Friday, January 16, 2015

Kita boleh menipu rakyat...

Kita perlu PM yang bijak, berwibawa, dihormati dan disegani kawan dan lawan.

Kita tidak perlu PM yang lemah, yang berjanji bulan dan bintang, yang lari dari masalah, yang membisu dalam persaolan, yang merayu dan mahu disimpati dengan lakonan dan skrip murahan...

Kita pernah ada PM yang sejarahnya melambangkan kejayaan, kita pernah ada PM yang lemah dan hancus...dan lebih penting kita tidak rela kita akan ada sejarah yang lebih teruk dari itu...

Kita boleh berpura-pura, kita boleh menipu pemimpin, kita boleh menipu rakyat, bolehkah kita menipu diri sendiri, bolehkah kita padam sejarah yang telah dibina...

Pandang cermin, kita kenal wajah kita,  banyak kesilapan, banyak penipuan, banyak masalah, keluh dan kesah, tidor yang tidak lena....apakah kita fikir orang lain tidak nampak (?)


8 comments:

  1. sekarang kita ada PM yg sgt pathetic...dia cakap apa pun rakyat tak peduli..cakap dia lansong rakyat tak ambek pot..cakap juta2 billion2 ..gst jugak kau guna nak pau duit keringat rakyat..islam dihina almost every other day..melayu lansong tinggal nama saja..blah la PM.. really really sick of you.

    ReplyDelete
  2. Melayu macam ni yang haprak. Penuh iri hati Dan bengis.

    ReplyDelete
  3. Tidak boleh salahkan sepenuhnya pm, menteri kabinet dia pin hancus dan pathetic jugak.

    ReplyDelete
  4. Alahh ckp mcm bagus... semua nk salah PM, rakyat Malaysia ni bagus tahap mn sgt? Bebal je ramai..tp bodoh tk sedar..... melayu rakyat haprak tak menyumbang utk kebaikan negara tu mcm mana? Yg tau ckp pandai, keyboard worrior mcm hampeh.. pembngkang atau cina suap duit je kelabu asap, jd balaci musuh2 bangsa sndiri... blahhhh laa..

    At least PM byk buat kerja, kita boleh bg kritikan. Kelemahan sbg manusia..

    ReplyDelete
  5. Pm ikut telunjuk pembangkang dan memansuhkan akta akta yg penting paling laknat..bini pun mendahului dia apa kejadahnya dpt pm mcm tu..yg lemah..Membazir..
    ..

    ReplyDelete
  6. I think our PM is trying his best. The problem is that his best is simply just not good enough.

    ReplyDelete
  7. 1. Setahu saya rakyat keseluruhan tidak iri hati dengan majib sebagai PM sebab tak semua orang boleh jadi PM.
    2. Betul najib banyak buat kerja tapi menyenang atau menyusahkan rakyat dan negara.
    3. Persoalannya apa yang telah najib buat sehingga rakyat rasa gelisah tak tentu arah?
    4. Sapa yang buang ISA? ramai yang tak dapat memaafkan najib termasuk saya
    5. Sapa yang hampir membuat akta hasutan terhapus? Nasib baik ada rakyat seperti tdm, bekas hakim dan banyak lagi yang lantang bangun menghalang
    6. Rakyat dikelirudengan pemberian BRIM
    7. 1MDB mungkin akan memusnahkan negara walaupun banyak telah dipersoalkan oleh tdm namun tak berjawab.
    8. Penghinaan melayu dan islam semakin menjadi kerana suka bet retorik
    9. Nasihat2 veteran umno seringkali tak diambil indah kerana kononnya penasihanya lebih cerdik
    10. PM pertama memerdekakan negara, kedua mensejahterakan rakyat, ketiga menyatupadukan rakyat, keempat melonjak negara dan rakyat pada satu tahap yang lebih tinggi. Malangnya kelima telah melembikkan negara. Najib, sebagai pm yang keenam menjahanamkan negara dan rakyat dengan leka mendapat pujian orang luar, mencari kesamarataan rakyat, rekod hak asasi manusia yang kononnya baik sehingga apa yang kita hadapi sekarang adalah kucar kacir ekonomi, serangsn keatas melayu dan islam dsn lain-lain lagi.
    Wallahualam



    ReplyDelete
  8. As a non umno member but a malay and muslim, i can safely say they are 3 categories of rakyat who criticise najib.

    1. Veteran umno leaders and supporters in the likesof TDM, daim, government retirees, kampong folks and many others. Their voices were strongly echoed by perkasa, isma etc. Why.....the love for the country, religion and bangsa.

    2. Ex umno Veteran leaders like anwar, sheikh fadzil and anwar's soldier esp pkr who loves to kill najib abd ensure anwar gets pm post

    3. Oppositions in dap n pas for the sake of power

    Wallahualam

    ReplyDelete

MALAY-SIA TANAH AIR BANGSA MELAYU WAJAR DIPERTAHAN TERUS - KEWARGANEGARAAN WAJAR DIPERHALUSI - RAYUAN KERAJAAN PERLU DITERUSKAN - YANG MENIPU KEWARGANEGARAAN PUN SUDAH BERAT DAN BELUM DITANGANI

Tarik balik rayuan - Sultan Johor : JOHOR BAHRU: Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar, menggesa Kerajaan Persekutuan untuk menarik balik ra...