Thursday, October 3, 2013

Kekuatan RM10 -networking- Saham Akhirat.



Saham Akhirat Yang Paling Mudah



" Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir benih yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipatgandakan bagi sesiapa yang Dia kehendaki, dan Allah Maha Luas lagi Maha Mengetahui. " - (Surah Al-Baqarah: Ayat 261)



Niat:

Sahaja aku bersedekah RM10.00 untuk kebajikan kawan-kawan dan diri sendiri kerana Allah



Kemana wang itu pergi:

10% dari RM10.00 untuk kos pengurusan

90% dari RM10.00 untuk dana tunai



Ganjaran:

  1. Pahala niat bersedekah kerana Allah
  2. InsyaAllah ganjaran tunai yang akan diagihkan oleh pihak pengurusan antara RM1.00 – RM20,000.00 dalam tempoh masa yang tidak dijanjikan.



Cara dan Peraturan:

Tunai atau Masukkan Dalam Bank:

Maybank: 553010590734 Jaya Resources

SMS ke 01129711100 SMS kan butiran bayaran, tarikh-masa, nama, mykad, alamat dan no. hp




        Berdoa Supaya Anda Dimudahkan Rezeki




KETERANGAN RENGKAS



Seperti yang diketahui secara amnya sedekah atau infak dalam pelbagai bentuk adalah suatu perkara yang sangat dituntut oleh Islam untuk kebaikan diri sendiri dan pihak lain yang memerlukan. Kita telah melakukan semua itu dari masa ke semasa dengan cara dan pilihan masing-masing.



TR Jaya Resources mengambil langkah sendiri untuk menyuburkan amalan sedekah atau infak ini tanpa merubah niat dan tujuannya  Bagaimanapun pilihan dan cara yang kami lakukan ialah seperti berikut:



Mengumpul sedekah/infak tunai wang ringgit dari semua pihak yang ingin berbuat demikian secara sukarela – RM10.00 untuk satu unit atau satu nama

10% akan digunakan sebagai kos pengurusan

90% akan diagihkan



Pengagihan akan dibuat secara rambang atu giliran atau lain-lain kaedah tetapi akan dipastikan setiap yang memberi sumbangan akan mendapat untuk dirinya sendiri pada kadar tertentu (minima RM1.00) pada masa dan tempoh yang tidak dijanjikan



Apabila seseorang telah mendapat gnjaran tunai, namanya untuk satu unit akan dikeluarkan bagi memberi peluang kepada orang lain pula untuk menerimanya.



Apabila seseorang menerimanya ada dua hakikat penting:

  1. Itu adalah sumbangan dari orang ramai dan diri sendiri juga
  2. Niat orang bersedekah telah sampai



Sejauh mana ketelusan kami dalam soal pengagihan ini:

Jangan lupa niat anda adalah untuk bersedekah – rujuk Surah Al-Baqarah: Ayat 261 seperti di atas.

Kami yang menguruskan juga mempunyai niat yang sama dan memikul amanahnya, jika kami seleweng atau tidak amanah – Allah jua yang Maha Mengetahui dan Maha Adil.



Nasihat:

Adalah disyorkan anda tidak pertikaikan kerana takut hilang niat sedekah tadi dan jalan terbaik ialah  jangan menyertai program ini jika ada keraguan supaya kita tidak terlibat dalam golongan yang berbalah.





 # Satu program yang aku rasa relevan dengan maksud dan tujuan dan mungkin boleh menjadi satu agenda menguatkan ekonomni ummah. Jangan pandang rendah pada kekuatan RM10 dan jika ia melibatkan jutaan umat Islam di Malaysia dan dunia - ia sesuatu yang sangat hebat jom kita sebarkan – komen dari salah seorang peserta

AKU DOAKAN PROGRAM INI BERJAYA - INSYAALLAH.

No comments:

Post a Comment