Thursday, October 23, 2014

Bukan sahaja Anwar, Melayu pun dah bosan dengan Najib..boleh terima ke tidak realiti itu...

Kaum cina sedang ghairah berpolitik bertuankan DAP terutama sedang gigih merencanakan strategi do or die dan berusaha untuk menjadi kuasa utama, dominan memerintah negara.

Pada masa yang sama parti berteraskan Melayu seperti UMNO, PAS dan sedikit di PKR sedang berdrama dan menggelusur turun prestasi mereka. Pemimpin ketiga parti sudah hilang integriti, kalau tidak pun masih di sindrom menafikan atau syok sendiri.

Adalah lebih baik ahli dan penyokong parti-parti tersebut memberi fokus yang secukupnya untuk membetulkan dalaman parti masing-masing daripada sebok membuat provokasi dan memburukkan parti lawan.

Jika mereka berterusan kegilaan kuasa yang melampau, tamak dan haloba harta dunia, Islam hanya jadi kosmetik, lupa diri, lupa cermin diri, rakyat menjadi bosan dan akhirnya orang Melayu menarik diri dan hilang minat kepada siasah semasa yang mengakibatkan pemulauan atau kebingungan untuk mengundi apabila sampai masanya.

Inilah saat dan ketikanya, musuh cukup suka. Mereka juga bukan sahaja rasis tetapi pengikut kristian yahudi yang sedang membilang hari.

1 comment:

  1. Sabarlah KD... Allah sebaik2x tempat kita mengadu. Apalah lagi upaya kita. Nescaya 'mereka' akn dihina dengan sebaik2x prngajaran. Marilah kita betmohon agar Allah melindungi kita dri segala tipu daya dunia. 'Bila terlihat @ terasa telah datang tanda2 bahaya, segeralah lari dari kota dan bandar2x besar'.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...