Friday, January 9, 2015

Amaran Hishamuddin buat apek Dyana kepanasan..

Kenyataan Menteri Pertahanan bahawa apa yang berlaku kepada Charlie Hebdo Paris kerana mempersendakan kenabian dan kitab pelbagai ugama mengakibatkan kematian 20 orang  boleh juga berlaku di Malaysia sangat relevan dan tepat.

Itu peringatan untuk kerajaan dan rakyat !!! - khusus kepada yang DAP yang kepanasan...(baca blog Lim Kit Siang)

Boleh faham kot.


6 comments:

  1. Dan Kit Siang setuju dan berkata Malaysia sepatutnya membendung kegiatan ekstremis yang nak memporak perandakan negara. Yang dimaksudkan dengan ekstremis adalah orang Islam sendiri. Erik Paulsen menyindir bahawa khutbah Jumaat JAKIM mempromosikan ekstremism dan LKS juga bila Melayu memperkatakan tentang hak orang Islam akan cepat menuduh kita ekstrem. Apa mereka buta tuli sangatka? Mereka ingat mereka yang menjentik, memijak, menidakkan hak orang Islam itu bukan kerja ekstrem?

    ReplyDelete
  2. Cakap je tak guna ambil la tindakan. Jangan NATO -No Action Talk Only. Dari dulu hingga sekarang dok bagi amaran aje.

    ReplyDelete
  3. Nak muntah aku tengok menteri CKMM ni beri amaran, Betul kata amrin Ahmad, aku sokong kenyataan Tuan...

    ReplyDelete
  4. Melayu Kian layu dgn manat ni dan ahjibgor..mama bongsai Rosmah..meluat abus

    ReplyDelete
  5. Sejarah telah membuktikan bahawa Kejatuhan Kesultanan Melayu Melaka hancur berkecai dan tewas kepada Portugis hanya kerana penyelewengan dan tipu belit Bangsa MAMAK yang begitu berpengaruh di dalam Kesultanan Melayu Melaka. MAMAK ini telah berjaya mengadu domba, menabur fitnah, menikam dari belakang dan macam-macam helah, sehinggakan Pembesar Melayu bersengketa dan bergaduh sesama sendiri. Tipu helah mereka berjaya membuatkan Sultan hanya percaya dan memberikan kuasa kepada mereka. Banyak Pembesar Melayu kecewa dan berpatah arang..Hari ini, pusingan ini terjadi lagi sekali di dalam era Melayu Pasca Merdeka.. cuma sedikit perbezaan dengan peredaran masa dan suasana. Apabila Kedudukan Orang Melayu hari ini bukan lagi kuat, tetapi Golongan Melayu Kelas Atasan dan Menengah, di dapati sombong angkuh, marahkan Kerajaan kerana kecewa dengan sikap kerajaan Pemerintah Hari ini yang mengenepikan Kategori Orang-Orang Melayu Kelas Atasan dan Menengah.

    Golongan MAMAK telah berjaya di dalam Agenda Tersendiri mereka pabila mereka telah Menguasai Majoriti Kedudukkan Tertinggi Jawatan di dalam Kerajaan, lihatlah di bawah:-

    1. Ketua Setiausaha Negara - Tan Sri Dr. Ali Hamsa - MAMAK.
    2. Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara - Tan Sri Dr Irwan Serigar - MAMAK.
    3. Ketua Setiausaha Majlis Keselamatan Negara - KSN - Datuk Mohamed Thajudeen - MAMAK.
    4. Ketua Polis Negara - Tan Sri Khalid Abu Bakar - MAMAK.
    5. 1MDB yang bermasalah besar kerana berhutang BerBillion Ringgit juga telah melantik ARUL yang juga merupakan seorang MAMAK.
    6. Ketua Pembangkang yang siang dan malam hari berfikir macam mana nak Menjatuhkan Malaysia iaitu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM jugak seorang MAMAK.
    7. Khairy Jamaluddin jugak begitu percaya kepada MAMAK melebihi Orang Melayu apabila kebanyakan orang kuat Khairy adalah MAMAK. dulu orang kuat Khairy adalah Reeza Merican pon seorang Mamak. rujuk weblink - http://parpukari.blogspot.com/2013/05/mesej-khas-untuk-khairy-jamaluddin.html ; http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2009/03/khairy-desperado-guna-taktik-azeez.html
    8.Tabung Haji Dana Orang Melayu untuk Menunaikan Haji jugak diPENGERUSIkan oleh Datuk Seri Abdul Azeez - MAMAK juga. Mamk nie Gangster luma motor, manyak sombong sama Melayu..
    baca weblink : http://no2azeezrahim.blogspot.com/ ; http://www.rockybru.com.my/2013/06/tabung-haji-gets-new-chairman.html= baca keluhan komen melayu.

    Orang Cina di Malaysia sudah hidup begitu lama di Malaysia dan mereka sudah mengenali isi hati, tingkah laku dan adat resam orang melayu. Orang Melayu dikenali dengan berbudi pekerti yang tinggi, sopan santun dan berhemah tinggi. Sejarah Kerajaan UMNO Barisan Nasional kekal memerintah kerana Kebanyakkan Jawatan Tertinggi adalah dari kalangan Orang Melayu. Perubahan tidak percayakan melayu apabila Tun Mahathir mengatakan Melayu Mudah Lupa, walaupon Perdana Menteri Tun Mahathir seorang Mamak beliau dari jenis MAMAK yang boleh dipercayai..mungkin Genetik Melayu kuat padanya..kulit beliau pon bukan macam kebanyakkan Mamak. Orang Cina dah pon menunjukkan mereka tidak percaya pada MAMAK bila menolak Tun Dollah Badawi kerana kebergantunggan Pak Lah pada Mamak begitu ketara, Restoran Mamak naik bagai Cendawan tumbuh berkeliaran, menenggelamkan dan memakan bisness restoran cina dan melayu. (Org Cina banyak support bisness org melayu), bisness mereka banyak lingkop.

    Kesempatan diambil oleh DAP mengelirukan Orang Cina dan Melayu Kebanyakkan supaya menuntut macam2 drp Kerajaan, jadi Najib dengan Bodoh dan Angkuhnya menghapuskan Akta Hasutan, Ordinan Darurat.... Cina Dap berjaya memutar belitkan isu dan Pemimpin Ulama PAS semuanya tertipu...Apakah mereka betul2 Ulamak..aiiish..tampak jelasnya BUKAN, tapi DAP melobi-loba mereka dan berjaya menengahkan mereka.

    Kembalikan Orang Melayu didalam Pimpinan Utama Kerajaan.. Nescaya Orang Cina akan kembali menyokong Kerajaan BN UMNO.

    ReplyDelete
  6. PAS=PKR=UMNO=Penjilat Tegar Cina Cina Kapir DAP/MCA/GERAKAN

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...