Saturday, January 31, 2015

Kalau MIC nak lingkup..perlu ke UMNO sebok sangat.

Dalam pilihanraya, calon MIC bertanding di majoriti Melayu, UMNO juga lah jadi pecacai haprak ke hulu ke hilir berkempen..untuk menangkan.

Di kawasan calonnya UMNO, Melayu jugalah layan minoriti puak ini, bagi itu ini atas dasar mengemis undi.

Hari ini kalau MIC nak lingkup, perlu sangat ke UMNO nak pecahkan kepala hotak nak fikir cara nak selamatkan..di akhirnya dua puak ini tetap tidak boleh bersatu, mabuk mereka bukan sekole dua..mana ada kepuasan mutlak. akhirnya UMNO juga disalahkan...

Ingat lagi tuduhan  ketika mereka hancus di PRU14....MCA dan MIC kata kekalahan disebabkan pemimpin UMNO bongkak !!!

Dan akhirnya UMNO sendiri dengan kepimpinan sekarang belum pasti survivenya, dan setakat manalah MIC dan MCA serta komponen lain akan setia dan hormat dengan Najib, kalau adapun hanya di depan, bermuka-muka.


Politik sekarang..politik yang perlu menunjukkan kekuatan untuk mereka yang lemah berteduh....Kalaupun Mahathir itu dicop ultra Melayu  di eranya dan secara terbuka menyokong Melayu, tetapi kenapa cina berkerumun...sebab kekuatan Mahathir diperlukan untuk mereka aman berurus niaga.

Dalam ketika Najib kononnya liberal dan terbuka..apakah cina menderu di belakangnya, mereka tidak lebih dari menunggu masa dan peluang untuk memijak kepala..

Contoh terbaik ialah PAS, walaupun dilayan seperti anjing kurap, masih nak bersekedudukan lagi dengan DAP.....sebab apa...sebab kemaruk undi cina, masih berangan..

Ketika masih ada masa..Nik Aziz elok betulkan kesilapan dengan tindakan bukan sekadar minta maaf secara umum...

7 comments:

  1. tu yang aku tak paham..bukannya budak kecik nak tlg setelkan..mic ada tak ada umno tetap teguh..next pru biar org melayu bertanding tempat melayu masa nak berkongsi seat dah lama abis sejak pru 13.

    ReplyDelete
  2. itu lah nama nya pecacai mic. hang ingat depa nak sokong UMNO ker kalau hang pi selesai masaalah depa. puiiii

    ReplyDelete
  3. Filem Tamil "Padiappa"...Ah Jib Gor tekde telor..Patut dari awal lagi dah handle...Ada po rahhhh!

    ReplyDelete
  4. Good job kluang.....umno bangang selamanya!!!!

    ReplyDelete
  5. Deii...KD ini cerita mic punya dalam tak payah cerita laaa.. , tarak guna punya parti sama macam itu mca sama gerakan la , dua-dua parti tumpang cari makan .. punya.. jenis hidup pun susah maa..ti.. pun susah ... sama juga itu PAS punya orang.. bukan itu mau cina punya undi tapi mau jilat Lim guan eng , bulan-bulan ada kasi itu luit oooo lu ta percaya ka , ok hujung bulan punya jam lu mai tengok siapa tu pas punya orang balik penang kutip duit , mula -mula masuk itu opis PBA atau komtar siapa lagi itu mat sabun ooo...

    ReplyDelete
  6. ini lah nama nya rakan sejati dalam politik matang. selepas berusaha tetapi pihak yg bertelagah masih engkar berdamai maka tiada siapa yang bolih d persalahkan lagi. kita tunggu sahaja apabila umno/bn tidak lagi menerajui tampuk pemerintahan dan Negara kucar kacir sahinnga mungkin pihak bersenjata terpaksa mengambil alih utk menjaga ketenteraman.jika ini berlaku maka semua yg d rebut tidak akan bermakna lagi. make peace now so that all energy n resources can b channeled in maintaining power beyond GE14. serupa juga dengan MCA. mereka nampak lebih tenteram sekarang. ini lah masa nya mereka wajib meraih semula sokongan kaum cina yg mungkin 95% nya tlh merancang utk memilih parti rasis DAP hasil daripada politik kebencian dan balas dendam mereka. MCA harus menjelaskan kpd kaum cina bahawa model politik tolak ansur d antara kaum yg d amalkan sekarang adalah yg terbaik n tlh terbukti. kaum mereka hanya kurang drpd 27% d Malaysia. mustahil utk mereka memerintah bersendirian. model PR yg d tiru drpd BN tidak akan berjaya. bagi umno pula isu kepimpinan perlu d selesaikan secepat mungkin. keadaan tidak menentu sekarang wajib d atasi. 3 tahun yg tinggal ada lah amat singkat utk memenangi persepsi orang melayu yg mulai luntur terhadap kepimpinan sekarang. mulai sekarang kepimpinan UMNO [dulu dan sekarang] harus bercakap dgn satu hati dan satu nada. ' failure is not n option ' tumbang nya UMNO maka hancurlah Negara.

    ReplyDelete
  7. May I See - nak hancuss ke nak pulih

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

SIAPA YANG PALING BERKUASA POLITIK DI MALAYSIA

Dari segi politik tentulah Zahid hamidi yang PALING BERKUASA, tetapi kekuatannya mastermind  bersandar kepada Najib. Ismail hanya berkuasa d...