Sunday, January 25, 2015

Lim Guan Eng dan DAP jadi beban Pakatan Haram

Blogg ini tidak berminat untuk senaraikan rentetan peristiwa dan tindakan lim guan eng dan kerajaan pulau
pinang dalam isu menguruskan negeri secara rasis dan keterlibatan imej bini lim yang lebih sudu dari kuah, kehidupan dan lifestyle yang mewah.

Apa yang ingin diperkatakan ialah sikap DAP sekarang lebih kepada berkubu dan mempertahankan kuasa dalam apa cara sekalipun untuk terus memegang kuasa di PP selama-lamanya.

Salah satunya ialah mengusir Melayu dan meminoritikan kaum lain dengan pelbagai tekanan dan strategi politik melampau dan rasis atas nama undang-undang dan pembangunan.

Begitu juga mengenakan cengkaman dan kawalan anti Islam secara terangan mahupun halus kerana DAP sendiri pro Kristian dan dalang isu penggunamaan nama "Allah" yang tiada keperluan dan kepentingan di Semenanjung.

Walaupun tidak 100%  betul seperti apa yang digemburkan oleh blogg pro umno tetapi hakikatnya secara rasional ia sudah jadi viral dan virus kepada orang Melayu dan Mamak di PP.

Jika inilah sikap DAP ia sekadar memusnahkan harapan Anwar dan PAS untuk menguasai Putrajaya, malah untuk menang sebesar di PRU14 pun sudah jadi mustahil. Elok PKR dan PAS bersedia untuk gulung tikar. Kalau ada nasib baik pun atau masih relevan, ia sekadar atas faktor Najib masih kekal PM.

Sikap rasis, bodoh bahalul, ego dan perasan pandai yang ada pada DAP adalah musuh sebenar, masalah besar dan liabiliti kepada Pembangkang, menampak dan menjadikan PAS kaldai dan PKR longkang.

Selepas berkuasa, tidak nampak contoh terbaik Lim dan DAP...tidak ada untung kepada akar umbi cina, tetap untung kepada kroni dan taikoon yang sama dan bermuka-muka. Cina Malaysia mengejar bayang indah opera DAP... bagaimanapun mereka masih bergembira di kandang yang sama sehingga hari sembelihan sebenar...

PAS masih boleh dimaafkan jika gagal dalam missi Nik Aziz untuk tarbiyahkan DAP tetapi janganlah sampai dimunafik dan dikapirkan pula...

2 comments:

  1. Sdra KD,

    1. Please stop writing about dap or pkr or pas. It would not stir interest in readers or followers of your blog.

    2. I would prefer articles on current PM viz advice on going back to the right track for the sake of the country, islam and the malays. This is critical and crucial for our survival

    wallahu'alam

    Thank you

    ReplyDelete
    Replies
    1. I beg 2 disagree. he shld b xposed 2 d max. I m stil puzzled how a reject from Melaka can impose his wil on d penang DAP leadership n continue wth his father's racist rants right from d may 69 days. I was told he simply declared himself cm in a meeting without even putting it 2 vote n it was meekly accepted even by d penang DAP chairman.there wil always b xtremist n racist in every race but if they r going 2 b accepted as our national leaders then b prepared 4 political instability in d country.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...