi BN sebagai bantahan...Ini selaras dgn semangat BCL... Buy Chinese Last... kita dok ajar cina..pemimpin melayu bantu pulak.. Hancusssss

    ReplyDelete
  2. Masa PRK Lunas dulu Tun M tak tunduk pada tuntutan siqiu, kalah pun tak pa, kata dia... sebab kalah menang tak mengubah kedudukan kerajaan negeri atau pusat. Masa tu la dia tunjuk taring,...depa tekedu...
    Geng BN pi kempen tempat cina di sg limau...depa punya mai makan free berebut-rebut,...TV mau tunjuk la gambaq tu lama sikit, kasi ulang tiap-tiap malam...sampai lepas PRK kita tengok undi cina sama banyak dengan depa yang berebut tu ka dak...
    Aku tak tau kenapa Pak Din pi bagi berjuta kat depa,...pi salam kosong sudah la...aku punya teori,..Jib Gor suruh Pak Din bagi,..atas arahan anak omak,...kesannya...melayu atas pagar marah,..tak pangkah BN,..PAS menang lebih besaq,..Mukriz malu,..pengaruh Pak Din merudum, orang dah tak berapa percaya kat dia...anak omak senyum...Melayu???...

    ReplyDelete