Wednesday, February 18, 2015

Altantutya mati free..Shafiee patut selitkan juga

 KEMASKINI 7.34PM FIRSTDAY CHINESE NEW YEAR

 

Is Najib’s statement on Sirul’s claim that he acted under orders exculpatory or incriminating?


The Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak, has made a most rash and imprudent outburst at the MCA Chinese New Year open house today, when he said that former police commando Sirul Azhar Umar’s claim that he acted under orders to murder Altantuya Shaariibuu was “utter rubbish” and “total rubbish”.
Was the Prime Minister’s outburst exculpatory or incriminating?
It would be exculpatory if he is asserting that Sirul was talking “utter” or “total rubbish” that he murdered the Altantuya in 2006 together with Chief Inspector Azila Hadri under orders as there were no such orders to the two former police commandos to murder Altantuya.
The question that immediately arises is how Najib knows that the two convicted police commandos had not received any such orders from their superior to kill Altantunya and destroy evidence by blowing up her body using C4 explosives?
He can say there was no such “order” from him, but how could he say that there were no such “order” from other people? How can he be so sure?

TULISAN ASAL:
Siapa lagi yang belum tenang atas pembunuhan Altantuya !!!

"If I die today, I would not find peace. I did what I was told and this is what I get in return," he told Malaysiakini in a recent telephone conversation from Australia.

Sewajarnya selagi belum Sirul dibawa balik ke Malaysia ... hukuman gantung sampai mati ke atas  Azilah sewajarnya perlu ditangguhkan - keadilan hakiki dan sejagat perlu dikembalikan.

Kenapa mereka membunuh dan atas arahan siapa - perlu ada jawapan kerana ia turut membawa pengaruh ke atas jumlah dan beban hukuman yang mereka kena. PDRM juga tidak boleh lepas tangan untuk mengenalpasti dan mencari bukti siapa yang mengarahkannya kerana orang itu atau pihak itu juga perlu diseret ke mahkamah.


Gambar kanan (hiasan) - selalunya dia ni banyak maklumat.. >>>


Sejarah perundangan kehakiman Malaysia seperti kes Mokhtar Hashim, Pembunuhan Kerabat DiRaja, Mona Fandey sebagai di antaranya menunjukkan semua dan segalanya dikorek, dikenalpasti dan berjawapan penuh di mahkamah !!!

Tidak logik kedua tertuduh merahsiakan arahan siapa semasa dalam siasatan kecuali dijanjikan sesuatu seperti "perlindungan". Jika Razak Baginda antara suspek yang ditahan dan kemudiannya dibebaskan oleh mahkamah, tidak ada alasan untuk tidak mengheret "sesiapa itu" untuk ditentukan oleh mahkamah juga. 

Altantuya membawa ancaman kepada siapa (?) sehingga perlu dibunuh.. Kalau tiada sebab kuat sudah tentu setiap hari rakyat Malaysia mati dibunuh tanpa sebab.. 

Shafiee sedang jelajah negara - tidak ada salahnya menceritakan kebenaran tetapi lebih baik aib itu tidak dihebahkan sangat...(Anwar lagi hebat pusing dunia cerita dia tak buat..)
Mungkin ada baiknya Shafiee do some favour menjawab persaolan di atas..

7 comments:

  1. Dengan hanya perbualan dengan wartawan Malaysia kini kita nak kerahkan pegawai polis siasat? Tanpa usul periksa kesahihan berita ini? Yang perlu ditahan dan disoal adalah wartawan Malaysia kini.

    ReplyDelete
  2. Dengan hanya perbualan dengan wartawan Malaysia kini kita nak kerahkan pegawai polis siasat? Tanpa usul periksa kesahihan berita ini? Yang perlu ditahan dan disoal adalah wartawan Malaysia kini.

    ReplyDelete
  3. Saya melihat kes altantuya ini macam drama berakhirnya sebuah kisah pembunuhan yang baru bermula!!!!!

    1. Pengakhirannya apabila sirul dan azilah dihukum mati

    2. Permulaanya pula apabila salah seorang pesalah yang dihukum mati "sempat dilarikan ke australia" dan akan "mendedahkan siapa yang mengarah dia dan azilah".

    Persoalannya,

    1. Kenapa sirul (orang perak) dilarikan, azilah (orang sarawak) dikambinghitamkan?

    2. Mengapa sirul tidak memberi keterangan yang sebenar di mahkamah?

    3. Mengapa baru sekarang hendak mendedahkan perkara yang sebenar?

    4. If it was true that there was infact an order from the top, is sirul ready to be charged from making false statement in and could be charged? In either way, sirul loses.......

    ReplyDelete
  4. Semua orang cuba menyelamatkan diri sendiri. Punya lama kes mahkamah berlangsung, kenapa Sirul tak beritahu perkara sebenar di mahkamah. Layakkah org seperti Sirul ini dilayan.........diam bila kena bercakap, bercakap bila orang dah tak mahu lagi dengar dia cakap. Adakah Sirul seorang bodoh lurus bendul.......tak mungkin sebab dia anggota polis! Tentunya Sirul sedang melaksanakan strateginya............dibelakangnya tentu ada pihak lain yang ingin mengambil kesempatan! Fikirkanlah!

    ReplyDelete
  5. Kenapa sirul sahaja " yang dilarikan dan diselamatkan"....adakah kerana nyawa azilah, orang sarawak tak ada harga?

    ReplyDelete
  6. apasal blog ni macam sial?

    ReplyDelete
  7. Pelik..pelik...itulah namanya kuasa dunia..segala misteri bisa wujud tapi pengetahuan Allah akan menentu dan membalas segalanya..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...