Wednesday, January 21, 2015

DAP ganti MCA..landskap politik negara bisa U Turn..

Angin sepoi sepoi bahasa sedang bertiup, menggoyangkan daun dan ranting, sesekali menggoncang dahan
dan batang - jika kena percaturan beruk dan monyet bisa keguguran.

Selepas bertahan kurang lebih dua tahun, kerajaan diketuai Najib kini mula keluar dari kepompong membisu kepada menyerang balas yang bermula dari penyokong yang kurang jawatan tetapi bernafsu.

Tidak jelas itu arahan Najib tetapi kebebasan bersuara boleh dijadikan alasan dan Media Prima dilihat berperanan untuk menjadi urusetia serangan. Mungkin selepas ini diikuti dengan suara-suara yang lebih pengaruh dari kalangan pemimpin negeri dan kanan.

Anwar diberi peluang tumpang semangkuk melampiaskan apa yang terbeku dengan melepaskan tembakan angin.

Yang mula kena serang adalah Pak Kadiaq, diikuti Daim dan melihat rentetan, tidak mustahil, sasaran utama seterusnya ialah Mahathir.

Angin sepoi juga membawa perkhabaran kemungkinan besar Anwar dan Najib akan bergabung fikiran dan tenaga dan Nurul jadi bahan cagarannya...jika benar, ini satu hasil kerja tangan dari orang yang berpengalaman, kecewa dan dendam.

Jika itu satu realiti, mustahil DAP dibiarkan... elok sangat menggantikan MCA dan diberi ganjaran dan tempat dengan mengorbankan beberapa keistimewaan atas dasar samarata, samarasa mengikut selera Lim Kit Siang.

Sepatutnya game ini mudah dan beres kecuali dan cuma Perkasa perlu dijinakan  !!!!

12 comments:

  1. Biarlah, asal jgn kominis. Najib kena rancang bentuk kuburnya macamana, sbb ada kemungkinan nanti ada anak cucu yg akan kencing atas kuburnya.

    ReplyDelete
  2. ler...DAP dah lama dah ganti MCA,Gerakan,MIC, PPP, IPF,HIndraf,PAS, baru tau ke. Anak cucu orang yang undi pakatan syaitan patut kencing kubur mak bapak diorang yang undi pakatan gila ni

    ReplyDelete
  3. Atas nama nak idup dan nak menyamun!!!

    ReplyDelete
  4. Atas nama nak idup dan nak menyamun!!!

    ReplyDelete
  5. Kah kah kah...atas nama nak survive dan nak terus menyamun!!!

    ReplyDelete
  6. wah dah pandai kluangman buat cerita ya.....
    Nak habaq mai la BRIM sapa paling anti?
    FELDA zaman najib diperkasa sapa paling anti?
    Balak la ni kne kawal sapa paling anti?
    Tanah melayu yg tinggal sekangkang kera la ni Najib nak kawal sapa paling anti?
    Banjir besar yg dapat projek kelaf F sapa paling anti? Ha ha ha jawab la wei

    ReplyDelete
  7. Elok la tu ceritax2 angin najib nak JV dengan anuar dan Nurul sebagai cagaran , Najib dah nak try main jubok kut , lepas tu bagi rosmah ajaq nurul camna nak control laki dia kalau kawin lain , Wan jijah macam biasa la jadi sepat kering , kuasa semua bagi DAP , Pas biasa la jadi barua PKR tak lebih dari tu , yang lain boleh nganga mulut tengok anu-ar dan asisstance dia Najib selain sapu jubok jantan sapu juga harta benda syarikatx2 GLC yang di bina dan ditinggalkan oleh Tun M dan Tun daim untuk hasil pendapatan kerajaan bagi rakyat malaysia disapu oleh dua pengkianat ( Anu-ar dan Najib) Orang melayu terutama yang mengundi berukx2 boleh pi syria belajaq letup diri sendiri sebab tak guna hidup.... perosak negara dan bangsa .... ini kalau betul-betul berlaku macam KD cerita kalau tak ..... harap ok la.

    ReplyDelete
  8. KD ni, akupun dh tertulis benda yang tak pasti. kau suka bukak cerita entah apa2 la KD, tak pasal2 akupun tulis benda semacam fitnah. sorilah sesapa yg dh baca tulisan kasar dan mengutuk. sori sekali lagi.

    ReplyDelete
  9. Analisa dan andaian politik bukan satu fitnah kerana politik itu sendiri berubah, termasuklah berubah dari bersih jadi kotor.

    ReplyDelete